1393-05-12 11:19
2410
12
438
به بهانه اولین سالگرد تنفیذ حکم جسن روحانی ؛

آیا اعضاء کابینه از رئیس جمهور حرف شنوی دارند ؟

سرجمع میتوان گفت کارنامه قابل دفاعی را در طی این مدت سپری شده از عمر دولت نتوانسته اند به مردمی که به رئیس جمهور محترم و و شعارهای انتخاباتی ایشان اعتماد کرده بودند ارائه نمایند .

به گزارش گلستان ما به نقل از خبرگزاری گلستان ، یک سال است که دولت یازدهم با نام نمادین تدبیر و امید و با شعار اعتدال بر کرسی قدرت تکیه زده و در طول این مدت اقدامات درست و نادرستی را درکارنامه خود ثبت نموده است که با بررسی اجمالی میتوان گفت در عرصه سیاست خارجی تکاپوئی را رقم زده اند اما عایدات آن چه اندازه در سبد ملت و نظام واریز شده است اختلافات فاحشی در تحلیل های دولتی ها و منتقدین وجود دارد و در عرصه داخلی نیز عدم انسجام سیاستهای اقتصادی و اتخاذ سیاستهای اجرائی غیر منطقی و بعضا سؤال برانگیز مثل قیمت گزاری خودرو و حتی بعضا اقداماتی که شائبه رانت را قوت میبخشد مثل رانت 650 میلیون یوروئی که آبشخور آن در حوزه معاون اول و وزارت صنعت ، معدن و تجارت آدرس داده میشود را در کنار رویکرد فرهنگی بیمارگونه دولت و ....

سرجمع میتوان گفت کارنامه قابل دفاعی را در طی این مدت سپری شده از عمر دولت نتوانسته اند به مردمی که به رئیس جمهور محترم و و شعارهای انتخاباتی ایشان اعتماد کرده بودند ارائه نمایند . البته غرض از این نوشتار نقد و بررسی سیاستها و اقدامات دولت نیست که البته این مهم مجال بیشتری را میطلبد لذا فقط اشاره و وضع موجود ضرورتی بود برای تلنگر به دولتمردان که قدر فرصت باقی مانده را بدانند و همه توان خود را برای خدمت صادقانه البته با حفظ شان و حرمت مردم و جلوگیری از هرگونه بی تدبیری شبیه آنچه در سبد کالا گذشت را بکارگیرند .

البته سیاست سیاه نمائی ناجوانمردانه از همه اقدامات دولت قبل که با هدف پنهان کردن بی برنامگی های خود با انتقاد از گذشته صورت میگیرد ، با گذشت یکسال از بدست گرفتن قدرت ، دیگر عیاری نزد مردم ندارد چرا که مردم بهترین قضاوت را در مقایسه عملکردها خواهند داشت .

روی این سخن با اعضاء کابینه است ، در جلسه افطاری که کارگزاران نظام به همراه هیات دولت خدمت رهبری معظم انقلاب برگزار گردید حضرت آقا ضمن حمایت از دولت محترم تذکراتی را هم دادند من جمله اینکه " سفارش میکنم مراقب باشید جریانهای مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند ... در خطر ها اینها هستند که سینه سپر میکنند. " که بعد از آن نشست ریاست محترم جمهور نیز در اقدامی تحسین برانگیز خطاب به کابینه با اشاره به دغدغه های مطرح شده مقام معظم رهبری فرمودند : " همه اعضاء دولت باید تمام مساعی خود را برای رفع نگرانی های رهبری به کار بندند " که البته چرائی این تذکر رهبری را باید در تندروی های دولت در برخوردهای حذفی و جناحی صرف و بدون در نظر گرفتن شایستگی ها ، توانمندی ها ، سوابق، تعهد ، تخصص و ... بسیاری از مدیرانی جستجو کرد که بدون رعایت ذره ای اخلاق و حرمت افراد و حتی شئونات عرف اداری جابجائی ها ، عزل و نصب های فله ای صورت گرفته و می گیرد .

اما حال منتظریم پس از این دستور ریاست محترم جمهور ، اعضاء کابینه و استانداران به چه میزان حرف شنوی از رئیس جمهور محترم دارند و آیا اصلا مقید به این دستور صریح هستند یا خیر ؟ و یا این جمله و دستور رئیس جمهور نیز مانند بسیاری دیگر از حرف ها تشریفاتی بوده و در حد شعار و تعارف باقی می ماند ؟ و آیا اعضاء کابینه الزامی به دستور رئیس جمهور برای خود احساس می کنند ؟ این موارد ابهامات و سؤالاتی است که به راحتی در آینده ای کوتاه همه به جواب خواهند رسید ... و ما امیدواریم اقتدار و اشراف آقای رئیس جمهور بر کابینه پاسخ این سؤالات باشد .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سیدعماد

ok عالی

0
0
پاسخ
1393-05-12 11:32
نرگس

بخشید خبرگزاری گلستان تازه راه اندازی شده ؟

0
0
پاسخ
1393-05-12 12:03
نرگس

خیرکرند و حرف نمی شنوند

0
0
پاسخ
1393-05-12 12:07
صادق

خواهر . نرگس / بله . خبرگزاری خوبیه .ولائی مطلب میزنه .golestanpress.com

0
0
پاسخ
1393-05-15 05:54
صادق

golestanpress.com

0
0
پاسخ
1393-05-15 05:57
امیر مهدی

مطلب وزین و خوبی بود .ما هم امیدواریم این حرف آقای روحانی در حد شعار باقی نماند .ولی نرود میخ آهنین در سنگ ... البته این حرف با عمل خود ایشان نیز تضاد دارد

0
0
پاسخ
1393-05-15 01:30

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.