1394-06-24 09:06
1779
1
20512
پیشنهادی ارزشمند به شهرداری گرگان:

زیرگذر گلشهر به نام شهید مدافع حرم "قاسم غریب" نامگذاری شود

امیدواریم شهرداری گرگان با نام گذاری زیر گذر گلشهر بنام شهید مدافع حرم قاسم غریب هدیه ناچیزی به خانواده آن شهید بزرگوار تقدیم کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، شهدا بعنوان ستارگان آسمان درخشان حرکت اسلام و به مصداق چراغ هایی برای روشنگری و هدایت جامعه به شمار می آیند.

این موضوع در حماسه دفاع مقدس نیز متجلی گشته و در این دوران سرنوشت ساز توانستند موجب ضمانت انقلاب گردند.

شهدا کسانی هستند که امام بر بازوانشان بوسه و به وجودشان افتخار می کرد

بدون شک از مهم ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس می تواند حفظ نظام اسلامیمان باشد که با از خود گذشتگی شهدا به دست آمده است.

در این میان ترویج روحیه ایثار و شهادت بعنوان یکی از شاخص های این دستاورد بشمار می آید که همچنان اهمیت و جایگاه ویژه خود را برای همیشه حفظ خواهد کرد.

چند صباحیست که هرازگاهی خبر شهادت رزمنده‌ای از سوریه یا عراق به گوش می‌رسد. انگار که دوباره جنگ آغاز شده است و برای ما شهرنشینان تنها اخبار است که به چشم می‌آید و بی‌خبر از حال و هوای بچه‌های مدافع حرم، تنها به اظهارنظرهای کارشناسانه از اوضاع منطقه می‌پردازیم و میدان عمل را به مردان عملگرا سپرده‌ایم.

نسل جدید باید بداند آسایش و امنیت امروز او مرهون ایثارگریها و فداکاریها و شهادت کسانی است که این موقعیت را برای او فراهم نموده‌اند.

این ارزشها به صور گوناگون باید در نسل های جامعه جاری شود لذا مکانیزم های این جریان با توجه به سطح فرهنگ جامعه قابل تعریف است و در جوامع مختلف به تناسب برخورداری از امکانات سازوکارهای متفاوتی برای انتقال ارزشها تعریف شده است و ما می توانیم از طریق نام گذاری خیابانها، کوچه ها، المان ها و اماکن گوشه ای از فداکاری شهدا را نشان دهیم.

چرا ما هم نباید مانند استانهای دیگر خیابانها و گذرگاهها، کوچه هایمان را مزین به نام و تصاویر شهدا کنیم؟ باید بدانیم که بزرگترین هدیه خدا به بندگان، دادن جان به آنهاست که شهدا آن را برای سربلندی ما هدیه دادن ولی ماچه گامی برای معرفی آن بزرگواران برداشته ایم؟؟

یادمان باشد که هر وقت نشانی منزلمان را می دهیم بدانیم از گذرگاه کدام شهید با آرامش به خانه می رسیم، یادمان باشد این آرامشی که امروز داریم نتیجه ازخودگذشتگی و ایثار و رشادت شهدای گرانقدر ایران اسلامی است.

کوچه هایمان را بنام شهدا می کنیم تا هر وقت نشانی منزلمان را می دهیم بدانیم از گذرگاه کدام شهید با آرامش به خانه می رسیم . . .

از اقداماتی که مسئولین شهرداری گرگان در این راستا می توانند انجام دهند نامگذاری کوچه ها، خیابان ها و میادین بنام شهدای والامقام مدافعان حرم است که برای لحظاتی کوتاه هم، اذهان مردم را به ایثار و از خود گذشتگی این عزیزان در این برهه از زمان متوجه می کند.

شهرداری گرگان باید تصمیم جدیدی برای زنده نگه داشتن یاد شهدای مدافع حرم را اتخاذ کند چرا که آنان متولیان شهر هستند.

شهرداریها از این طریق می توانند یاد شهدای مدافع حرم را از گمنامی خارج کرده و خانواده های آنها را از مظلومیت رها سازند.

امیدواریم شهرداری گرگان با نام گذاری زیر گذر گلشهر بنام شهید مدافع حرم قاسم غریب هدیه ناچیزی به خانواده آن شهید بزرگوار تقدیم کند.

مسئولین یادشان باشد اگر مدافعان حرم نبودند باید در خیابانهایمان می جنگیدیم

گفتنی است منزل قاسم غریب سومین شهید مدافع حرم استان گلستان در سه راهی گلشهر واقع است

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.