1394-10-13 12:59
1144
0
25489
مروری بر سیاست های خصمانه آل سعود در منطقه؛

پادشاهی اعدام ، تروریسم ، فرقه گرائی و خفقان

آغاز سال 2016 میلادی است، که با میلاد حضرت مسیح (ع) آغاز می شود و تنها یک هفته از میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، رسول خوبی ها حضرت محمد (ص) گذشته است که خبرهایی از خشونت، اعدام و خفقان روح و جان انسان را آزار می دهد.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه ؛ محمد دیلم کتولی سردبیر نشریه دیدبان شما در پی اجرای حکم شهید آیت الله شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان نوشت: در آستانه میلاد این 2 پیامبر اولوالعزم (ص) که جهان را با پیام صلح و دوستی و مهربانی تسخیر کرده اند، اخباری مبنی بر گسترش خشونت، ترور، اعدام و خفقان جان و روح انسان را آزار می دهد.

وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر باقر النمر رهبر شیعیان این کشور خبر داد.

براساس گزارش شبکه های خبری، وزارت کشور عربستان طی بیانیه ای، حکم اعدام شیخ نمر به همراه 46 متهم دیگر که اتّهام آن ها مشخّص نشده، روز شنبه در 12 منطقه عربستان اجرا شده است.

حکام آل سعود که براساس آموزه های مسلک انگلیسی وهابیّت بر قلب جهان اسلام و حرمین شریفین و مکّه و مدینه که مهد اسلامند، حاکمیّت می کنند در ادامه سیاست های ضد حقوق بشری خود که مخالف تمامی اصول و قواعد بین المللی است، اقدام به اعدام شیعیانی نموده اند که شهروند این کشور محسوب می شوند.

شایان ذکر است که در حال حاضر شيعيان عربستان بيش از 10 درصد جمعيت اين كشور را تشكيل داده و بيشتر در استان شرقي ظهران در شهرهاي قطيف و احساء سكونت دارند و در مناطق شمالي و جنوب اين كشور نيز اقليت شيعه موجود است.

مناطق شيعه نشين عربستان در بخش هاي شرقي و نفت خيز اين كشور واقع است. منطقه شرقيه عربستان كه اكثريت شيعيان در آنجا زندگي مي كنند، از نظر وسعت حدود 759 هزار و 268 كيلو متر مربع مي باشد كه در بين 14 منطقه اي كه عربستان را تشكيل مي دهند، از همه وسيع تر بوده و از لحاظ جمعيت نیز بعد از مكه و رياض قرار دارد، ولی يكي از محروم ترين نواحي اين كشور محسوب مي شود. تعداد شيعيان مدينه نیزبين 40 تا 75 هزار نفر تخمين زده مي شود.

عربستان مجری سیاست های استعماری در غرب آسیا

حاکمیّت جائر و ضد بشری سعودی که بنای آن با ظلم، غارت و قتل عام در سرزمین وحی بنا شده در ادامه راهبرد استکباری خود که بر تفرقه و شیعه هراسی استوار است با سرکوب شیعیان مظلوم، همچون گذشته نه خادم حرمین شریفین که مجری سیاست های استعماری قدرت های بزرگ در منطقه غرب آسیاست.

حاکمیّتی که در جهان موج سوّم دمکراسی، با نظام قرون وسطائی پادشاهی موروثی اداره می شود و مردم (اعم از سنّی وشیعه و عرب وغیر عرب و... )هیچ حقّی در تعیین سرنوشت خود ندارند و تاکنون انتخابات و صندوق رأی را هرگز تجربه نکرده و حتّی ائمّه جمعه و جماعتشان را پادشاه و وزارت اوقاف آن تعیین می کنند.

