1394-10-13 17:03
1430
0
25519
اندیشه خام گرفتن زهر چشم از تشیع:

با حذف عالمان، تکلیف فراموش نمی شود / شغال‌ها بدانند بیشه‌ی حیدر کرار پلنگ بسیار دارد

از هنگامی که پای استعمار به کشورهای مسلمان گشوده شد صرف نظر از منابع طبیعی و استثمار نیروهای انسانی و ترویج فساد و انحطاط اخلاقی جنایت بزرگ دیگری نیز مرتکب شده است و آن همانا کتمان تاریخ ، تحریف حقایق و ایجاد رویه اختلاف افکنی بین مذاهب و جریاناتی از این دست بوده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، آیت الله ایمان ضرابی در واکنش به عمل وقیحانه آل سعود و اعدام شیخ نمر نوشت :  استعمار گران با شیوه هایی آشکار و پنهان مال و ثروت ملت های مظلوم را به یغما برده و فریادهای حق طلبانه و آزادی خواهان را در سینه هاشان خفه کرده اند.

البته نقش مزدوران و سردمداران دول اسلامی که آب به چرخ آسیاب استعمارگران می ریزند غیر قابل اغماض است .چهره های خاکستریی که برای تدام حکمرانی خود نه تنها دست از دین و وحدت دینی بلکه دست از شرافت و انسانیت شسته اند و با تبعض بین مذهبی، در واقع اسلام ستیزان را یاری میکنند و تیشه به ریشه اسلام میزنند وچون عروسکی دردست خیمه شب باز ، نقش و قیحانه ای درطول تاریخ از خود بجای می گذارند به گونه ای که خسارتهای جبران ناپذیری را بر پیکر دین بجای میگذارند .

اما در این میان راست قامت آنی هستند که برای مبارزه با استثمار و کرامت بخشیدن به دین و انسانیت از هیچ چیز حتی خون پاک خود دریغ نمیکنند که:

(اَلَّـذیـنَ یُـبَـلِّـغونَ رِسالاتِ ا‌للهِ وَ یَخـشَونَـه‌‚‌ وَ لا یَخـشَونَ اَحَـدًا اِلَّا ا‌للهَ وَ کَـفىٰ بِا‌للهِ حَـسیـبًا ) (۱)

(این سنّت خداست در حق) آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند.

در طول تاریخ نقش سازنده عالمان ورهبران نهضت های بی آلایش اسلامی در تحقق اهداف قرآن غیر قابل انکار است .نهضت های آزادی بخشی که نه تنها باعث زنده شدن نام قرآن و عترت پاک رسول (ص) در دول اسلامی گردیدند بلکه با ایجاد روحیه استکبار ستیزی و خود باوری موجبات پیشرفت اسلام را در عرصه های بین المللی فراهم آوردند .

ازاینرو امام صادق(ع) در خصوص جایگاه عالم فرموند:

«إذا کان یوم القیامه جمع الله عزّ و جلّ الناس فى صعیدٍ واحدٍ و وضعت الموارین فتوزن دماء الشهدا مع مداد العلماء فیرحجّ مداد العلماء على دماء‌الشهداء؛(۲)

« چون روز قیامت فرا رسد، خداوند اولین و آخرین مخلوقات را در یک سرزمین گرد مى آورد و ترازوها بر قرار مى گردد، سپس خون شهیدان با مرکب قلم عالمان سنجیده مى شود و این نتیجه به دست مى آید که مداد عالِمان از خون شهیدان سنگین تر است».

از این حدیث شریف استفاده مى شود که مرکب قلم عالِم با خون شهیدى که در راه خدا مى جنگد در روز قیامت وقتى با هم سنجیده مى شود ، مرکّب قلم عالِمان سنگین تر مى باشد. زیرا این عالمان دین هستند که با قلم خود فرهنگ شهادت طلبی را نهادینه کرده و روح آزادی خواهی و عزت مندی را در مردم و جوانان تقویت می کنند.

روشن است که نهادینه نمودن فرهنگ شهادت طلبی، اساس و پایه این حرکت است ، از این جهت مداد علماء بردماء شهداء برتری دارد.

البته باید توجه داشت که این قلم هر قلمى را شامل نمى شود، بلکه منظور قلمى است که در مسیر شهید و شهید پرورى باشد و با آن قلم، انسان های زیادى تربیت شوند و در مسیر الهى و برای حفاظت از دین الهی گام بردارند.

اما دیگر قلم ها آن قدر ارزش ندارد که با خون شهیدان مورد مقایسه قرار گیرند؛ یعنى همان طورى که خون شهید ابزارى است براى اعتلاى کلمه حق و توحید و هدایت مردم، قلمى که در راه این مسئولیت به کار افتد و چنین نقشى را ایفا کند، ارزشمند است.

با نگاهی به انقلاب های آزادی بخش تاریخ تشیع جایگاه فکر ، زبان و قلم علمای شیعه مشخص می شود. به عنوان مثال می توان انقلاب اسلامی ۱۹۲۰عراق را یاد آور شد که با تلاش و رهبری علماء به استقلال عراق در آن مقطع تاریخ انجامید . که اگر مجاهدت این عالمان و مدیریت آنان در طول تاریخ نبود، قطعا این انقلاب های تاثیر گذار اتفاق نمی افتاد .

یکی از این عالمان راست قامت که با استقامت در سرزمینی با حاکمان حلق بگوش، فریاد آزادی سر داده و با تمام وجود در مقابل ایادی استعمار پرچم حق طلبی برافراشت و تاب تبعیض های متعصبانه آل سعود در مقابل شیعه ی مظلوم عربستان را نداشت شیخ الشهداء عربستان ” شیخ نمر” است.

اوکه امروز نماد بیداری و حقوق شهروندی شیعیان عربستان است. کسی که برای دفاع از حق مظلومان به همراه عده ای از مجاهدان و یارانش با تحمل رنج اسارت مانند زینب کبری طعم خوش حسینی شدن را می چشند و به همگان نشان دادندکه (کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا)، امروز از مزار این دریا دلان بوی سیب به مشام جان میرسد .

آزاد مردانی چون شیخ نمر و شیخ ابراهیم زکزاکی (رهبر استعمار ستیز شیعیان نیجریه) راه اربابشان حسین (ع) را در پیش گرفته اند و برای احیای فرامین قرآن وسنت خاتم نبی مان (ص) از هیچ چیز دریغ نمی کنند .

دست نشانده های استعماربه خیال خام خود فکر میکند با حذف فیزیکی عالمانی چون شیخ نمر می تواند از جامعه تشیع زهر چشمی بگیرد غافل از اینکه شیعه از سال ۶۱هجری و پس از نهضت خونین سرور وسالار شهیدان عالم حسین بن علی (ع) خود را آب از سر گذشته میداند و با پاک کردن صورت مساله تکلیف خود را فراموش نمیکند.

شغالها بدانند بیشه ی مولایمان حیدر کرار از این پلنگ ها بسیار دارد .

(روحت شاد برادر ما ایستاده ایم)

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.