1394-03-05 04:42
6295
4
15212
دقایقی با مدیر موفق گلستانی ؛

گفتگوی صمیمی گلستان ما با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران / موسوی : گلستان ظرفیتهای بسیاری برای پیشرفت دارد

سید محمد موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران که اصالتی گلستانی دارد در گفتگویی صمیمی به سوالات گلستان ما پاسخ داد.

به گزارش گلستان ما ؛ مهندس سید محمد موسوی از شخصیتهای سیاسی و انقلابی روستای یانه سر و از چهره های نام آشنای استان گلستان می باشد. فردی برخواسته از میان همین خاک و بوم که با تلاش، کوشش و تحمل سختی ها و مشقت های فراوان توانست پله های ترقی را طی نموده و در زمره رجال سیاسی کشور قرار گیرد.

با وجود مشغله فراوان در پستهای مختلف  و رده های گوناگون مدیریتی از معاونت استانداری گلستان و معاونت وزیر گرفته تا ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و... هر ساله در مراسمات گوناگون مذهبی و فرهنگی حضوری پررنگ مثبت و تأثیر گذار داشته که خود نشان از تعلق خاطر وی به این منطقه است.

پیوند میان ایشان  و روستای آبا و اجدادیشان و مردم شریف گلستانی ناگسستنی است و سمت های کشوری وی را دور نساخته و این خود افتخاری بس ارزشمند برای روستای یانه سر می باشد که فرزندی تحویل جامعه داده که شیدای خدمت را در سر دارد.

به پاس قدردانی و نیز جهت آشنایی بیشتر با ابعاد مختلف زندگی ایشان برآن شدیم تا دقیقه ای چند، پای صحبتش نشسته و از نزدیک با وی گفتگویی داشته باشیم.

1.  براي شناخت بيشتر خوانندگان، خودتان را معرفي بفرماييد ؟

من اول شهريور 1346 مصادف با روز تولد ابن سينا و روز پزشك در روستاي يانسر و در خانواده اي روستايي با شيوه معيشت كاملاً متكي به شغل مولد و مقدس كشاورزي بدنيا آمدم در سال 52 در همان روستا تحصيلات خود را در دبستاني كه شاگردانش به طور مخلوطي از كلاسهاي مختلف تحصيلي بود آغاز و بعلت نبود دوره پنجم ابتدايي در يانسر، كلاس پنجم و اول راهنمايي را در روستاي كفشگيري گرگان، سال دوم دبيرستان را در بندرگز و مابقي دوران تحصيل راهنمايي و دبيرستان را در دامغان و دوره دانشگاهي خود را در مقطع ليسانس مهندسي كشاورزي در دانشگاه فردوسي مشهد و دوره فوق ليسانس را در رشته منابع طبيعي در تهران گذرانده ام .

سپس دوره مقدس سربازي را در سال 1369 بعنوان رئيس اداره امور عشايري شهرستان شاهرود و بعد بعنوان معاون مركز تحقيقات منابع طبيعي و امور دام استان سمنان، سپس بعنوان معاون فني اداره كل منابع طبيعي استان سمنان خدمت نموده و در سال 1380 به تهران منتقل شده ام كه در تهران ابتدا بعنوان معاون دفتر فني مرتع سپس بعنوان مديركل بيابانزدايي سازمان جنگلها و مراتع و آبخيزداري كشور به خدمت ادامه دادم.

در سال 1385 بعنوان معاون اداري، مالي و برنامه‌ريزي استاندار گلستان و بعد با ادغام سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در استانداريها بعنوان معاون برنامه‌ريزي استاندار گلستان به خدمت ادامه داده و در سال 1387 بعنوان معاون وزير و رئيس سازمان مركزي تعاون روستايي ايران منصوب و از ارديبهشت ماه 1389 تاكنون بعنوان رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران مشغول خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي و كشاورزان عزيز هستم.

2.  از حال و هواي قديم  يانسر بفرماييد . از نحوة درس خواندن از سختي و مشكلات پيش رو؟

يانسر عليرغم داشتن ظرفيت ها و قابليت هاي بسيار گسترده انساني و طبيعي متأسفانه تا امروز هم از نظر زيرساختها و بسياري از امكانات محروم بوده و هست دبستاني كه تنها يك كلاس با دانش آموزان درمقاطع مختلف تحصيلي و سپاه دانش آن موقع وضعيت سني وتحصيلي مختلف در يك كلاس با حال و هواي عشق به تحصيل ، عشق به كار و تلاش در متن خانواده ، حلاوت تحمل سختي ها و فقر ولي اميدوار به آينده‌اي روشن و اثر بخش با تكيه و توكل به لطف خدا و تلاش شبانه روزي خود، فضاي آن موقع ذهني و فكري ما بود.

