1393-08-11 19:57
3108
1
5249

یادداشتی به بهانه تقدیر از شباب المومنین کردکوی توسط آستان قدس + عکس

در مراسم شب هفتم محرم مجمع شباب المومنین در مسجد جامع چهره ای آشنا، دلم را به سال 1380 و آغاز فعالیتهای فرهنگی این مجمع در گمنامی، کم توجهی، عدم پذیرش جوانان از سوی نسل های گذشته انقلاب و… برد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، در مراسم شب هفتم محرم مجمع شباب المومنین در مسجد جامع چهره ای آشنا، دلم را به سال 1380 و آغاز فعالیتهای فرهنگی این مجمع در گمنامی، کم توجهی، عدم پذیرش جوانان از سوی نسل های گذشته انقلاب و… برد.

باباعلی یوسفی دوست و برادرمان که چند سالی است در اصفهان ساکن است و کمتر می بینیمش.

این موضوع جرقه ای به ذهنم زد که نتیجه اش عکسی است که مشاهده می کنید.

تمامی دبیران اجرایی مجمع شباب المومنین از ابتدا تاکنون؛ به ترتیب سید حسام بنی فاطمه، باباعلی یوسفی، سید مرتضی مسلمی، سید محمد رحیمی، مجدداً سید حسام بنی فاطمه و هم اکنون صابر کشیری.

سختی های زیادی را تحمل کردیم تا ضرورت فعالیت های فرهنگی و الگوی حسنه اسلامی برای جوانان را تبیین کنیم.

اینکه خواسته های نسل جدید متفاوت است و باید در تربیت آنها لحاظ شود. چقدر موفق شدیم با رب کریم. اما خدا را شاکریم که جسارت اینکار را به ما داد و ثمره آن به شکلهای مختلف قابل مشاهده است.

وقتی از اول محرم جوانهایی را میبینم که صدای ضبط ماشین خود را با نوای حسین حسین(ع) بلند کرده اند و فضای شهر از اول محرم سیاه پوش است و رنگ و بوی محرم میدهد، خدا را شکر میکنم که تلاش 14 سال پیشمان در جا انداختن محرم از شب اول نتیجه داد و ما هم سهم کوچکی در فرهنگ عاشورایی داشتیم، همانطور که سهم کوچکی در فرهنگ فاطمی و فاطمیه داشتیم.

قطعاً تلاش سایر دوستان هم موثر بود و هرگز ادعا نمیکنم اصرار و جسارت ما باعث شد جوانان دیده شوند و به آنها بها داده شود.

الحمدالله جوان گرایی خیلی جاهای دیگر جا افتاده است. مثل گذشته نیست که جوان در مسجد و محله و… نقش تصمیم گیر نداشته باشد.

کمتر پیدا می کنید مجموعه ای که بدون وابستگی مالی و تشکیلاتی بتواند 14 سال سرپا باشد.

بارها گفتم و باز میگویم دلیل این موضوع توسل به شهیدان بزرگوار فرصاد، رجایی و فراتی در این سالها و تداوم همیشگی این توسل و توجه ویژه شهیدان عزیز به این جمع بوده است و الحمدالله اعضای مجمع هم قدر این شهدا را می دانند وگرنه امثال بنده حقیر کجا و ثبات تشکیلاتی با دست خالی(چه مادی چه معنوی) کجا.

IMG_2341

البته از خودم که فاکتور بگیرم اخلاص دوستانی که در این 14 سال تلاش کردند نیز بسیار مثمرثمر بوده است.

تمرکز تمام برنامه های فرهنگی مجمع شباب المومنین از اردو و ورزش گرفته تا برنامه های هیئتی و نشریه و… ، بر روی اهل بیت معصومین(ع) و شهدا بوده است، همین موضوع باعث شد تا لطف امام رئوف نصیب این جمع شود.

در هر استانی یک مجموعه فرهنگی خادمی کاروان رضوی را در دهه کرامت بر عهده دارد که به بیان اهل دل، امام رضا (ع) خودشان انتخاب میکنند چه کسانی برایشان خادمی کنند و افتخار نوکری در جشن زیر سایه خورشید استان گلستان و ترویج فرهنگ ناب رضوی به این مجمع داده شده است. خدایا این اقبال آسمانی را از ما مگیر.

حرف دل بسیار است، اگر تقدیری شده در واقع از مردم استان گلستان شده است که ولایتمداری خود را بارها ثابت کرده اند. اما این تقدیر بهانه ای بود که ذره ای از حرفهای دل را بازگو کنم. تاکید میکنم اینها حرفهای دل بنده حقیر بود نه موضع رسمی.

خلاصه خبر تقدیر در مشهد مقدس و حضور جناب آقای یوسفی در مسجد جامع که شاید تا دو سال دیگه نبینیمش و نتوانیم همچین حضور مشترکی از تمام دوستان داشته باشیم بهانه ای شد برای عکس گرفتن و پس از آن قلم فرسایی.

انشاالله هر کس در گوشه و کنار این سرزمین در مسیر اهل بیت(ع)، شهدا و ولایت فقیه قدمی بر میدارد ثابت قدم و موفق باشد.

عضو هیئت امنا مجمع شباب المومنین – سید حسام بنی فاطمه – 10/8/93 مصادف با هفتم محرم الحرام

ارتباط و پیشنهاد به مجمع شباب المومنین :

سامانه پیامک 30002351111124

سایت http://majma-shabab.ir

جلسه هفتگی چهارشنبه شبها بعد از نماز مغرب مسجد حاج مطلب

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.