1402-04-11 07:22
906
0
85562
یادداشت؛

حقوق بشر دوستانه یا حقوق بشر آمریکایی!؟

حقوق بشر آمریکایی جز تزویر و ماسکی برای اقدامات غیر بشر دوستانه در سطح جهان چیزی نیست.

به گزارش گلستان ما، ۱۲ تیرماه سالروز واقعه تلخی برای مردم ایران است و آن هم «حمله ددمنشانه ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری کشور عزیزمان ایران» این حمله ناجوانمردانه و محکوم در پیش هر وجدان بیدار و هر انسان آزاده، منجر به شهادت ۲۹۰ نفر از هموطن مظلوم ما شد.

به همین بهانه این روز در تقویم ما «روز افشای حقوق بشر آمریکایی» نامیده شد.

اما جالب است که این مهم، تنها سالروز واقعه غیر بشردوستانه هفته نمی‌باشد و موارد دیگری در همین راستا اتفاق افتاده، همچون:

۶ تیر ماه ۱۳۶۰
سوءقصد به امام خامنه‌ای توسط گروهک تروریستی فرقان.

۷ تیر ماه ۱۳۶۰
انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط سازمان تروریستی منافقین که منجر به شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش شد.

۸ تیر ماه ۱۳۶۰
ترور محمد کچویی رییس زندان اوین توسط منافقین که منجر به شهادت ایشان شد.

۱۱ تیر ماه ۱۳۶۱
به شهادت رساندن آیت الله صدوقی امام جمعه یزد توسط منافقین کوردل.

۸ تیر ماه ۱۳۶۶
بمباران شیمیایی سردشت توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق که با شهادت ۱۱۰ نفر و مجروحیت بیش از پنج هزار نفر از مردم بی‌گناه همراه شد.

این جنایات بخش کوچکی از کارنامه سیاه آمریکا علیه ملت ایران است.

آمریکایی‌ها در ۱۰۰ سال گذشته بیش از ۱۰۰ بار با دنیا جنگیده‌اند و بیش از ۱۰۰ کودتای نظامی و براندازی علیه حکومت‌های ملی و مردمی طراحی کرده‌اند!

یکی از جنگ افروزی آنان؛ بزرگترین بمباران جهانی و نخستین حمله اتمی است در جنگ جهانی دوم علیه ژاپن، که حاصل آن، بیش از ۲۰۰ هزار کشته بود.

آری آمریکایی‌ها ۵ درصد جمعیت جهان را دارند ولی ۲۵درصد زندانیان جهان در آمریکا هستند! و جالبتر آنکه ۷۰ میلیون آمریکایی زندان را تجربه کردند.

آمریکا، پس از فروپاشی شوروی و فرو ریختن دیوار برلین که به معنای پایان جنگ سرد بود، از نام و ماسک حقوق بشر استفاده کرد تا توجیهی باشد بر اقدامات غیر بشر دوستانه خود و هژمونی خود را در جهان حفظ، قلدرمأبانه به جنگ افروزی، کودتا و دخالت در دیگر کشورها بپردازد؛ ابزاری که پس از واقعه یازده سپتامبر میزان استفاده از آن به شدت افزایش یافت.

تبعیض نژادی و جنسیتی در آمریکا در حال حاضر هم وجود دارد. این تبعیض هم از نظر جنسیتی که در حوزه فرو دست انگاشتن جنس زن به عنوان جنس دوم مطرح است و هم از نظر نژادی که با تحقیر و کشتن جامعه سیاه پوست این کشور صورت می‌گیرد؛ همواره در سطح رسانه‌ها مطرح می‌شود.

خانم «بتی فریدان» بنیان گذار سازمان ملی زنان در آمریکا در سال ۱۹۶۶ و نویسنده کتاب «رازوری زنانه» یکی از گزاره‌های تهدیدآمیز دولت آمریکا علیه حقوق زنان را ایجاد آزادی مطلق برای نظریات (فروید) در جامعه آمریکا می‌داند.

 لذا با این گذاره‌های کوتاه از رفتار و اقدامات آمریکا چه در داخل کشورش و چه در سیاست خارجی و برخورد با دول دیگر کشورها و ملت‌ها درمیابیم که این چهره بَزک شده از دولت آمریکاست و حقوق بشر آمریکایی جز تزویر و ماسکی برای اقدامات غیر بشر دوستانه در سطح جهان چیزی نمی‌باشد.

مقام معظم رهبری:
«هر کس دیگری درباره حقوق بشر حرف بزند، آمریکایی‌ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند؛ چون دولت آمریکا بزرگ‌ترین نقض‌کننده حقوق بشر در دنیا است؛ نه فقط دیروز، بلکه همین امروز».

مجتبی لشکربلوکی
مدرس دانشگاه

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.