1394-07-06 14:19
1604
2
21181
تحلیل گلستان ما :

آیا "روحانی" هدف اصلی فاجعه منا بود ؟

اسراییل وعربستان دو مخالف سرسخت توافق ایران و 5+1، فکرکردند با حضور روحانی در آمریکا و دیدار احتمالی اش با اوباما و سران اروپایی جایگاه منطقه ای خود را از دست خواهند داد لذا برای جلوگیری از تمرکز روحانی و انصراف وی از این سفر حادثه منا را بوجود آوردند.

به گزارش گلستان ما ؛ توافق هسته ای که این روزها بین ایران و کشورهای 5+1 به سرکردگی آمریکا در حال شکل گیری است و و طی آن آثار و نشانه هایی از به رسمیت شناختن قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه دیده می شود دو دشمن بزرگ بنام های"اسراییل" و "عربستان" دارد .

در این بین دشمنی اسراییل با مسلمانان امری پوشیده نیست و حتی کتاب های یهود و صهیونیسم همواره بر کشتن مسلمانان تاکید می کنند و فقط خود را بندگان برگزیده خداوند می دانند و با انقلاب اسلامی نیز امام خمینی (ره) همواره تاکید داشت که این غده سرطانی (اسراییل) باید از بین برود لذا این دشمن تا ابدالدهر وجود خواهد داشت.

اما دشمنی عربستان به عنوان یک کشوری که مبدا وحی و حاکمیت اسلام طی 1400 سال گذشته به شمار می رود در بطن خود پیچیدگی هایی دارد . حکومت این کشور سالهاست که در اختیار مفتی های وهابی و آل سعودی قرار گرفته که اقلیتی 7 هزار نفری در برابر جمعیت 25 میلیون نفری مردم عربستان هستند .

شیوخ آل سعود بر منابع سرشار نفتی احاطه دارند و از طرفی خود را خادم حرمین شریفین و ام القرای جهان اسلام می دانند و در تامین تجهیزات و امکانات نظامی نیز در منطقه از بنیان محکمی برخوردارند و علیرغم تمام جنایتهایی که در حق بشریت می کنند ، سازمان حقوق بشر با پشتوانه آمریکاییها کاری با آنها ندارد.

اما آنها از ابهت و اقتدار ایران اسلامی بعد از انقلاب و ظهور بهار عربی در عربستان همانطور که در بحرین ، یمن ، مصر ، لیبی و ... شاهد هستیم بیمناکند ، بیداری اسلامی که در سال 57 با انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد و هلال شیعی که هر روز مرز های آن گسترش می یابد و این نکته ایست که عربستان از این ناحیه احساس خطر می کند .

توافق هسته ای که این روزها از آن صحبت می شود خط تقویتی است که انقلاب اسلامی را مستحکمتر می کند البته اگر راههای نفوذ و دسیسه های خارجی آن بر طرف شود و در ادامه منتهی به اقتدار نظام و انتخاب ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای که نقش تعیین کننده در معادلات منطقه ای و جهانی دارد بدل می شود و این عربستان را نگران کرده که مبادا آمریکا به دنبال شریک جدیدی در منطقه باشد.

در همین راستا عربستان که احساس می کرد با سفر روحانی به آمریکا و دیدار وی با اوباما و دیگر مقامات اروپایی ، ممکن است توافق مراحل پایانی خود راطی کند و با بازگشت روحانی دیگر همه چیز تمام شود، در آستانه این سفر حساس و مهم حادثه ای بوجود آورد که تمرکز رئیس جمهور ایران را بهم بزند و یا اینکه او را از رفتن به این سفر منصرف کند .

گویا روحانی نیز با این اقدام آل سعود متوجه قضیه شد و لذا بر سفر خود اصرار و رزید و البته هر چند مورد انتقاد برخی محافل داخلی قرار گرفت که چرا سفر خود را طبق عرف دیپلماتیک تعطیل نکرد.