3.  خاطره‌اي از سالهاي قديم بفرماييد؟

خاطرات زيادي از روزهاي تحصيل، كار در مزرعه، تراشيدن علف براي دامها، آوردن هيزم، شعر به شعر كردن با بابا، چوپاني ، به چرا بردن گاوها، دروو زراعت ، چيدن عدس، شوپا ( نگهباني شبانه در مزرعه) ، كلنگ بازي با بچه ها، شب نشيني هاي خانوادگي در شبهاي زمستان و ... هست .

اما شايد يكي از شيرين ترين آنها اين باشد كه در كلاس دوم ابتدايي بودم و يكي از شبهاي محرم در مسجد روستا، با تشويق پدرم تصميم گرفتم اولين بار درمسجد نوحه بخوانم كه آن شب در جمع مردم روستا نوحه خواندم وقتي نوحه تمام شد دايي شيخ محمدرضا خيلي خوشحال شد و مرا در جمع مردم تشويق كرد و بوسيد و مبلغي هم بعنوان جايزه به من داد.

4.  آيا فكر ميكرديد روزي بتوانيد در مسئوليت هاي مختلف به مردم منطقه و ايران عزيزمان خدمت كنيد ( اين سئوال از اينرو از اين جهت مطرح شد خيلي ها بگن چون بچه روستا هستيم و پارتي نداريم بعيد بتوانيم پله هاي ترقي رو طي كنند ) ؟

من از كلاس دوم ابتدايي كه فهميدم دعا يعني چه، با خداي خودم چند تا قرار گذاشتم ، يكي از قرارهايم اين بود كه كمكم كند تا من به جايي برسم كه بتوانم كه به جامعه زحمتكش كشاورز و فقرا كمك كنم و من هم قول دادم كه صادقانه با نهايت خلوص و با تمام توان و ظرفيت آنگونه كه او راضي باشد در فهم و عقل، توان و تخصص خود تلاش كنم و ميدانستم كه اگر تلاش كنم و اگر با خدايم صادقانه برخورد كنم حتماً خدايم همه مشكلات پيش رويم را برداشته، تحمل سختي ها را آسان نموده و راه را به من نشان مي دهد .

چرا كه با ور دارم وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ  واين قول و قرارهايمان براي ابد پابرجاست و خدايم قولهايش را جلوجلو عمل مي كند و من هميشه شرمنده ولي اميدوار و پرتلاش به همان قرارها پاي بند كه اين نقطه اميد ، شاكله تفكر و ا نديشه و نگاهم به آينده را ساخته و استمرار بخشيده است.

من معتقدم بهترين، قويترين ، مطمئن ترين پارتي خداست واقعاً اگر قلباً به خدايت راست باشي وتلاش كني اگر همه عالم بخواهند تو نباشي نمي توانند كاري بكنند و بلعكس ، اوست كه عزت و ذلت در يد اختيارش است .

بايد باور كرد كه اگر او پارتي‌ات باشد. و تلاش كني و نيتت خدمت صادقانه باشد به همه چيزت مي رساند و لاغير كه يقيناً در فضاي مقدس و عطرآگين نظام مقدس جمهوري اسلامي، اين مهم يعني بستر شكفتن استعدادها ، ايجاد و حمايت شده و فرصت براي رشد همه و بويژه روستايي و روستازادگان بسيار فراهم تر گرديد.

5-   تا به امروز سمت هاي اجرايي داشتيد در دولت هاي سازندگي ، اصلاحات ، اصول گرا و تدبير و اميد در طول اين مدت توفيقاتي رو هم كسب نموديد بيان بفرماييد در چه مسئوليت و كي و در كدام جشنواره و ...؟

توفيقات را بايد از خدا پرسيد آنچه كه ما‌ آن را توفيق ميدانم شكلي است انشاء ا... محتوايش هم همان توفيق الهي باشد در طي تحصيل و 27 سال خدمت در سطوح شهرستاني ، استاني و ملي و كار در بخشهاي مختلف اجرايي، تحقيقاتي ، آموزشي و ... و سفرهاي كاري و اداري به كشورهاي مختلف ( چين ، سوئيس ، استراليا، ويتنام، امارات، پاكستان و ...) وكار و تلاش در دستگاههاي مختلف حاصل شد .

363 orig

شايد مهمترين دستاوردش اين باشد كه «يافتم حتي در كار و تخصص خود هم،همواره نيازمند آموزش و مشورت و كسب تجربه ام » شايد شاگرد اول كلاس شدن در اغلب دوران تحصيلي از اول ابتدايي تا فوق ليسانس و سالهاي متمادي كسب مقام اول در جشنواره هاي شهيد رجائي بعنوان مدير برتر شهرستاني، استاني و ملي ، چاپ 19 مقاله علمي ، كسب بيش از يكصد تشويقنامه از مسئولين مافوق خود در نظام مقدس جمهوري اسلامي شايد بخشي از اين دستاوردهاي شكلي باشد .

ولي واقعيت اين است كه آنچه كه لذتش همواره در روح و جانم مي ماند لذت خدمتي است كه روزي احساس كنم با تلاشم با پيگيري و حمايتم بعنوان يك سرباز كوچك نظام مقدس جمهوري اسلامي مشكلي و گره اي از كار ارباب رجوعي باز شده باشد اين توفيق روزها تا اتفاق مشابه ديگر مرا شارژ روحي مي كند من عاشق خدمت به توليدكنندگان و همه بندگان خداهستم.

