1396-02-12 14:20
905
0
38530
مدیرکل تعاون و کار گلستان:

۴۰۰ کارگر گلستانی در فروردین ماه اخراج شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به شناسائی و بیمه شدن ۳۰۰ هزار کارگر در استان گلستان گفت: در فروردین ماه امسال ۴۰۰ کارگر در استان گلستان از کار اخراج شدند.

به گزارش گلستان ما ؛ سعید مازندرانی در جمع کارگران و کارفرمایان در همایش اقتصاد مقاومتی, تولید و اشتغال و مشارکت حداکثری در انتخابات در ساان اداره تعاون, کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در استان گلستان 300 هزار نفر کارگر در 40 هزار واحد صنفی مشغول فعالیت هستند و 243 هزار نفر این کارگران بیمه  و 40 هزار نفر نیز بیمه کشاورزی و روستایی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: بیش از 500 نفر از زائرسراهای کشور استفاده کرده و یکی از تیم‌های کارگری ما در کشور لیتوانی برای بازی حضور یافته و 920 هزار نفر جامعه کارگری به مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی مراجعه کردند.

کاهش 10 درصدی اخراج کارگران در استان

وی تصریح کرد: در سال 89-88 یک جهش 50 درصدی در حقوق و مزایای کارگران بخ وجود آمد و در همان سال میزان اخراجی‎های ما به علت عدم توان پرداخت کارفرمایان بسیار افزایش یافت، بنابراین در شورای عالی کار و حقوق، حقوقی به توافق می‌رسد تا سبب عدم مشکل در جامعه شود.

مازندرانی یادآور شد: در سال‎‌های اخیر تعداد اخراجی کارگران کاهش یافته و براساس آمار در سال 94 تعداد اخراجی ما 680 نفر در فروردین ماه بود که این میزان در فروردین سال جاری به 400 نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: همچنین درصد اخراجی کارگران در سال 95 نسبت به سال 94، 10 درصد کاهش داشته است.

جامعه کارگری نیاز به حمایت دارد

وی تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، " کارگران ستون فقرات جامعه و اقتصاد کشور هستند"  و ما وابسته به کارگران هستیم، این افراد در حال حاضر با وجود مشکلات اقتصادی، بیکاری فرزندانشان، حقوق و مزایای پایین بدون تجمع و اعتراض در حال فعالیت هستند اما این امر سبب نشود تا ما از کارگران و مشکلات آنان غافل شویم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان درباره انتخابات گفت: جامعه کارگری با هوش و ذکاوت و آگاهی افرادی را انتخاب کند که چه در پارلمان شهری و چه در مسند ریاست جمهوری برای قشر کارگر دلسوزانه عمل کند و به واقع از جنس خود شما باشد تا بتواند از شما حمایت کند.

مازندرانی تصریح کرد: اگر از قشر کارگری فردی نامزد ریاست جمهوری و شورای شهر شده، وی را انتخاب کنید تا در وضعیت معیشتی شما تغییرات بهتر و بیشتری انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: مناظرات و برنامه‎های نامزدها را ببینید و مطالعه و بررسی کنید و فردی که در حفظ نظام و حفظ استقلال و پیشرفت کشور توانمند است را انتخاب کنید./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.