1394-07-22 07:14
2261
1
21998
در تاریخ ثبت شد !؛

سنگ تمام رئیس، بوسه دیپلمات و لبخند رضایت وکیل !

الیاس نادران: برخی با این استدلال با کلیات طرح موافقت می‌کنند که در هنگام بررسی جزئیات، با بحث و ارائه پیشنهاد، این طرح را اصلاح خواهیم کرد. به آن‌ها می‌گویم که یا شما لاریجانی را نشناخته‌اید یا خیلی ساده لوح هستید.

به گزارش گلستان ما به نقل از سلام گنبد، روز سه شنبه مجلس در یک اقدام غیرمنتظره بدون بررسی نزدیک به ۲۰۰ پیشنهاد اصلاحی برای مصوبه روز یکشنبه درباره طرح یک فوریتی "اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام" ، در مدت زمان کمتر از ۲۰ دقیقه جزئیات طرح مذکور را تصویب کرد.

این در حالی بود که تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس که به این طرح رای موافق داده بودند، بر این باور بودند که در بررسی جزئیات طرح، ایرادات برجام را برطرف می‌کنند و راه‌های نفوذ دشمن را خواهند بست!

سلیمان عباسی نماینده گنبدکاووس و داشلی برون در این باره گفته بود: در کلیات برجام که روز گذشته (دوشنبه) در مجلس تصویب شد مشکلی نبوده و تصویب این طرح نشان داد ایران کشور صادقی است. ان‌شاالله در بررسی جزئیات طوری عمل خواهد شد که ارزش‌ها و دستاوردها طبق خطوط قرمزی که رهبری فرمودند حفظ شود.

عباسی با اشاره به اینکه در برجام ابهاماتی نیز وجود دارد اضافه کرد: نیاز است بررسی دقیق طبق خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب انجام شود و این حق مردم و مسئولین است. طبق فرموده رهبر انقلاب جزئیات باید طوری بررسی شود که راه هر گونه نفوذ دشمن را ببندد و موضوع مذاکره نیز تنها مباحث هسته‌ای است و لاغیر.

اما الیاس نادران نماینده پرسابقه ری، شمیرانات و اسلامشهر که در سه دوره گذشته در مجلس حضور داشته است، نکته‌ی قابل تأملی را در هنگام بررسی کلیات طرح بیان کرده بود. او گفته بود: برخی با این استدلال با کلیات طرح موافقت می‌کنند که در هنگام بررسی جزئیات، با بحث و ارائه پیشنهاد، این طرح را اصلاح خواهیم کرد. به آن‌ها می‌گویم که یا شما لاریجانی را نشناخته‌اید یا خیلی ساده لوح هستید.

لاریجانی-صالحی-عباسی

ظهر سه شنبه خبرگزاری‌های رسمی کشور عکسی را از بوسه علی اکبر صالحی بر بازوی علی لاریجانی با تیتر “صالحی: لاریجانی سنگ تمام گذاشت” منتشر کردند. شاید عباسی فکر نمی‌کرد که حضورش در یک قاب با لاریجانی و صالحی در هفته‌های پیشین، اکنون معنا شود!

صالحی با تاکید بر این که لاریجانی واقعاً قدم بزرگی در این راستا برداشت و کارش در پیشرفت امور بسیار موثر بود خاطر‌نشان کرد: زمانی که آقای لاریجانی به ریاست مجلس رسیدند چه در دولت سابق که ما به صورت محرمانه با آمریکا مذاکره می‌کردیم، فعالانه حمایت می‌کردند و چه در دولت یازدهم که این موضوع شتاب بیشتری گرفت ایشان به عنوان یک عضو اصلی کمیته راهبردی هسته‌ای همواره حامی و پیشنهاد دهنده افکار و پیشنهادات بسیار مفید و موثری بودند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که حضور من در تیم مذاکره کنندگان هسته‌ای بنا به توصیه و تاکید آقای لاریجانی صورت گرفت، اظهار کرد: می‌توان گفت ایشان واقعاً در مجلس و با مدیریتی که انجام دادند سنگ تمام گذاشتند و با وجود آرای مختلفی که در مجلس مطرح بود ایشان توانستند به گونه‌ای مدیریت کنند که برجام در جهت منافع ملی و حاکمیت ملی ما به سرانجام نیکوی خود برسد.

رهبر انقلاب اسلامی هفته گذشته و در آستانه تصمیم تاریخی مجلس گفته بود: یک عدّه‌ای در قضیّه‌ی مذاکره و مسئله‌ی مذاکره سهل‌انگاری می‌کنند، سهل‌اندیشی می‌کنند، مطلب را درست نمی‌فهمند… عمق مسائل را نمی‌فهمند.

رویدادهای اتفاق افتاده در فرایند بررسی طرح اجرای برجام، به روشنی سهل اندیشی برخی نمایندگان را به نمایش گذاشت!

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سعید

... آقای عباسی....این نبود امید گنبدی ها...!

0
0
پاسخ
1394-07-22 18:02

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.