1393-09-10 19:58
6572
1
6587
یادداشتی به قلم علی‌اصغر مؤذنی؛

لزوم جانمائی شهر گالیکش در مسیر راه‌آهن گرگان به مشهد

لزوم جانمائی شهر گالیکش در مسیر راه‌آهن گرگان به مشهد مسئله‌ای که نباید غافل شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، زیربنای توسعه و آبادانی هر منطقه، در گرو جامعیت نگاه برنامه ریزان و مدیرانی است که دست‌به‌دست هم می‌دهند تا با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های کوچک و بزرگ؛ فعالیت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بتوانند قابلیت‌های پیدا و پنهان در بطن جامعه را به شکوفایی رسانده و با رفع محرومیت، سطح برخورداری از امکانات را برای آحاد مردم جامعه همسان و متوازن سازند. 

مهم‌ترین محور رشد و شکوفایی اقتصاد هر منطقه که مهم‌ترین شاخص توسعه است فراهم ساختن تسهیلات و شرایط روان در ارتباطات، حمل‌ونقل است.

محرومیت مردم شمال شرق کشور حدفاصل گرگان تا مشهد مقدس علیرغم توجیه اقتصادی و فرهنگی همراه با شرایط مطلوب برای احداث راه‌آهن سال‌هاست در قالب آرزو نسل به نسل منتقل‌شده و هرچند گاه خبر خوشی از آغاز فعالیت احداث این خط آهن به گوش می‌رسد.

اما آنچه که معمولاً قابل‌توجه باید باشد منظور و ملحوظ داشتن نقاط مهم و استراتژیک در طول مسیر برای احداث ایستگاه و یا برخورداری از خط آهن است که باید موردتوجه قرار گیرد.

شهرستان گالیکش محور اتصال سه استان خراسان شمالی، سمنان و گلستان به‌عنوان قطب محصولات کشاورزی و همچنین دارا بودن یکی از بزرگ‌ترین سیلوهای ذخیره گندم در کشور باید که به خط آهن متصل باشد.

raheamannn1 1

نیم‌نگاه به سیلوهای گندم کشور در شهرهای دارای خط آهن مانند مشهد مقدس، گرگان، اهواز، اراک، نکا، تهران، و . . . نشان می‌دهد که همه این مراکز ذخایر گندم به خط آهن متصل هستند و گالیکش نمی‌تواند از این قاعده معروف استثنا باشد. هم مدیریت پدافند غیرعامل، هم تفکر اقتصادی و هم نگاه عاقلانه این وجوب را مورد تائید قرار می‌دهد.

raheamannn1 1

فعالیت بزرگ‌ترین کارخانه سیمان شمال و تنها کارخانه سیمان استان در شهرستان گالیکش که برحسب اتفاق در مجاورت بزرگ‌ترین سیلوی شمال و هم‌چنین شهرک صنعتی در حال احداث این شهرستان قرار دارد فرصت مناسبی برای جلب‌توجه طراحان مسیر خط آهن گرگان به مشهد است تا این سه‌نقطه قابل تأکید در برخورداری از این فرصت اقتصادی تعیین‌کننده در غبار فقدان فریاد مطالبه گر فراموش نشود.

هزاران دامدار، کشاورز برای عرضه و جابجایی محصولات خود به این فرصت نیازمندند هزاران گردشگر و شهروند مشتاق سفری ایمن به سمت حرم شریف امام مهربانی نیازمند این موهبت و عنایت هستند تا همچون مردم دیگر نقاط از نسیم اعتدال دولت تدبیری که سخت از آن حمایت کردند برخوردار شوند.

مردم شریف، متدین و صبور شهرستان گالیکش سالیان سال با پایداری کم‌نظیر خود در همه عرصه‌های صیانت و پاسداری از انقلاب وفادار برجای‌مانده‌اند که این پایمردی برکت حاصل از توفیق میزبانی وجود مبارک خورشید فروزان انقلاب است که شمیم دل افزای آن بر جان‌ها قوت ایستادن بخشیده و بر دل‌ها محبت و وفاداری نشانده است.

شأن و منزلت والای این مردم این نکته را به همه یادآور می‌گردد که آستین همت را برای رفع محرومیت و برآوردن مطالبات مشروع آنان بالا زده و کاری کنند که اسباب خشنودی خالق باشد و امنیت و آرامش مخلوق. انشا الله

نویسنده: علی‌اصغر مؤذنی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

پوریا بای

راه آهن نباید از جنگل گلستان رد بشه. حیوان نمی داند اینی که می آید قطار است!راه آهن گرگان - مشهد همین بهتر که از ترکمن صحرا برود تا جنگلهای نیمه جنوبی استان که میلیونها سال سن دارند نابود نشن. راه آهن شاهرود - آزادشهر - گنبد هم همین بهتر که از آزادشهر بره چون هم کوتاه ترین مسیره هم مستعد و هم طبیعت اون کم تراکم تره.

0
0
پاسخ
1393-09-12 10:32

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.