1394-06-30 05:43
2478
0
20750
یادداشتی از : محسن رایجی

جریان خزنده ضد فرهنگی در گلستان با کنسرت ها شروع و به رقاصی در جشنواره اقوام ختم شد

مسئولان اداره کل میراث فرهنگی باید پاسخگوی این اهمال و کم کاری خود باشند که بر اساس کدام دغدغۀ فرهنگی حرکات موزون و رقص باید در جشنواره اقوام ایران زمین در شهردارالمومنین امری طبیعی شود؟

به گزارش گلستان ما به نقل از عدالت خواهان گلستان ؛ محسن رایجی یکی از فعالان فرهنگی استان در واکنش به حواشی جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان طی مطلبی نوشت :

"کسى که منکَر را با قلب و دست و زبانش انکار نکند، مرده ‏اى است میان زندگان. تهذیب الأحکام (تحقیق خرسان) ج ۶، ص ۱۸۱ ، ح ۳۷۴

با نگاهی گذرا به تاریخ ملت ها در می یابیم ریشه اصلی دگرگونی هایی که موجب ارتقا یا نزول منزلت ملت ها شده است، مسئله فرهنگ است و اصولا شاخص اصلی در پیشرفت و حرکت پیوسته هر ملت به سوی آرمان های ترسیمی اش تابع عملکرد تک تک افراد جامعه در قبال فرهنگ است. بی شک نظام جمهوری اسلامی نیز که در سال ۵۷ نسخه ای جدید از انقلاب های مردمی که ماهیتی ایدئولوژیکی داشته، از این قاعده مستثنی نمی باشد. از این رو تلاش جدی به همراه توجه مستمر مسئولان در راستای حفظ فرهنگ ناب اسلامی-ایرانی که دستاورد اصلی انقلاب اسلامی است امری واجب می باشد. در این بین توجه به فضای فرهنگی کشور از ضروری ترین کارها است.

در این میان همواره انجام برخی اقدامات برنامه ریزی شده ضد فرهنگی درجشنواره اقوام ایران زمین به شدت محکوم است که هیچ سنخیتی با گفتمان اصلی انقلاب ندارد و در تعارض آشکار با اصالت و مبنای اصول اساسی انقلاب است.

عملکرد این جریان خزنده خاموش ضد فرهنگی که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید رشد مضاعفی پیدا نموده است .گویا پس از توصیه ها و تذکرات متعدد،لازم است مسئولان و متولیان فرهنگی در اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان در سیاست های فرهنگی اتخاذ شده تجدید نظر جدی لحاظ نمایند.

مسئولان اداره کل میراث فرهنگی باید پاسخگوی این اهمال و کم کاری خود باشند که بر اساس کدام دغدغۀ فرهنگی حرکات موزون و رقص باید در جشنواره اقوام ایران زمین در شهردارالمومنین امری طبیعی شود؟ گرچه که نقطۀ آغاز این روند از کنسرت موسیقی در شروع و به صورت یک سناریو در حال تکمیل پازل تهاجم فرهنگی دشمن است.

بنده به عنوان یک فرد کوچک که همواره خود را فدایی راه آرمان های فرهنگی انقلاب می داند و اهداف اصلی فعالیت خود را در راستای گفتمان انقلاب تنظیم کرده ، بار دیگر خواهان پاسخگویی مسئولان نسبت به اتفاقات ضد فرهنگی جشنواره اقوام ایران زمین می باشد.

به راستی این قبیل اقدامات که با مجوزهای صادره از سوی مسئولان محترم آغاز شده است و سرانجام به صورت سهوی و یا عمدی کنترل آن از دست مسئولان مربوطه خارج می شود، این سئوال رابه ذهن متبادر می کند که آیا مسئولین بنا دارند بر مبنای دیدگاه پلورالیستی و تسامح و تساهل مفرط بر فضای فعلی و با سوء استفاده از شعار اعتدال همچنان به حرکت در این مسیر مبادرت ورزند یا در مسیر اهداف عالی انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظّم رهبری (مدّ ظلّه) مشخص گردیده، گام بردارند؟!

والسلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.