با نگاهی به آمار بالای کشته شدگان ایرانی براحتی می توان متوجه شد که عربستان زمان متراکم شدن زائران ایرانی در حادثه منا را می دانست و یا در فاجعه جرثقیل هم ایران بیشترین کشته را داد و ساده انگاری است که ما بخواهیم به قضا و قدر در ایجاد این وقایع نقش بدهیم .

زائری که برای اولین بار به عشق خانه خدا به مکه رفته و با جغرافیای این مناطق آشنایی ندارد نمی داند که با بسته شدن دو تا خیابان ممکن است چه فاجعه ای رخ دهد اما مسئولان عربستان سعودی به خوبی این نکته را می دانستند که اگر دو خیابان را ببندند چه اتفاقی خواهد افتاد چون آنها سالهاست که متولی امور حج هستند.

از طرفی امسال برای اولین بار به حاجیان اجازه دادند که برای رفتن به رمی جمرات می توانند بار خود را همراهشان ببرند و این باعث شد تا بساری از زائرن آفریقایی اقدام به حمل اثاثیه خود بکنند که این خود به ازدحام جمعیت کمک می کرد.

بستن مترو مشعر  و نحوه امداد رسانی به مجروحین نیز همگی نشان از سهوی بودن ماجرا دارد و عجیب اینکه در تمامی این حوادث ایرانی ها حضور پررنگی داشتند و این می رساند که دولت عربستان تیزبینانه حج امسال را رصد می کرد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سیستانی کتول

قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان و منطقه منبعث از انگیزه ی الهی؛وحدت کلمه ورهبری داهیانه ی مقام عظمای ولایت بوده وهست.دلمان را به لبخندهای تصنعی غرب و در راس آن آمریکای جهانخوار که به قصد فریب و نفوذ در کشور و نظام انجام میگیرد خوش نکنیم.قدرت جمهوری اسلامی در منطقه سربازان جان برکف خمینی کبیر(ره) و فدائیان مقام معظم رهبری هستند.که هیچ نقطه ی امنی را برای دشمنان ومعاندان نظام باقی نگذاشته اند. حتی ناوگانهای نظامی امریکا در منطقه از تیررس فرزندان دلاور این مرزوبوم خارج نیستند.قدرت پایدار جمهوری اسلامی توسط مردم تکوین وتبیین شده است نقش وقدرتی که توسط کشورهای غربی ودر راس آن آمریکا برای ما تعریف وتبیین شود رژیم منحوس پهلوی میشودکه نقش ژاندارم غرب رادرمنطقه ایفا میکرذ.که آن نیز توسط مردم غیو ر ایران اسلامی برای همیشه به زباله دانی تاریخ سپرده شد. غرب به کمتر از نابودی نظام جمهوری اسلامی رضایت نمیدهد. اعتماد به غرب وتعامل باآن خوش باوری بیش نیست ما اجازه تکرار مشروطه را به نام تجدد وتمدن وپیشرفت ورفاه مردم نداریم.آزموده را آزمودن خطاست.

0
0
پاسخ
1394-07-06 15:53
رضا

این تحلیل آبکی رودرکدام عطاری پیدا کردید ؟1-حادثه منا زمانی روی داد که ریس جمهور در امریکا بود.2-کی گفته توافق هسته ای (برجام)خط تقویت انقلاب اسلامی است ؟.مگر اخبار رونمی خوانید ؟برجام یعنی واداده گی وباز کردن روزنه نفوذ دشمن ،3-کی گفته اسرائیل وعربستان از برجام ناراضی هستن؟اتفاقا اینها از همه خوشحالترند .مگر خوشحالی اوباما وو. . . .رانمی بینید؟4- اصلا قرار نبود ریس جمهور بااوباما دیدار کند . قرار است عدهای در داخل دستورات امریکا ئیها را فقط اجرا کنند.5- ایران یک قدرت منطقه ای بی بدیل هست اگر یه عده خائن وجاسوس که بعدا کند کاراشون در میاد بذارن؟؟؟؟

0
0
پاسخ
1394-07-07 05:39

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.