1397-11-04 12:33
1444
2
60624
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان:

تکمیل مرکزفرهنگی دفاع مقدس گلستان ۱۵میلیارد اعتبار نیاز دارد / وجود ۳۲۰ بانوی رزمنده دفاع مقدس در گلستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت:  ۳۲۰ بانوی رزمنده در دوران دفاع مقدس از استان گلستان داشتیم و ۵۶۰ شهید اهل تسنن از استان گلستان تقدیم کردیم.

به گزارش گلستان ما؛ سردارعلی ملک‌ شاهکویی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: اداره کل حفظ آثار مستقیم زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح است و وظیفه این بنیاد این است که در نشر و جمع آوری آثار ارزش‌های دفاع مقدس پرتلاش باشد.

وی ادامه داد: سه ماموریت داریم نخستین ماموریت ما تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس است و در ماموریت دوم باید نقش استان گلستان در دفاع مقدس تدوین شود و 260 مدخل مشخص کرده که در آن این اسناد جمع آوری شود.

 ملک‌شاهکویی افزود: ساخت و تکمیل پارک موزه دفاع مقدس یکی دیگر از ماموریت‌های ما است که از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای این مجموعه هزینه شده است و استان تا کنون ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

 وی گفت: به دلایل مختلف نزدیک به ۵ سال است که طرح مرکز فرهنگی دفاع مقدس متوقف شده است و یک سری مخالفت‌هایی شده بود و با پیگیری‌هایی که شده موانع آن برطرف شده و از آبان‎ماه سال ۱۳۹۷ آسیب‌شناسی کردیم.

ملک‌شاهکویی افزود: کارشناسانی برای بازدید از این طرح آمدند و آخرین اقدامات این مرکز را توضیح دادیم و پس از آن رویکرد تغییر کرد گرچه ۵ جلسه کارگروه تسهیل برای ساخت این پارک موزه داشتیم که مصوبات آن تصویب می‌شد ولی عملی نمی‌شد.

 مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: همه اعلام کردند که پای کار هستیم تا عقب‌ماندگی را جبران کنیم و مصوباتی خوبی در جلسه مورخ 8/9/97 با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار و نمایندگان مجلس و همه مدیران ارشد استانی داشتیم ولی هنوز به مرحله اجرا نرسیده، و بر اسس یکی از مصوبات مقرر شد شهرداری برای انجام یک بخش از کار پروژه با پیمانکار قرارداد ببندد و باید این قرارداد در شورای شهر به تصویب برسد و سازمان صنعت و معدن و اتاق بازرگانی و استانداری در اجرای این پروژه تعهداتی دارند که درصدد پیگیری جهت تحقق این تعهدات هستیم.

وی افزود: برآورد و پیش‌بینی ما این است که در ایام دهه فجر این پروژه را آغاز کنیم و امیدواریم این مهم تحقق یابد.

 ملک‎شاهکویی گفت: جلساتی که گذاشتیم قبل از سفر رئیس جمهور بود و با همت که استاندار و سازمان برنامه بودجه استان ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در دستور کار قرار گرفت و درگذشته ‌موزه دفاع مقدس در اولویت دستور کار نبود.

مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان، از ۲۰ میلیارد تومان که ۱۰ میلیارد تومان برای سال ۱۳۹۸ و ۱۰ میلیارد تومان برای سال ۱۳۹۹ در نظر گرفته شده است.

 وی گفت: مسئولانی که مخالف این طرح بودند با جلساتی که برگزار شد موافق این طرح شدند و صادقانه با آنها صحبت کردیم و قبول کردند که عقب‌ماندگی داریم.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان افزود: تا امکان داشته باشد باید مسئولان استان پای‌کار بیایند چراکه جزو وظایفشان است و ما هر چه داریم از دفاع مقدس و شهداست.

 وی افزود: امروز استاندار خودش پیگیر این مسئله است و هیچ تعارفی باکسی نداریم و اگر ما در سال ۱۳۹۷ شروع نکنیم چهار ماه از جمع‌آوری آثار شهدا عقب می‌مانیم.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان تأکید کرد: تا به امروز این پروژه حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و برآورد ما با وضعیت بازار برای ساخت آن بدون تجهیز و محتوای آن ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 ملک‎شاهکویی متذکرشد: یک کارگروه خیرین عمومی داریم که مشارکت ها از ۱۰ هزار تومان آغاز می‌شود و این حمایت‌ها ۳۶ ماهه است و به‌محض ایجاد زیرساخت لازم در بانک‌ها این طرح را اعلام خواهیم کرد.

 وی افزود: کارگروه خیرین خاص نیز راه‌اندازی شده و از پیشکسوتان دعوت کردیم و در هر شهرستان یک نماینده را مشخص کردیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: انجمن واقفان شهدا را شکل دادیم و افرادی را برای تبلیغ این موضوع در نظر گرفتیم که در مسیر شهدا وقف اتفاق بیفتد.

 ملک‎شاهکویی اذعان کرد: مردم شهیدپرور استان گلستان از طریق شماره‌حساب می‌توانند برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه قراردادی با دستگاه‌های اجرایی بسته شده که هر فرد کارمند ۱۲ ساعت آموزش آشنایی با دوره‌های دفاع مقدس را طی کند ، افزود: دانش‌نامه استان گلستان در دفاع مقدس موضوعی بود که دنبال کردیم و کارگروه‌های مختلف در این زمینه شکل گرفت.

به گفته وی؛۳۲۰ بانوی رزمنده در دوران دفاع مقدس از استان گلستان داشتیم و ۵۶۰ شهید اهل تسنن از استان گلستان تقدیم کردیم و از اطلاعات این شهدا در دانش‌نامه دفاع مقدس استان و نقش شهرستان‌های بندرترکمن، گمیشان و گنبدکاووس بپردازیم.

 وی افزود:در صدد هستیم با یک انسجام بیشتر بتوانیم به موضوع دفاع مقدس بپردازیم، باید استان از عقب‌ماندگی‌های ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا کنیم و برای این منظور ابلاغیه از استانداری‌ها به فرمانداری‌ها ارسال شده است.

ملک‌شاهکویی با بیان اینکه ۱۱۵ سرفصل برنامه داریم و با توجه به عقب‌ماندگی‌های حفظ آثار و ارزس‌های دفاع مقدس گلستان تلاش بیشتری شده تا بتوانیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان به بهره برداری از المان شهدا در ۲۷ نقطه استان اشاره کرد ، گفت: شهدای استان گلستان در حوزه رسانه‌ها توجه شود برخی شهدای ما کمتر از شهید همت نیستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.