1394-09-27 11:03
1629
0
24569

زنان و دختران ما با بد حجابی در ناهنجاری های اجتماعی سهیم هستند / مگر کار نیروی انتظامی در راستای امر به معروف نیست؟

هر بار که حرف از قانون و اجرای قانون می شود، نام نیروی انتظامی در ذهنمان تداعی می شود. زیرا نیروی انتظامی در ایجاد نظم عمومی جامعه همیشه پیشقدم بوده و تاکنون نیز در انجام وظایف قانونی خود نسبتا خوب عمل کرده است.

به گزارش گلستان ما، هر بار که حرف از قانون و اجرای قانون می شود، نام نیروی انتظامی در ذهنمان تداعی می شود. زیرا نیروی انتظامی در ایجاد نظم عمومی جامعه همیشه پیشقدم بوده و تاکنون نیز در انجام وظایف قانونی خود نسبتا خوب عمل کرده است.

مبارزه با اشرار، دفاع از مرزهای میهن اسلامی، دفع خطرات احتمالی دشمن، پاسداری از نظام اسلامی و... . نیروی انتظامی در کنار سایر نیروهای مسلح در جنگ 8 ساله از مرزهای کشور دفاع کرده است. اما امروز وظایف سنگین تری  برعهده آنان قرار دارد همچون مبارزه با فساد و عاملان ایجاد فساد در جامعه و برخورد با عوامل بد حجابی و بی بندوباری. البته این خواست عموم جامعه و خواست علمای دین است که با این معضل برخورد شود.

زنان و دختران ما با بد حجابی در ناهنجاری های اجتماعی سهیم هستند

 در سالهای اخیر با توجه به هجوم فرهنگ غرب و عدم فرهنگ سازی مسئولان برای مقابله با آن، هجوم دجال واره ها در منازل و بی توجهی خانواده ها به بحث حجاب و پوشش باعث شده تا رفتارهای سوء در جامعه پررنگ تر شود و مکررا شاهد اختلاف بین زوج های جوان و حتی زوج هایی که سالها با آرامش در کنار هم زندگی کرده اند باشیم. که سرانجامشان به منفورترین کلمه یعنی طلاق ختم  می شود.

رابطه آزاد دختران و پسران در جامعه از دیگر ناهنجاری هاست و بالا رفتن آمار خودکشی ها در جامعه و همچنین بالا رفتن مصرف مواد مخدر در بین جوانان همه از بی بندباری و عدم تقوی و ایمان در جامعه است که بخش زیادی از این معضلات اخلاقی از بی حجابی که یکی از عوامل اصلی فساد  و رواج بی بند باری است ناشی می شود.

زنان و دختران ما با بد حجابی خود در جامعه در ناهنجاری های اجتماعی سهیم هستند. پارتی های شبانه بین دختران و پسران و روابط آزاد در جامعه و مراکز علمی هم از دیگر عوامل ضربه زدن به امنیت اجتماعی است.

حفظ حجاب از نظر شرعی و اخلاقی وظیفه است

 امروزه اگر نیروی انتظامی هم وارد عمل شده است باز هم نیاز هست تا همه در مهار این ناهنجاری بکوشند. زیرا این آتشی است که همه را خواهد سوزاند. اما در برخی موارد تنگ نظران جامعه نه تنها یاری نمی کنند بلکه بر اقدامات نیروی انتظامی هم خرده گرفته و موضع گیری می کنند.

همانطور که چند ماه قبل یکی از مسئولان  گفته بود: " نیروی انتظامی وظیفه اش اجرای قانون است نه اجرای اسلام"  و  آیت ال.. مکارم شیرازی هم در پاسخ گفته بودند: " این سخن صحیح نیست چرا که قوانین ما چیزی جز اسلام نیست و قوانین ما از اسلام برگرفته شده است."

وی با اشاره به اینکه بیان چنین سخنانی روحیه نیروى انتظامى را تضعیف مى‌کند، فرموند: "نباید زحماتى که از سوی نیروی انتظامی در خصوص تهذیب اخلاق و مبارزه با منکرات انجام شده نادیده گرفته شود."

معظم له نبز خواستار برنامه ریزی صحیح برای مبارزه با بی بندوباری و بد حجابی در جامعه شدند و از کسانی که به این مسأله بی اعتنایی می کنند و جلوی افرادی که می خواهند با بی فرهنگی مبارزه کنند را می گیرند، انتقاد کردند. هچنین در نقد برخی رویکردهای دولت در اجرای رویکرد غرب گرایان فرموند: "حفظ حجاب از نظر شرعی و اخلاقی وظیفه است، برخلاف آنچه بعضی غرب زده ها می گویند شما چرا روی این مسأله اصرار دارید و باید آزاد بگذارید."

