1394-06-30 05:30
1515
0
20790
یادداشتی از : محمد انصار

شهادت رمز پیروزی / تحقق عدل الهی جز با شهادت میسر نمی شود

نویسنده کتب دفاع مقدس گلستان گفت: طی اخبار و گزارشات بدست آمده از سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در رابطه با پیروزی­های انقلاب اسلامی ایران و حزب الله لبنان آن‌ها به این تنیجه رسیدند که مهم‌ترین علت پیروزی‌های آن‌ها مسأله فرهنگ شهادت است.

به گزارش گلستان ما ؛ محمد انصارنویسنده کتب دفاع مقدس در استان گلستان به مناسبت آغازهفته دفاع مقدس طی مطلبی نوشت: " اسلام یک جهان بینی جامع است که انسان را در زندگی فردی و اجتماعی راهنمایی می‌کند. این جهان بینی در قرآن در قالب ایمان به خدا، عبادت، اخلاق، حکومت وسیاست و اعتقاد به معاد بیان شده است. یکی از چیزهای برجسته در متون اسلامی مسأله فرهنگ شهادت می‌باشد.

در قرآن کریم آیات فراوانی درباره اهمیت و جایگاه شهادت آمده است برای نمونه می‌توان به آیات 169 تا 174 سوره آل عمران اشاره کرد. مسأله شهادت برای امور مهم و ضروری از قبیل: دفع خطر و ضرر برای حیات اسلام و مسلمین، ریشه کردن فتنه و آشوب و تأمین صلح برای جامعه و سرکوبی آشوبگران، کمک به مستضعفین و برپایی عدالت و آزادی و رفع ظلم و فتنه، تحریک عواطف و احساسات مردم برای ترویج حق طلبی، اشاعه و احیاء امر به معروف و نهی از منکر و...رتشریع گردیده است.

مسأله شهادت از نظرگاه عقیدتی و نگرشی ناب شیعه بسیار حائز اهمیت بوده است. زیرا دارای آثار و فواید پر باری است. اکثر پیروزی‌های مسلمانان در نبرد با کفار و ظالمان در نتیجه همین مسأله فرهنگ شهادت است. تاریخ گواهی می دهد که بیشترین نهضت‌های ضد ظلم در عالم اسلام از فرهنگ شهادت الهام گرفته است. در میان شیعیان فرهنگ شهادت بیش از هر چیز دیگری مهم تر بوده و تأثیر شگرفی در داشتن روحیه ضد ظلم از خود به جای نهاده است.

به عبارتی دیگر تأثیرگذاری در فرهنگ شهادت در روند تاریخ اسلام و پیروزی‌های مسلمانان امر غیر قابل انکاری است که اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم خواهیم دید که چه نتایج مفیدی در پی داشته است. از این رو اگر فرهنگ شهادت را از مهم‌ترین ارزش‌های والای اسلام معرفی کرده و آن را کشتی نجات انسان‌ها بنامیم سخن غیرحق و باطلی نگفته‌ایم.

در فرهنگ اسلامی شهادت ضرر و زیان به نفس نبوده بلکه سعادت است و فوز به شهادت را اوج اعتلای انسان مؤمن به شمار می‌آورد و آن را شریف‌ترین نوع مرگ‌ها و رستگاری قطعی و کمال مطلق انسان معرفی می‌کند.

مسأله شهادت در واقعه عاشورای حسینی ودر انقلاب اسلامی ایران نمود بیشتری دارد و رنگ و بوی دیگری پیدا می‌کند. یاران امام حسین (ع) و امام خمینی (ره) احیاگر فرهنگ شهادت بودند. حقانیت و امامت اهل بیت (ع) با شهادت امام حسین (ع) ثابت شد و فسق و فجور بنی امیه هم آشکارشد. شهادت نتیجه خود را داد.

وقتی که فرزند یزید بعد از مرگ پدرش به خلافت رسید اعتراف به خطاهای پدر و پدربزرگش و خاندانش نمود. نظام شاهنشاهی ایران با خون شهیدان سقوط کرد و انقلاب اسلامی پیروز شد و نیز باخون شهیدان در جنگ تحمیلی نهال انقلاب اسلامی آبیاری شد.

طی اخبار و گزارشات بدست آمده از سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در رابطه با پیروزی­های انقلاب اسلامی ایران و حزب الله لبنان آن‌ها به این تنیجه رسیدند که مهم‌ترین علت پیروزی‌های آن‌ها مسأله فرهنگ شهادت است. مسأله شهادت برای آن‌ها شجاعت و ایثار و ایستادگی را به دنبال داشته است.

لذا آن‌ها تصمیم گرفتند که این فرهنگ را از بین ببرند ولی نتوانستند و چون به این تنیجه رسیدند که نمی‌توانند آن را مسلمانان بگیرند دست به مبارزه فرهنگ زدند و تصمیم گرفتند که شبهاتی را درباره شهادت ایجاد کنند. متأسفاته برخی از مسلمانان ناآگاه وسست عقیده هم با آنان همراه شدند لذا سایت‌ها و فیلم‌هایی را درباره زائل کردن آن بوجود آوردند.

حال وظیفه ماست گول و فریب آن‌ها نخوریم و فرهنگ شهادت را اشاعه و احیاء کنیم و به ترویج و تبلیغ آن بپردازیم و درخون خود و دیگران تزریق کنیم. یادآوری نکوداشت شهیدان یکی از گام‌های مؤثر در این باره است.

امروز رمز پیروزی مردم غزه و فلسطین ایستادگی و صبر و شهادت است که بحمدالله این ملت مسلمان داشته است و همین باعث ناکام ماندن اسرائیل و صهیونیست از تحقق برخی از اهدافشان شده است و کم کم زمزمه‌های شکست آنان به گوش همه می‌رسد. همچنین باید بدانیم که تحقق عدل الهی که در آخر الزمان توسط حضرت مهدی (ع) صورت می‌گیرد جز از طریق شهادت میسر نخواهد شد.

پس می‌توان نتیجه بگیریم که فرهنگ شهادت جوامع را ذلت و خواری نجات داده و سخت‌ترین ضربات و لطمات را به دشمن وارد کرده و رمز پیروزی مسلمانان است.

 خدایا شهادت را نصیب ما بگردان: اللهم اجعل نهایة حیاتنا الشهادة

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.