1394-09-17 05:31
1400
0
24018

چرا امروز برخی جنبش های دانشجویی سنگ آمریکا را به سینه می زنند ؟

امروز برخی با سیاسی کردن جنبش های دانشجویی تلاش دارند پای آمریکا را به کشور باز کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از « دانشجو سلام » ؛ شهدای 16 آذر بدلیل استکبار ستیزی و مقابله با آمریکا جانفشانی کردند و هرساله برنامه هایی به مناسبت این روز جهت بزرگداشت مقام این شهدا از سوی دانشگاهها و دانشجویان برگزار می شود.

ولی کمتر دیده می شود که علت اصلی این قیام و اهداف مورد توجه قرار گیرد و بیشتر به یک برنامه روتین از سوی مسئولین تبدیل شد و بعضأ مورد سوء استفاده و فرصتی جهت بیان دیدگاهها، نظرات احزاب و شخصیت های سیاسی قرار گرفته است.

اما از قشر فرهیخته انتظار می رود با مطالعه تاریخ انقلاب و فلسفه این شهادت ها در یابند چرا روز شهادت این بزرگواران به روز دانشجو نامگذاری شد؟!!

چرا برخی در دانشگاهها سنگ آمریکا رابه سینه می زنند ؟!!

خون دانشجویان دیروز برای قطع پای آمریکا از این مرز و بوم ریخته شد اما امروز شاهدیم کسانی حاضرند برای برگرداندن پای آمریکا به کشور، دانشگاهها را به آشوب بکشند و سنگ آمریکا را به سینه می زنند و جریان دانشجویی را به انحراف بکشند.

جای بسی تأسف دارد که امروز برخی متولیان امر که ظاهرأ سعی در بزرگداشت شهدای دانشجو دارند اینگونه تحرکات را انجام می دهند که این انحراف نخبگان خطرناک می باشد و این همان مسئله و نگرانی مقام معظم رهبری از نفوذ دشمن است که بارها در سخنان خود اشاره کردند و نفوذ جریانی را خطرناک تر از هر نفوذ دیگر دانستند.

لذا از جنبش های دانشجویی انتظار می رود هوشمندانه طوری عمل کنند که امکان هر گونه سوءاستفاده از آنان از سوی جریانات داده نشود چرا که بنا به فرموده امام راحل « از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین بشود » (صحیفه امام، ۸/۶۱) این جمله عمق نگاه امام به دانشگاه را نشان می‌دهد.

امام با پیوند نهاد دانشگاه و حق تعیین سرنوشت می‌خواهد بگوید سرنوشت ملت را نه نهاد قدرت و نه نهادهای دیگر که دانشگاه تعیین می‌کند. امام دانشگاه را زیربنای جامعه می‌داند: « دانشگاه مبداء همه تحولات است » (صحیفه امام، ۸/۶۴) و سهمی اساسی در سعادت جامعه به دانشگاه می‌بخشد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.