1394-10-15 15:57
1473
0
25600

اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود/ قسمت سوم

در  این قسمت از سلسله مباحث «اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود» به ادامه تببین پرسش ها و پاسخ های مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی می پردازیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، در ذیل به ادامه ارائه مطالب قسمت قبل (قسمت دوم) می پردازیم:

5- نقش دولت برنامه ریزی، زمینه سازی، ظرفیت سازی، هدایت و کمک است. این مساله جلوی سوء استفاده و فساد اقتصادی را می گیرد، بنا براین آماده سازی شرایط وظیفه دولت است.

6- نقش علم و تجربه و مهارت با هم و توٱمان در این الگو دیده شده است.

7- عدالت محور است، یعنی تمام شاخص های اقتصادی سرمایه داری مثل رشد و تولید ناخالص ملی بر اساس و محور شاخص عدالت در بعد اجتماعی و اقتصادی بررسی می شود، لذا تقسیم فقر نیست بلکه موجب تولید و افزایش ثروت ملی می شود.

8- اقتصاد مقاومتی تنها ناظر به مشکلات جاری کشور نیست، بلکه جهت مقاوم سازی و محکم سازی پایه های اقتصاد یک کشور است لذا چه در تحریم و غیره یک اقتصاد بارور و پویا خواهد بود.

9- همانگونه که مشکلات عینی و واقعی است، این الگو نیز حقیقی و حتماً ممکن است، چون بر اساس ظرفیت های ملی طراحی و ارائه شده است.

10- ظرفیت هایی مانند نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده و افراد ماهر و با تجربه چه در صنعت و چه در کشاورزی وجود دارد.

11- موقعیت کشور که با 15 کشور همسایه هستیم و لذا ارتباط و تعامل با آن ها یک فرصت بزرگ اقتصادی علاوه بر بازار بزرگ داخلی است.

12- اقتصاد نیز مانند علوم نانو، هست ای، سلول های بنیادی، صنایع دفاعی و... یگ علم است، همانگونه که در آنها با تکیه بر توان و اراده خود موفق شدیم، در این الگو نیز موفق می شویم.

ان شالله الزامات این الگو را در ادامه از نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی بدست آورده و ارائه می نماییم.

ادامه دارد....

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.