1400-06-31 08:22
1483
0
76220
یادداشت؛

استاندار شجاع و با روحیه جهادی، راه حل برون رفت استان از مشکلات

ظرفیت های استان گلستان بسیار غنی و گسترده است باید با تلاش شبانه روزی همگان این ظرفیت و پتانسیل به فعالیت در آمده و باعث رشد و شکوفائی اقتصاد، صنعت، تجارت و بازرگانی و کشاورزی استان شود تا مردم از فضای رونق و اقتصادی شکوفا بهرمند و برخوردار شوند.

به گزارش گلستان ما، بیش از یک ماه از تشکیل دولت سیزدهم می گذرد و با انتخاب وزرا و معاونین ریاست جمهوری انتظار می رود هیئت دولت و ریاست جمهوری و وزیر کشور در گزینش و انتخاب استانداران با عنایت به روحیه مردمی و جهادی و در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری مبادرت ورزند.

شایسته است وزیر کشور فردی را به‌عنوان استاندار معرفی کند که شجاع، تصمیم گیر و با درایت و با روحیه ای جهادی در عمل و با فکر باشد زیرا بسیاری از مشکلات جامعه از ضعف مدیریتی و ناکارمدی سرچشمه می گیرد .

ما به شدت معتقدیم دولت مردمی آیت‌الله رئیسی یک فرصت ویژه برای حل مشکلات مردم است.

دولت آیت‌الله رئیسی آمده تا رضایت عموم جامعه را به دست آورد و اعتمادی را که در سال‌های گذشته آسیب دیده، ترمیم کند. 

این فرصت را نباید با تغییرات سطحی مدیران کلان یا ارشد دچار آسیب کرد. 

ما باید زبان مردم باشیم و از حق آحاد جامعه در عرصه های مختلف دفاع کنیم، چنانچه رئیس جمهور منتخب نیز بارها اعلام کرده اند.

امروز وضعیت خوبی به ‌لحاظ اجرایی نیست و در حوزه‌های مختلف ما نوعی از بی‌عدالتی و سوءمدیریت می بینیم که ناکارآمدی دولت‌ها موجب فساد مالی و اداری می‌شود.

امروز باید با اقدام انقلابی راه را برای ورود مدیران جهادی، پرتوان، مومن، انقلابی، ساده‌زیست و مردمی باز کرد جامعه منتظر تحولی جدید در نظام مدیریتی کشور است. علت اصلی مشکلات امروز کشور این است که از مدیریت جهادی استفاده نمی‌کنیم.

مدیریت جهادی مردم را ولی نعمت خود می داند و خود را نوکر مردم و انقلاب می داند و با جان و مال و آبرو همچون شهید سرافراز اسلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که آرامش و آسایش را بر خود و خانواده سخت کرد تا بتواند آرامش و آسایش و امنیت را برای مردم ایران و کشورهای همسایه به ارمغان بیاورد که نتیجه آن استحکام بخشی به نظام و انقلاب اسلامی و تلاش مجاهدانه برای پیشرفت و بالندگی ایران اسلامی است. 

اکنون دولت سابق با تمام کارشکنی‌ها و اشتباهاتی که مرتکبش شدند، از سرمان گذشت، روزهای سختی در حوزه معیشت و اقتصاد بر ملت ایران گذشت و تنگناهای معیشتی مردم را آزار داد همچنین کارگران و اقشار ضعیف جامعه در شرایط سختی به سر می‌بردند.

امروز مردم آزاده ایران اسلامی دغدغه دارند و به دنبال مدیری هستند که قدرت تحول و نو آفرینی داشته باشد، مدیرانی ناتوان و ناکارآمد روز به روز بر شدت مشکلات کشور می افزایند.

 ادامه روند این هشت سالی که بر پیکره اجرایی کشور گذشت چیزی جز ناتوانی و ناکارآمدی نبود و ادامه این روند خسارت بر نظام اسلامی خواهد بود و باعث آسیب زدن باور و اعتماد مردم به انقلاب خواهد شد.

فعالان سیاسی و حتی رسانه های مختلف برخط و مکتوب در تلاش و رایزنی برای انتخاب و تعیین استاندار دلخواه و محبوب خود هستند بی تردید بده بستان های پشت پرده نباید عامل به انحراف کشیده شدن مسیر انقلاب شود.

می بایست هر چه سریعتر دغدغه همه فعالان انتخاب مدیرانی توانمند، کارآمد، دلسوز، انقلابی، ساده زیست و مردم دار باشد.

دیگر مدیری که فقط در مراسم افتتاحیه ها و همایش ها دیده می شود هیچ کاربردی جز اشغال صندلی ندارد.

متاسفانه امروز شاهد سبقت گرفتن برای دستیابی اشخاص در رسیدن به صندلی هستیم، در حالی که برای مدیر در طراز انقلاب که تفکر جهادی دارد بودن در وسط میدان و حل کردن مسائل مردم اهمیت دارد.

بعضی‌ها در دستگاه اجرایی عادت کردند که تا ابلاغیه‌ نیامده است دست به سیاه و سفید نمی‌زنند. اکنون این شیوه اداره کردن باید به فراموشی سپرده شود.

اکنون دغدغه مردم شکل گرفتن پشت پرده لابی هایی جهت تعامل و مشورت درارتباط با انتخاب مدیران است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بی تردید باید شنوا به مطالبه مردم باشند.

اما به راستی نمایندگان در انتخابات مدیران چه قدر موضوع مطالبات مردمی را مدنظر قرار می‌دهند و چه میزان امتیازگیری‌های شخصی در آن مطرح می باشد؟

بدیهی است که نماینده باید به منافع مردم و انقلاب بیندیشد، مردم هوشمند و فرهیخته اقدامات از سر اخلاص و دلسوزی را به خوبی درک می کنند و عناصر دلسوز و در کف میدان خود را با اقدامات افرادی که به صورت نمایشی خود را هم‌مسلک نیروهای جهادی عنوان می کنند، تمییز می دهند‌.

بخش اصلی مشکلات فعلی استان عدم مدیریت و تمرکز صحیح بر حوزه بوم مسائل داخلی استان و بی‌توجهی یا کم‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی و نیروهای جوان تحصیل کرده و نخبه بومی در استان است.

همانطور که رئیس جمهور منتخب اشاره نمود: دولتی که ارتباط با جوان هایش به‌صورت تشریفاتی، سیاسی و یا به صورت اسمی باشد، فایده ای نداره باید حقیقتاً به جوانان میدان داد به‌نحوی‌که آنها عملکرد دولت ها را نقد کنند و این در اصلاح امور بسیار نقش دارد.

استان گلستان با توجه به شرائط، سیاسی و اجتماعی از ویژگی های خاصی برخوردار است که میتوان به جد گفت یکی از سیاسی ترین استان های کشور بشمار می رود.

ظرفیت های استان گلستان بسیار غنی و گسترده است باید با تلاش شبانه روزی همگان این ظرفیت و پتانسیل به فعالیت در آمده و باعث رشد و شکوفائی اقتصاد، صنعت، تجارت و بازرگانی و کشاورزی استان شود تا مردم از فضای رونق و اقتصادی شکوفا بهرمند و برخوردار شوند.

به قلم حجت الاسلام و المسلمین سید حسین سیدین

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.