1402-08-16 00:10
457
0
87326
معراجی‌ها؛

جانعلی کاسب؛ تنها شهید ترکمن انقلاب

شهید کاسب از شهدای ترکمن انقلاب اسلامی است. دانشجوی دکترا بود. در سنندج به تدریس زبان انگلیسی مشغول بود.

به گزارش «گلستان ما»، شهید جانعلی کاسب، یکم مرداد ۱۳۳۳ در روســتای خواجه نفس از توابع شهرستان بندرترکمن به دنیا آمد. پدرش «الله یار» و مادرش «انه بخت نام»، داشــت. دانشــجوی دوره دکترا در رشته پزشکی و کارمند سازمان تجهیزات و نوســازی مدارس بود. ســال ۱۳۵۵ ازدواج کرد. ششم بهمن، ۱۳۵۷ در سنندج توسط نیروهای رژیم شاهنشــاهی بر اثر اصابت گلوله به ســر، شهید شد. مزار او در گلزار شــهدای روستای قره ســنگر چپاقلی تابعه شهرستان زادگاهش قرار دارد.

 پس از دوران طفولیت در سن هفت‌سالگی وارد کلاس درس شد و تا کلاس پنجم ابتدایی را در مدرسه شهادت و دوران راهنمایی را در مدرسه هدایت و دوران متوسطه را نیز با اخذ دیپلم در شهر بزرگ تهران به پایان رسانید. او به خدمت مقدس سربازی رفت و دوران آموزشی نظامی و دوران سربازی خود را در شاهرود در جهاد کشاورزی به طور امریه به اتمام رساند.

 پس از به پایان رساندن خدمت سربازی برای گذراندن معیشت خانواده به سنندج رفت و در آنجا به استخدام آموزش‌وپرورش استان سنندج درآمد و در مدرسه راهنمایی به تدریس زبان انگلیسی مشغول شد. او دارای پنج برادر و سه خواهر بود؛ بعد از یک سال پس از استخدام‌شدن با مشورت خانواده با یک دختر اصیل ترکمن گمیشانی ازدواج کرد. هنوز از ازدواج آنان یک سال نگذشته بود که انقلاب شد و در سال ۱۳۵۷ در ششمین روز ماه بهمن به اصابت گلوله در استان سنندج توسط رژیم زورگوی پهلوی به دیدار الهی پیوست.
 
انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.