1402-05-28 12:05
407
0
86141
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

غفلت از تعریف الگوی مناسب برای مسجد تراز انقلاب

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: از تعریف الگوی مناسب برای مسجد تراز انقلاب غافل شدیم و در کمیسیون فرهنگی مجلس بر این مسئله پافشاری داریم.

غلامرضا منتظری در گفتگو با گلستان ما گفت: مسجد نخستین بنایی است که رسول مکرم(ص) برای رشد فرهنگ و اجتماع جامعه ایجاد کرد و مسجد را باید نخستین سنگر رشد بنایی اسلامی دانست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: مسجد کارکردهای گوناگونی از قبیل اعتقادی، معنوی، آموزشی و دفاعی و غیره دارد و در دوره شکل‌گیری انقلاب اسلامی مسجد به یک کانون آگاهی و اجتماعی تبدیل شده است.

منتظری بیان کرد: امام(ره) از مسجد سنگر یاد می‌کند و تاکید دارد که و سنگر مسجد نباید خالی شود، دولت  منابع دوران دفاع را به تنهایی نمی‌توانست تامین کند و استفاده از ظرفیت مردم برای پیشبرد اهداف عالی دفاع مقدس بسیار تعیین کننده بود.

وی ابراز داشت: در دوره ثبات و آرامش یکی از اساس و راهبردهای ما شکوفایی اقتصادی است و امروز می‌توانیم از ظرفیت مردم برای گره‌گشایی‌ها استفاده کنیم، نقش اصلی موکب‌ها در ایام اربعین مردم هستند و باید ظرفیت مردم را باور کنیم و به خوبی از آن استفاده کنیم.

این مقام مسئول ابراز داشت: مسجد دانشگاه عمومی است و با برنامه ریزی هیئت‌های اندیشه ورز می توانیم از این ظرفیت برای رفع نیازهای اساسی اقتصادی کمک کرد و برای اقدامات اقتصادی از این ظرفیت استفاده کنیم.

منتظری یادآور شد: از تعریف الگویی مناسب برای مسجد تراز انقلاب غافل شدیم، در مسجد مدیریت‌های مختلف داریم، کانون فرهنگی و اوقاف و بسیج حضور دارند و در دو سال گذشته به این موضوع تاکید داشتیم تا همه دستگاه های مرتبط به مسجد برای تبیین این الگو پا پیش بگذارد و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز بر این مسئله پا فشاری دارد.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم که پس از برنامه هفتم توسعه زمینه ایجاد مسجد در تراز انقلاب اسلامی را فراهم سازیم.

انتهای خبر/4202

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.