1402-02-14 12:26
665
0
84810
یادداشت؛

نقش موثر معلمان در نخبه‌پروری اقتصادی

معلمان، مشاوران و اساتید دانشگاه، به عنوان پیشگامان عرصه تربیت باید توجه ویژه‌ای در نخبه‌پروری جامعه داشته باشند تا زمینه اشتغال پایدار فراهم شود.

به گزارش گلستان ما، دکتر سیدعلی شیرنگی در یادداشتی نوشت: «اقتصاد مردمی»، اقتصادی است که در آن امکان نقش‌آفرینی وسیع، عمومی، عادلانه، شفاف و تبعیض‌ناپذیر آحاد مردم یک جامعه متناسب با توانمندی هر یک از آن‌ها در هر زمان و مکان را در راستای خلق ارزش اقتصادی و پیشرفت جامعه فراهم می‌آورد.

اقتصاد مردمی، در حالت چشم‌اندازی مطلوب خود وضعیتی را محقق می‌کند که در آن «هر فرد از جامعه، در هر زمان و هر مکان قادر باشد به هر اندازه و هر طریق که تمایل دارد در اقتصاد مشارکت کرده و از منفعت آن بهره‌مند شود. برآیند چنین حالتی رفع احتیاجات، دوام و قوام جامعه و پیشرفت استوار آن خواهد بود».

بهترین روش در اقتصاد مردمی پرورش افکاری هست که توانایی خلق فرصت‌ها را دارند و این تنها در شرایطی محیا می‌شود که افراد با شناخت و تسلط به ضمیر ناخودآگاه خود بتوانند به درجه رشد و شکوفایی برسند.

در این راستا نقش حمکرانی نقش مهم و به سزایی است که بتواند زمینه‌های ایجاد اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی کوچک را فراهم نماید، برای رسیدن به هد‌ف‌های بزرگ بایستی قدم های کوچک و محکم برداشت.

از این رو‌ امروز نیروهای انقلابی با فرمان جهادی مقام معظم رهبری در عرصه جهاد اقتصادی با حکم آتش به اختیار باید به کمک و یاری جامعه شتافته و زمینه‌های اشتغال پایدار را فراهم نمایند.

جا دارد در پایان از نقش مؤثر معلمان و مشاوران و اساتید دانشگاه، به عنوان پیشگامان عرصه تربیت غافل نشده و توجه ویژه‌ای به این قشر نخبه و نخبه‌پرور جامعه شود.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.