1403-02-01 10:40
203
0
89659
یادداشت؛

محرومیت‌هایی که زیر سایه پاسداری از انقلاب رنگ باخت

داود خاندوزی فعال رسانه در یادداشتی نوشت: سپاه پاسداران نه تنها در عرصه امنیت و اقتدار کشور بلکه در محرومیت‌زدایی و فقرستیزی در کنار مردم است و گلستانی‌ها خاطرات شیرین ایثار پاسداری را در ایام کرونا و سیل فراموش نخواهند کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ داود خاندوزی در یادداشتی نوشت: فهمیدن مکتب و اندیشه امام حسین (ع) وقتی در کشوری زندگی می‌کنی که رایحه شهادت از لباس سبز پاسداری به سرخی خون شهیدان در جای جای این مرز و بوم عطرآگین می‌شود آنچنان سخت نیست.

عزم و غرور امروز ایران و ایرانی را می‌توان از صدای غرش موشک‌هایی که دل تلاویو را لرزاند تا دل هیچ ایرانی از زوزه گرگ صفتان استکبار نلرزد حس کرد.

به اسم آزادی و دموکراسی می‌خواهند در کشوری که آزادی را از آزادمردترین انسان‌های کره زمین از روز عاشورا به یادگار گرفته است و در عصر انقلاب تحول در جوهر وجود انسانی به ارمغان آورده که در آلوده‌ترین نظام شاهنشاهی مستکبران می‌خواستند برای زندگی در آن حق توحش بگیرند بیاموزند اما نمی‌دانند این ملت ندای هیهات من الذله را از روز عاشورا نسل به نسل به گوش نوزادان خود در کنار اذان و کلام الله خوانده تا راه گم نشود.

 سینه‌های آزادمردترین ایرانیان در هشت سال دفاع مقدس در لباس سبز پاسداری، بسیج و دیگر نیروهای مسلح آماج گلوله‌های دژخیمان بعثی قرار گرفت تا ما امروز بدانیم امنیت و آزادی بهای سنگینی داشته و بخش بزرگی از آن را مدیون پاسداران انقلاب اسلامی در هر لباسی هستیم.

پاسداری از انقلاب، پاسداری از راه حق و حامی از مظلومان عالم است، حتی زیر سایه این لباس مقدس کودکان غزه هم مردان و شیرانی می‌شوند که می‌توانند گلوی رژیم خبیث تا دندان مسلح را با طوفان الاقصی بگیرند و باید ابتکار امام (ره) در تشکیل این نهاد مقدس را ستود.

دوم اردیبهشت ماه روز تشکیل نهاد مقدسی است که در آن افرادی با نیت مقدس مثل پروانه دور شمع وطن چرخیدند و پرچم غیرت حسینی را از کربلا تا قله‌های دماوند به اهتزاز درآوردند.

گرچه در آن زمان کسی تصور نمی‌کرد این سازمان نوپا که برای حفاظت از انقلاب ملت ایران به وجود آمده بتواند مقابل انواع تهدیدات پیچیده داخلی و خارجی ایستادگی و مقابله کند اما اراده و معشیت الهی چیز دیگری بود و امروز سپاه پاسداران به یکی از ارگان‌های نظامی و مقتدر جهان تبدیل شده است.

پاسداران آیه‌های شهادتی هستند که با رزم و ایثار خود حافظ ارزش‌های اسلامی و دینی می‌شوند و در زمان صلح وقتی برادران و خواهران خود را در گرفتار و سختی می‌بینند حتی در دور افتاده‌ترین نقاط و حتی در سخت‌ترین شرایط به کمک آنها می‌شتابند.

از این رو  امروز نقش سپاه و بسیج در محرومیت‌زدایی استان گلستان تعیین‌کننده و اثرگذار است و کسی نمی‌تواند منکر این ماجرا شود، مردم گلستان ایثار را در ایام کرونا و سیل از برادران پاسدار و بسیجی دیدند و خاطرات پدران ما از دوران دفاع مقدس و ایثارگری‌های آن روزها زنده شد.

به این مسئله فرمانده سپاه نینوا استان گلستان نیز تاکید دارد، کسی که تجربه نبرد سخت را از دوران دفاع مقدس و جنگ علیه داعش به یادگار دارد تمام تلاش خود را برای حل بحران‌ها و مشکلات مهم استان از جمله تنش آبی انجام داد، موضوعی که باعث شد بارها و بارها تحسین مقامات استان را به همراه بیاورد.

آب‌رسانی به روستاهای مرزی و محروم در استان از اقدامات برجسته‌ای بود که در طی سال‌های اخیر شاهد آن بودیم، مجموعه سپاه استان گلستان و بسیج سازندگی در تلاش بود که مشکلات تنش آبی در 480 روستای استان را حل کند.

در این راستا کلنگ‌زنی پروژه آبرسانی به ۴۳۲ روستای استان در قالب ۱۱ مجتمع به همت بسیج سازندگی سپاه نینوا و شرکت آبفا گلستان به ‌صورت متمرکز در روستای نظرآباد گرگان انجام شده است.

ساخت واحد مسکونی برای محرومین، ساخت واحدهای درمانی، ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و تلاش برای ساخت غسالخانه، مسجد، خانه عالم و بهسازی مدارس و غیره بخشی از اقداماتی است که سپاه پاسداران در استان گلستان انجام داده است.

ارائه مشاوره و تسهیلات بسیج سازندگی، راه اندازی بیش از ۸۰۰ صندوق محرومیت‌زدایی، اهدای بیش از ۲ هزار سری جهیزیه به نوعروسان کم بضاعت و ... کارنامه درخشانی از بسیج در محرومیت‌زدایی و فقرستیزی به یادگار مانده است.

حضور پررنگ پاسداران و بسجیان در تمامی برنامه‌های فرهنگی و آیین‌های ملی و مذهبی باعث شده که گلستانی‌ها خاطرات شیرینی را از سبزپوشان جامعه به یادگار داشته باشند، گرچه این نهاد در امنیت کشور در برابر توطئه‌های عمیق غربی مثل اغتشاشات سال گذشته و مهار فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف نقش داشته و گاهی با شیطنت‌های رسانه‌ای و وارونه جلوه دادن ماجرا دشمنان اسلام می‌خواهند با تحریک احساسات پاسداران انقلاب اسلامی را در برابر مردم قرار دهند.

انتهای خبر/

  

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.