6 -  شيرين و تلخ ترين خاطره ؟

شيرين ترين خاطره زندگي اجتماعي ام ايامي همچون روز برگشت امام به ميهن ، روز پيروزي انقلاب ، آزاد سازي خرمشهر، اعلام دستيابي كشور به دانش ساخت زنجيره سوخت هسته اي، پرتاب ماهواره ، كسب رتبه هاي برتر كشور در دانش نانو، سلولهاي بنيادي ، اعلام رشد علمي كشور .

در زندگي شخص ام شيرين ترين خاطره ام برمي گردد به برگزاري مراسم تعزيه در ايام محرم بود كه پدرم نقش امام حسين(ع) را  ايفا مي كرد كه يك روز بعد از خاتمه تعزيه در حال برگشت به خانه بوديم كه پيرزني گريه كنان مي گفت " آخ آقا سيد معصوم عين امام حسينه " بهش گفتم خاله تو مگر امام حسين (ع) را ديده اي گفت نه ولي فكر مي كنم خيلي شبيه اونه .

تلخ ترين خاطره اجتماعي ام شنيدن خبر ارتحال امام خميني (ره) و در زندگي شخصي ام تلخ ترين خاطره ام ، شنيدن خبر ارتحال پدرم بود كه هيچوقت درد آنها التيام نيافت.

7-   مراسم يادمان امام و شهدا را چه طور ديديد ؟

پاسداشت ياد و راه و خاطر امام و شهدا درهرزمان و مكان و بهر شكل ممكن في نفسه كار ارزشمند و درخور تقدير است و اينكه متولي اين كار بسيج باشد نيز ارزشمند تر وزيباتر ليكن براي تعالي كمي وكيفي برگزاري مراسم و  اثربخشي مطلوب تر و مؤثرتر مراسم بويژه درتحقق اهداف يادمان و نيز فرصت برای كمك به حل مشكلات پيش روي توسعه منطقه هزار جريب باشد.

8-  بزرگترين آرزوي شما چيست ؟

آرزويم اين است كه ايــران عزيز به تمام معنا الگوي تمام عيار يك تمدن اسلامي – ايراني به همان مفهــومي، كه مقام معظم رهبري تأكيد مي نمايد تبديل شود.

در زندگي اجتماعي بزرگترين آرزويم درك زمان ظهور امام زمان (عج ) و شكست مستكبران عالم و پيروزي همه حق جويان عالم بر همه باطل است و در زندگي شخصي ام نيز عاقبت به خيري با چشيدن شهد شهادت در پاي ركاب آن حضرت يا پاي تحقق آرمانهاي اسلام ناب محمدي (ص) به رهبري امام خامنه اي است.

9-  يه تعداد كلمه گفته می شود اولين چيزي كه به ذهنتان خطور مي كنه بفرماييد ؟

خدا: هست كن اساس هستي و كسي كه مي تواند مچم را بگيرد ولي دستم را مي گيرد.

امام خميني : آئينه تمام خوبيها

امام خامنه اي : امام ظاهر و آشكار عصر

سيد معصوم موسوي : قله صداقت و تلاش و دشمن ريا و تزوير

بسيج : لشگر مخلص خدا

شهيد : الگوي تمام عيار

ايران : قلب من

يانسر : خاستگاه ، ريشه

گلستان : بهشت ایران زمین و دارای ظرفیتهای فراوان

10-  توصيه ي براي جوانان روستا داريد بفرماييد؟

   تلاش آگاهانه و عالمانه، بصيرت ، توكل به خدا، عشق به اسلام و انقلاب و امام و رهبري ، متعصب به پيشرفت كشور،

    استان و روستاي يانسر

13-  حسن ختام مصاحبه نكته ي داريد بفرماييد؟

 تشكر از همه شما عزيزان ، عزت و سر بلندی ایران عزیزمان تحت زعامت رهبری معظم انقلاب اسلامی وپیروزی جبهه حق بر جبهه کفر و نفاق

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

شهروند

نویسنده ی محترم! یانه سر ار توابع شهرستان بهشهر در مازندران است نه استان گلستان.

0
0
پاسخ
1394-03-05 04:37
رضازاده

ایشان اصالتا اهل یانه سر از توابع بهشهر استان مازندران هستند اصالتا گلستانی نیستند در این استان مسئولیت داشتند. اصلاح کنید

0
0
پاسخ
1394-03-05 05:24
حسن حیدری

سلام و خدا قوت به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران آقای مهندس سید محمد موسویبنده تمام عرض تان را خواندم واقعا اگر انسان خدا را در تمام کارهایش ببیند خدا اجر و پاداش او را جلو جلو هدیه میکند....امام خمینی می فرماید عالم محضر خداست ...

0
0
پاسخ
1394-03-26 19:43

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.