1394-10-16 18:54
1421
1
25686
ابوذر خسروی برای همیشه از جریان« اصلاحات » خداحافظی کرد

منفعت‌طلبان تمامیت‌خواه اصلاح طلب «دوشیزه قدرت» را بدون حضور اغیار می خواهند / اینان زیر نقاب اصلاح‌طلبی « میراث‌خوار » جریان اصلاحات اند

ابوذر خسروی عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان گالیکش با  استعفا از عضویت در این شورا ، برای همیشه با جریان سیاسی اصلاحات خداحافظی کرد و گفت : گر «اصلاح‌طلبی» این است که این‌ها دارند ؛ آه اگر از پس امروز بود فردایی .

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، ابوذر خسروی عضو شورای راهبردی اصلاح‌طلبان شهرستان گالیکش با ارسال یادداشتی جدایی خود از جریان به‌اصطلاح اصلاح‌ طلب این روزهای جامعه را اعلام کرده است.

در این یادداشت آمده است:

اندیشه اصلاح‌طلبی در تاریخ ایران، سابقه‌ای چند هزارساله دارد. زرتشت از نخستین بنیان‌گذاران اندیشه اصلاح‌طلبی در حوزه دین و اعتقادات مذهبی مردم ایران بود که اندیشه‌های «اصلاحی» او همچون «مشعلی فروزان»، قرن‌ها جریان تاریخی ایران باستان را چراغ راه بود.

خسرو انوشیروان از دیگر حامیان بزرگ اندیشه اصلاح‌طلبی در دوره ساسانیان بود که با انجام اصلاحات گسترده در حوزه‌های کشاورزی، تعیین نرخ مالیات، امور نظامی و تقسیمات کشوری، حرکت اصلاحی عظیمی را در تاریخ گذشته ایران به راه انداخت و مدیریت کرد.

امیرکبیر – از مشهورترین رجال سیاسی تاریخ قاجاریه و وزیر نامدار ناصرالدین‌شاه- دست به اقدامات اصلاحی گسترده‌ای در درون حکومت قاجار زد و جان‌عزیز خود را در این راه، فدای اهداف و اندیشه‌های اصلاحی خود نمود. دکتر مصدق که از نوابغ سیاسی تاریخ معاصر ایران است، از مدافعان سرسخت اندیشه اصلاح‌طلبی در دوره پهلوی بود که در این راه چه مشقات فراوانی بر او تحمیل و چه بلاهایی بر سر او آورده شد. و ده‌ها شخصیت برجسته دیگر که در طول تاریخ ایران تلاش کردند «مشعل» اصلاح‌طلبی را در این مملکت «فروزان» نگه‌دارند.

ویژگی برجسته همه این بزرگان در این بود که منفعت مردم و مملکت ایران را بر منفعت شخصی و گروهی خود ترجیح دادند و بدین خاطر نام نیکشان در تاریخ ایران جاودانه شد.

لذا با نگاهی گذرا به تاریخ پر غرور و پرفرازونشیب ایران می‌توان دید که اندیشه اصلاح‌طلبی، اندیشه‌ای شناسنامه‌دار و تاریخی در این کشور است. اما از سال 1376 و پس از انتخابات دوم خرداد، جریانی سیاسی شکل گرفت که بعدها تحت عنوان جریان «اصلاحات» معروف گردید و بخش عمده‏ای از مردم ایران را جذب خود کرد. یکی از مهم‌ترین آسیب‌های جریان اصلاحات در سطح شهرستان‏ها و استان‌ها، حضور گروهی منفعت‌طلب تمامیت‌خواه زیر نقاب اصلاح‌طلبی، در دل این جریان سیاسی بود که با تشکیل شبکه‌ای فامیلی، رفاقتی و محفلی، پس از هر پیروزی، فقط اجازه ورود افرادی را به حوزه مدیریتی شهرستان‌ها و استان‌ها می‌دادند که از جمع محفلی و فامیلی خود آن‌ها باشند.

در این روند ویرانگر، خیل عظیم شایستگان این جریان سیاسی، با تنگ‌نظری آن‌ها تا انتخابات بعدی حذف می‌شد. متأسفانه این روند شوم در این جریان سیاسی همچنان به قوت خود باقی است و همچون سدّی در مقابل پیشرفت نخبگان سیاسی این جریان عمل می‌کند.

به نظر می‌رسد «دوشیزه قدرت و منفعت» آن‌چنان به کام این منفعت‌طلبان تمامیت‌خواه، لذیذ و دلچسب بوده است که حاضر نیستند هیچ‌کسی از اغیار!!! در این «زفاف سیاسی» حضورداشته باشد.

درواقع این گروه منفعت‌طلب در زیر نقاب اصلاح‌طلبی، در طول این سال‌ها، «میراث‌خوار» همیشگی دستاوردهای جریان «اصلاحات» بوده است و هرگز بزرگان این جریان سیاسی در سطح کشور، فکری به حال اصلاح این وضع ننموده‏اند و سررشته اصلی بخش عمده‌ای از امور و تصمیمات جریان سیاسی اصلاحات در شهرستان‌ها و استان‌ها همچنان در دست همین محافل منفعت‌طلب است.

بدین خاطر جریان اصلاحات در طول دو دهه گذشته به خاطر عملکرد سیاه منفعت‌طلبان، هرگز نتوانسته است نیروهای نخبه، جوان و شایسته را – که ازقضا با محافل منفعت‌طلب این جریان سیاسی اختلافات عمیق فکری دارند- جذب کند و منفعت‌طلبان سابق حتی بعد از بازنشستگی، صحنه‌گردان اصلی این جریان هستند و عطش سیری‌ناپذیر آن‌ها در جمع‌کردن غنائم!!! و تأمین منافع باندی و محفلی خود، پایان ندارد. بدون تردید این «استسقای قدرت و منفعت‌طلبی» توسط گروهی انحصارطلب تمامیت‌خواه کمر اصلاحات را خواهد شکست.

لذا با توجه به شرایط موجود در جریان اصلاحات، این‌جانب باآنکه خود را همچنان مدافع اندیشه مقدس «اصلاح‌طلبی» در مفهوم تاریخی آن می‌دانم که در آغاز ذکر گردید، برای همیشه از جریان سیاسی «اصلاحات» خداحافظی می‌کنم و دیگر خود را حامی و مدافع این جریان سیاسی که در چنگال جریانی منفعت‌طلب گرفتارشده است، نمی‌دانم و پس‌ازاین به هیچ حزب، تشکل و شورایی که در درون جریان اصلاحات است، وابستگی ندارم.

برای همه دوستانی که در تمام این سال‌های سخت، صادقانه از اندیشه اصلاح‌طلبی حمایت کردند و استعداد و توان آن‌ها توسط گروهی منفعت‌طلب «نسل سوز» به‌اصطلاح اصلاح‌طلب نادیده گرفته شد و به حاشیه رانده شدند، آرزوی توفیق دارم.

گر «اصلاح‌طلبی» به این است که این‌ها دارند                 آه اگر از پس امروز بود فردایی

ابوذر خسروی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

موافق

کاملا موافقم متاسفانه چند دوره است که این جوریه زحمات به دوش جوانانی که پست و مقام و جایگاه برای دوستان به قول ابوذر تمامیت خواه بابا ول کنید چی میخواین از جان این شهر و مردمش اصلاحات ارث پدرتون نیست.

0
0
پاسخ
1394-10-17 11:00

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.