ایشان در بخش دیگری فرمودند: "بى حجابى، علاوه بر این که از نظر اخلاقى سبب ناامنى خانواده ‏ها و بروز جنایات مى‏شود، ضمناً سبب ایجاد هیجان‏ هاى مستمر عصبى و حتّى بیمارى‏هاى روانى نیز می گردد که ثمره آن سستى پیوند خانواده ‏ها و کاهش ارزش شخصیت زن در جامعه است. بسیارى از طلاق‌ها در سایه آن واقع مى‌شود و به دنبال این برنامه بى‌سرپرستى فرزندان که آنها را به عوامل جرم‌ساز در آینده تبدیل مى‌کند. پرونده‌هایى که در انگلستان بررسى شد نشان مى‌دهد که بچه‌هاى نامشروع و بى‌سرپرست بیشترین افراد جرمساز جامعه را تشکیل مى‌دهند که بارهاى فراوانى را بر دوش جامعه مى‌گذارد، بنابراین حجاب یک وظیفه شرعى نیست بلکه یک وظیفه اجتماعى است تا جامعه سالم باشد."

مگر کار نیروی انتظامی در راستای امر به معروف نیست؟

امروزه خیلی ها شیپور غرب را می نوازند و بدنبال گره انداختن و اختلاف افکنی هستند. آنها برا ی مبارزه با ناهنجارها  چه کرده اند؟ مگر نه اینکه امر به معروف هم کمرنگ شده است؟! مگر کار نیروی انتظامی در راستای امر به معروف نیست؟! همه باید در حفظ نظم عمومی و مبارزه با ناهنجاری ها کمک نمایند و اصلی ترین نهاد خانواده است.

مادران نقشی بسیار اساسی در تربیت و روشنگری در خانواده دارند. مسئولان در جایگزین کردن زرق و برق فرهنگ غرب با فرهنگ ایرانی-اسلامی فرهنگ سازی نمایند. همه رسانه ها اعم از مطبوعات و رسانه های مجازی و صدا و سیما می  توانند دراین امر یاری رسان باشند. از طرفی مقطعی عمل کردن در مبازره با فساد و بی بندباری نه اینکه بی اثر باشد ولی ضربه قطعی را وارد نمی کند. بلکه اجازه می دهد این زالوهای فساد مثل قارچی سمی دوباره رشد کنند.

این خواست عمومی مردم است که نیروی انتظامی در مبارزه با فساد به طور مداوم عمل  کند. اما یک دست صدایی ندارد و همه باید در این مبارزه شرکت کنند.

زنان ما از دیدن وضع پوشش نامناسب در جامعه در عذاب هستند

آنجه مسلم است این است که نه تنها نیروی انتظامی باید با قدرت این مبارزه را ادامه دهد بلکه باید نهاد های دیگری نیز تشکیل شود تا در جهاد فرهنگی نیروی انتظامی را یاری دهند. در 8 سال جنگ تحمیلی این یاری و اتحاد باعث شد تا سربلند شویم و همیشه با افتخار از دفاع مقدس یاد کنیم.

امروز هم در جهاد فرهنگی باید همه با هم در این مبازره سهیم باشیم تا وضع جامعه ما طوری باشد که وقتی یک فرد خارجی وارد ایران می شود باور کند که به ایران و جمهوری اسلامی سفر کرده است نه به اروپا و جایی که از آنجا آمده! چرا که نام مقدس اسلام و حکومت اسلامی را به مراه داریم ! نباید ظواهر زنان ما چون عروسک های غربی نمایان باشد. احکام و حدود اسلامی را جهاد گونه در همه مکان ها توضیح  و انتشار دهیم. همه می توانند در این جهاد شرکت کنند.

گاها دیده می شود برخی از زنان ما با پوشش اسلامی اما چهره  ای بسیار زننده که از آرایش غلیظ هم جلوتر رفته است در جامعه ظاهر می شوند. این هم خود یک دهان کجی به اسلام و پوشش است. باید دانست که آسیب و گناه این کار کمتر از بدحجابان و بی حجابان نیست!  این عمل توهین به چادر و پوشش اسلامی است. امروز تنها مردان ما مورد تهدید فساد و بی بندوباری قرار نگرفته اند. بلکه زنان و دختران محجبه بیشتر صدمه می بینند. زنان ما از دیدن پوشش نامناسب در جامعه در عذاب هستند.

مبارزه با فساد و بی بندباری عین جهاد است و خواست تمام مردم بویژه علمای اسلام نیز شرکت در جهاد است. مسئولان تمام نهاد ها این امر را جدی بگیرند و نیروی انتظامی را یاری نمایند. بعنوان یک مسلمان، یک  شهروند و  یک ایرانی یاری رسان همه کسانی باشیم که در راه پاکسازی جامعه  پیشقدم می شوند. یاعلی و بسم الله!

منبع: پژواک سخن _ رقیه بشارت نیا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.