1401-10-07 08:53
355
0
82739
او و حبیب انقلاب؛

اسوه زن، زندگی و همواره در خدمت انقلاب اسلامی/ سرمشق فاطمی برای بانوان جبهه انقلاب گلستان

درگذشت بانوی سیده علوی فداکار در روز شهادت حضرت صدیقه فاطمه سلام الله علیها همچون رحلت حبیب انقلاب در روز غدیر سال ۱۳۸۶؛ ترجمان وجوه بارز شخصیت مبارزاتی و سرمشق فاطمی اوست.

به گزارش گلستان ما، در روز شهادت حضرت صدیقه فاطمه سلام الله علیها  و در آستانه رحلت حضرت آیت الله سید حبیب الله طاهری گرگانی(حبیب انقلاب) از چهره های انقلابی مشهور و اسوه و الگوی پرورش یافته در مکتب غدیر و صادق آل محمد(ص) ؛ همسر سیده ایشان دار فانی را وداع گفتند و پس از سالها چشم انتظاری ، فرزند شهیدش را در آغوش گرفتند.

نوشتن در مورد ایشان در عین شهرت اما گمنامی بسیار سخت است ؛ فرزند یکی از علمای مشهور اخلاق و بزرگ منطقه شمال کشور ، همسر فداکار یکی از مبارزین اصلی و انقلابی منطقه و جانباز انقلاب، مادر یکی از سرداران شهید پر افتخار خراسان (مسئول عقیدتی سیاسی لشکر ۵ نصر خراسان) و گلستان ، خواهر مرجع تقلید جهان تشیع و مادر فرزندان شایسته و انقلابی استان گلستان و...

 اما در این شرایطی که بسیاری از بانوان فعال در جبهه انقلاب اسلامی و در این معرکه اخیر بدنبال مصداق عینی از یک بانویی هستند که خود سرمشق فاطمی (س) در همه جهات (فرزند ، همسر ، مادر و خواهر) گرفته است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرکت بزرگ اجتماعی و انقلابی و مبارزاتی در محیط زندگی شان الگو هستند؛ نگفتن و عبور معمولی با یک پیام تسلیت خلاف حکم مولوی جهاد تبیین آنهم با وجود فقر محتوی شناختی و ادراکی در عرصه فعالیت های بانوان فعال در جبهه انقلاب است.

مقام معظم رهبری بیان مشهوری دارند که :" اگر زنان در حركت اجتماعی یك ملتی حضور نداشته باشند، آن حركت به جایی نخواهد رسید." یعنی یک طرف، حرکت مردان در روند انقلاب اسلامی و در طرف دیگر تک تک زنان آنان حضور موثر داشته اند که حرکت بزرگ اجتماعی و انقلابی و مبارزاتی آنان به ثمر نشسته و تا کنون استمرار داشته است و مصداق بارز آن مرحوم آیت الله طاهری گرگانی و همسر مرحومه ایشان بودند.

بعبارتی این تعبیر معنادار رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت رحلت آیت الله طاهری گرگانی که :" 
اين عالم بزرگوار از دوران مبارزات اسلامي تا زمان رحلت همواره در خدمت انقلاب و هدفهاي آرماني آن بودند." یک طرف چنین توفیقی همسر ایشان است و فرض چنین توفیق مستمری بدون حمایت این بانوی فداکار در زندگی او اساسا ممکن نیست. 

هفده سال همراهی در اقامت و تحصیل علوم دینی حبیب انقلاب در نجف اشرف و در کنار بارگاه ملکوتی جد بزرگوارش حضرت علی(ع) و همچنین میزبانی و پذیرایی چهره های انقلابی در نجف و پشتیبانی معنوی از نهضت امام (ره) تنها بخشی از حرکت این مرحومه در خارج از کشور می باشد.

همچنین بعد از بازگشت به ایران حبیب انقلاب و سختی های دوران تبعید و پشتیبانی مبارزاتی در قیام خونین ۵آذر ۱۳۵۷ در دفاع از حریم امامت و ولایت و پیروی از امام خمینی (ره) بخشی دیگر از این کارنامه درخشان سرمشق فاطمی (س) اوست.

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این پشتیبانی همچنان ادامه می یابد و در  مبارزه با جریان نفاق و لیبرال‌ها و  عوامل ضدانقلاب ابعاد ویژه تری می یابد و حتی بعد از ترور آیت الله طاهری از سوی منافقین ،هیچ خللی در اراده این زن مومنه و زندگی و همواره در خدمت انقلاب اسلامی بودن آنها ایجاد نمی نماید.

بطور خاص این بخش از زندگی این زن مومنه برای بانوان جبهه انقلاب اسلامی گلستان که در چند ماه اخیر شاهد عملیات مهندسی دهه شصت از سوی شیطان بزرگ آمریکا و ایادی او بودند و هستند ؛ یک الگوی شایسته صبر و بصیرت است.

 بعد از آن نیز در تمام مسئولیت های حبیب انقلاب در عهده داری مسئولیت یکی از چهار کمیته انقلاب در گرگان و دشت، نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان قانون اساسی ، نمایندگی  مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در دوره های دوم ،سوم و چهارم ؛ پشتیبان اصلی در این حرکت اجتماعی و انقلابی و نقش آفرین در آن بودند.

بنابراین این مرحومه نیز نه تنها در جمیع جهات زندگی مشترک و حرکت حبیب انقلاب از تحصیل، مبارزه، اسارت ، تبعید ، جانبازی تا مرز شهادت پس از انقلاب ، حضور در خطوط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سهم بسزایی داشتند بلکه بجهت درک صحیح از اقتضائات همواره در خدمت انقلاب بودن حبیب انقلاب؛ با ساده‌زیستی علوی و مردمی بودن و حضور همیشگی در مجامع مردمی و مجالس دینی و مذهبی و دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌های اسلامی بدون چشم داشت مادی نیز همراه و پشتیبان بودند و این رمز توفیقات حبیب انقلاب بود.

درگذشت این بانوی سیده علوی فداکار در روز شهادت حضرت صدیقه فاطمه سلام الله علیها همچون رحلت حبیب انقلاب در روز غدیر سال ۱۳۸۶؛ ترجمان وجوه بارز شخصیت مبارزاتی و سرمشق فاطمی اوست چراکه در روایات آمده است که آدمی با آنچه دوست می دارد محشور می شود.ان شاء الله

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.