1394-10-16 13:31
1190
0
25647

اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود / قسمت چهارم

الگوی اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد که در این قسمت از سلسله مباحث «اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود» به آن می پردازیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، الزامات الگوی اقتصاد مقاومتی بر اساس نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:

1- حمایت مسئولان اعم از مجلس، دولت و قوه قضائیه در بعد اجرایی و تشویقی

2- اهمیت دادن صاحبان سرمایه و نیروی کار به تولید ملی به این معنا که بهره وری را افزایش بدهند و حداکثر استفاده بهینه را از امکانات موجود داشته باشند.

3- ترجیح فعالیت های تولیدی بر فعالیت های دیگر از سوی صاحبان سرمایه، زیرا این یک حسنه و یک صدقه است و جزو بهترین کارهاست.

4- ترویج تولید ملی در همه ی سطوح توسط مردم، یعنی مصرف تولیدات داخلی، تا موجب بروز ابتکارات تولید کننده داخلی شده و افزایش اشتغال و ثروت ملی نیز در پی آن به وجود آید.

5- کاهش وابستگی به درآمد نفتی که میراث شوم 100 ساله ی ماست.

6- مدیریت مصرف یعنی مصرف متعادل و پرهیز از اسراف و تبذیر چه از جانب دولت و چه توسط آحاد مردم.

7- استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات یعنی در کمترین زمان طرح های تولیدی را به نتیجه و بهره برداری برسانیم و حرکت براساس برنامه ریزی تا از تصمیم های فوری و تغییر مقررات جلوگیری شود. تا با اقتصاد مقاومتی بتوان معنا و مفهوم واقعی کارآفرینی را پر رونق و روزافزون در این کشور (که حقیقتاً امروز یک کارگاه عظیم است)، به وجود آورد.

8- تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره وری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد.

ان شاالله با بررسی نظرات مقام معظم رهبری از این پس، روش های کار برای اجرای اقتصاد مقاومتی در سطوح ملی، استانی، منطقه ای، دولتی و مردم را تبیین خواهیم کرد.

ادامه دارد....

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.