جلّادان عصر جاهلی آل سعود که در تاریخ 200 ساله خود اقدامات ننگین و وحشیانه ای از جمله تهاجم به شهر مقدّس کربلا و قتل عام اهالی آن شهر مقدس و تخریب وبه آتش کشیدن حرم حسین بن علی( ع ) و عباس بن علی( ع )را در پرونده دارند و در این اقدام وحشیانه که در فروردین 1217 هـ . ق. صورت گرفت، شهر کربلا به طور کامل غارت و خیابان‌های آن از کشتگان شیعی انباشته شد در سالروز میلاد 2 پیامبر مهربانی و عطوفت بار دیگر خوی وحشی گری خود را با اعدام شیعیانی که فقط جرمشان درخواست آزادی های مشروع و تقاضای فعّالیت های مذهبی بود، نشان دادند.
البتّه روشن است که سیاستمداران پیر و سالخورده سعودی که سرمایه های حاصل از صادرات بی رویّه نفت مملکت اسلامی حجاز را صرف اشاعۀ مسلک دست ساز بریتانیای کبیر، یعنی وهّابیّت می کنند، پس از شکست های پی درپی در عرصه تقابل با آزادی خواهان و غیرتمندان سوریه و عراق در مقابله با تروریسم داعش، احرارالشّام و ... و برای تحت الشعاع قراردادن آن شکست ها اقدام به موج جدید اعدام شیعیان نموده اند.

سفر اخیر رئیس جمهور رؤیا پرداز ترکیه، که در خواب های شیرین خود در سواحل دل انگیز مدیترانه و دریای سیاه خواب احیای امپراطوری بزرگ عثمانی را می بیند و امضای قراردادهای راهبردی با حکّام سعودی در این اقدام بی تأثیر نبوده است.

خواه این اقدام منزجر کننده از شیعه هراسی باشد، یا در جهت دلداری دادن به سران تروریست شکست خورده در عراق و سوریه و یا حاصل جمع قرارداد با ترکیه و.... امّا انتظار اینست که:

1- مجامع بین المللی و نهاد های حقوق بشری جهانی که برای هر حادثه کوچک و هر حرکت ناچیز دولتهای دیگر را به چالش می کشند در برابر این وحشیانه ساکت ننشسته وحاکمیت استبدادی آل سعود را نیز مورد مؤاخذه قرار دهند.

2- مردم مسلمان منطقه و جهان اسلام وعلمای اهل تسنّن وتشیّع و سایر فرق اسلامی در با ابزار های مختلف خود این اقدام وحشیانه و جاهلی حاکمیّت استبدادی آل سعود که برخواسته از فتاوای علمای دین خود ساخته وهابیّت است را محکوم نموده و نسبت به تبعات این اقدام ونظائر آن به آنان هشدار دهند. هرچند درساعت های اولیه این اقدام وحشیانه از سوی علمای اهل سنّت ایران وکشورهای منطقه شاهد بازتاب های خوب ونوید بخشی بوده ایم.

3- از مسئولین سیاسی و دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی، انتظار می رود که ضمن محکوم نمودن این اقدامات و مشابه آن از کلیّه ابزارها و شیوه های متداول وجاری دیپلماتیک برای دادن هشدار وتذکّر به حاکیّت خودسر آل سعود بهره برداری نمایند. بدیهی است که عدم واکنش صحیح به این اقدامات باعث جری شدن این حاکمیت عصر جاهلی و حوادثی نظیرحادثه منا وامثال آن خواهد گردید. قطع ویقین انفعال و وادادگی در سیاست خارجی دراین ماجرا محلّی از اعراب نداشته و صلابت واقتدار نظام اسلامی و تشیّع در سایه صلابت در تصمیمات و تدابیر سیاست خارجی است.

4- در دورانی که رسانه به عنوان رکن چهارم دمکراسی نقش اساسی در روشن نمودن اذهان عمومی وبصیرت افزائی دارد از صدا و سیما، رسانه های مکتوب و مجازی و کلیه دست اندرکاران رسانه ها وارتباط جمعی انتظار می رود بیش ازپیش با تبیین زوایای پنهان وآشکار ضعف ها، واماندگی ها، شکست ها و سرخوردگی های نظام استبدادی آل سعود و اربابان آن اقدام نموده وقدرت نرم شیعه واسلام ناب محمدی را برای افکار عمومی بازگو نمایند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.