1402-03-15 20:48
810
0
85234
یادداشت:

ایمان و امید، رمز پیروزی‌های آینده

کلیدواژه های مهم قدرت نرم‌افزاری امام راحل که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، قطعا رموز موفقیت آینده انقلاب نیز است.

به گزارش گلستان ما، سیدحسام بنی‌فاطمه در یادداشتی نوشت: کلیدواژه های مهم قدرت نرم‌افزاری امام راحل که در مراسم ارتحال امام (ره) توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، قطعا رموز موفقیت آینده انقلاب نیز است. قدرتی که نشان داد حتی اگر سخت‌افزار قوی نداشته باشی به کمک نرم افزار قدرتمند می‌توانی پیروز هر میدانی باشی. البته نرم‌افزاری که قدرت ایمان و امید را در راس برنامه سیستماتیک خود قرار داده است.

شهید آیت‌الله مرتضی مطهری(ره) در خصوص ایمان امام گفته بودند: من که قریب دوازده سال در خدمت این مرد بزرگ تحصیل کرده‌ام، باز وقتی که در سفر اخیر به پاریس به ملاقات و زیارت ایشان رفتم، چیزهایی از روحیه او درک کردم که نه فقط بر حیرت من، بلکه بر ایمانم نیز اضافه کرد. وقتی برگشتم، دوستانم پرسیدند چه دیدی؟ گفتم: چهار تا «امَنَ» دیدم:

1) امَنَ بِهَدَفِه: به هدفش ایمان دارد. دنیا اگر جمع بشود نمی‌تواند او را از هدفش منصرف کند.

2) امَنَ بِسَبیلِه: به راهی که انتخاب کرده ایمان دارد. امکان ندارد بتوان او را از این راه منصرف کرد. شبیه همان ایمانی که پیغمبر به هدفش و به راهش داشت.

3) امَنَ بِقَولِه: در میان همه ‌رفقا و دوستانی که سراغ دارم احدی مثل ایشان به روحیه ‌مردم ایران ایمان ندارد. به ایشان نصیحت می‌کنند که آقا! کمی یواش‌تر، مردم دارند سرد می‌شوند، مردم دارند از پا درمی‌آیند. می‌گویند: نه، مردم اینجور نیستند که شما می‌گویید، من مردم را بهتر می‌شناسم؛ و ما می‌بینیم که روزبه‌روز صحت سخن ایشان بیشتر آشکار می‌شود.

4) و بالاخره بالاتر از همه امَنَ بِرَبِّه: در جلسه  خصوصی ایشان به من می‌گفت: «فلانی! این ما نیستیم که چنین می‌کنیم، من دست خدا را به وضوح حس می‌کنم».

این چهار ایمان به هر میزان که در سالهای پس از انقلاب به تاسی از امام بزرگوار، ظهور و بروز یافت، نتایج خیره کننده ای در پی داشت.

از دوران دفاع مقدس تا سازندگی پس از جنگ و جهاد علمی در صنایع موشکی، نانو، هسته ای و ... و این مسیر ادامه خواهد یافت و آینده روشن را در سایر حوزه ها رقم خواهد زد.

شهید تهرانی مقدم را به یاد آوریم که در ابتدای مسیر ایران موشکی کسی باورش نداشت اما ایشان با ایمان به هدف و مسیری که انتخاب کرده بود، در کنار ایمانش به خداوند قادر و کریم، راهی را طی نمود که حتی دشمن انگشت به دهان ماند.

شهدای هسته ای، شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت از نمونه های دیگر همین بخش نرم افزار ایمان و امید هستند.

اشاره مقام معظم رهبری به جوانان و تاکیدشان به مسیر روشن آینده بیانگر همین نرم‌افزار است که هر چه جوانان، مسوولین و ملت، این چهار ایمان امام را در خود تقویت کنند، مسیر آینده پرشتاب تر، پر بهجت تر و روشنتر خواهد بود. بعون الله

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.