1401-02-25 12:18
424
0
79996
رئیس کل دادگستری استان گلستان:

حفظ حقوق شهروندی منافاتی با اقتدار نیروهای مسلح ندارد

آسیابی گفت:حفظ حقوق شهروندی هیچ گونه منافاتی با اقتدار نیروهای مسلح ندارد.

به گزارش گلستان ما؛ حیدر آسیابی صبح امروز در آیین تودیع و معارفه دادستان نظامی نیروهای مسلح استان گلستان اظهار کرد: صیانت از نیروهای مسلح یکی از اهداف سازمان قضایی نیروهای مسلح است و هدف از شکلگیری آن مبنا بر برخورد با تخلفات نیست.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: تخلفات در نیروهای مسلح نادر است و بسیاری از دلایل ان عدم تسلط به قوانین و مقررات خاص نیروهای مسلح است که در ماموریت ها مورد توجه قرار نمی گیرد.

آسیابی بیان کرد: رویکرد نظارت آموزش و پیشگیری باید در سازمان قضایی نیروهای مسلح مورد اهتمام قرار گیرد.

وی ابراز داشت: مامورانی که سلاح در دست دارند شاید در حد ۱۰ درصد اشرافیت کامل به قوانین به کارگیری سلاح دارند و باید نیروهای مسلح بدانند کا قانون چگونه استفاده شود که هم اقتدار نظام حفظ شود و هم تخلف قانونی رخ ندهد و براساس وظایف آموزش قضایی به نیروهای مسلح باید در دستور کار باشد و این مسئله می تواند از وقوع جرائم جلوگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان خاطرنشان کرد:  برخی می گویند بحث برخوردهای قضایی و تشکیل پرونده ها موجب اقتدار شکنی نیروهای مسلح می شود و این مسئله را قبول نداریم و رعایت حقوق شهروندی یکی از تکالیف است و این حفظ حقوق شهروندی هیچ گونه منافاتی با اقتدار نیروهای مسلح ندارد.

آسیابی بیان کرد:  زمانی می توانیم به امنیت استان خوش بین باشیم که سازمان قضایی مقتدری داشته باشیم و حفظ شان و منزلت نیروهای مسلح نیز باید رعایت شود.


انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.