1403-01-12 12:52
337
0
89363
یادداشت؛

12 فروردین حماسی‌ترین و تأثیرگذارترین روز در تمدن ایران

 مصیب عباسی عضو هیئت‌علمی دانشگاه گلستان گفت: 12 فروردین ۱۳۵۸ حماسی‌ترین و تأثیرگذارترین روز در تمدن ایران است؛ چون پس از ۲۵۰۰ سال، نظام سلطنتی با انقلاب مردم و رای ملت ایران برچیده شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، مصیب عباسی در یادداشتی به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران با عنوان «دوازده فروردین ۱۳۵۸ حماسی‌ترین و تأثیرگذارترین روز در تمدن ایران» نوشت: چرا ۱۲ فروردین حماسی‌ترین و تأثیرگذارترین روز در تمدن ایرانی است؟

 به چند دلیل:

 ۱- روزی است که ملت ایران با رأی بیش از ۹۸ درصد نظام سیاسی ایران را با نام جمهوری اسلامی تأیید کردند و در همه‌پرسی ۲ روزه رأی «آری» دادند.

 ۲- حماسی‌ترین روز در تمدن ایرانی است؛ چون برآمده از انقلابی سترگ و عظیم اسلامی ملت ایران است و تاریخ ایران درخششی به این روز سراغ ندارد .

 ۳- تأثیرگذارترین روز است؛ چون پس از ۲۵۰۰ سال، نظام سلطنتی با انقلاب مردم ورای ملت ایران برچیده شد وبا استقرار جمهوری اسلامی، گفتمان نوینی را در عرصه حکمرانی بر پایه استقلال سیاسی وتوان تمدنی و معنویت اسلامی به دنیا مخابره کرد .

 ۴- به تعبیر تدا اسکاچ پول، انقلاب ایران یک استثنا در جهان بود و به باور میشل فوکو یک روح در جهان بی‌روح و بنا بر نظر شهید آوینی دگر غرب و آغازی بر یک پایان است و به دیدگاه امام خمینی انفجار نور بود. جمهوری اسلامی ایران صدای مردم ستمدیده جهان در دنیا شد ستم ناشی از تفکر و عمل استکباری لیبرالیسم و مارکوسیم و فاشیسم که تمام دنیا را از قرن ۱۹ میلادی تحت‌تأثیر قرار داد. ایرانی‌ها هم در گرداب این تفکر سلطه ساز و مداخله‌گر گرفتار شده و بیش از ۲۰۰ سال رنج آن را تحمل کردند تا اینکه در بهمن ۵۷ با انقلاب اسلامی از این رنج و تحقیر و فقر و فلاکت مزمن رهایی یافتند و با قدرت فراگیر در گستره ایران، شعار آزادی، استقلال و عدالت‌خواهی را سر داده وبستر بیداری ملت‌ها را به وجود اوردند.

 ۵- تأثیرگذارترین روز و حماسی‌ترین روز است؛ چون ملت ایران به گستره کشور در صحنه برای تحول تمدنی به عرصه آمد وبا نام «الله‌اکبر» و بانگ توحید «لااله‌الاالله» مبانی انقلاب و نظام سیاسی‌اش را به قدرت‌ها ابلاغ کرد و آن را در شعار بنیادین «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» طراحی، تبیین و تبلیغ نمود.

۶- دوازده فروردین ۵۸ روز طلوع عظمت آفرینی تمدن ایرانی و زایش دوباره قدرت اهورایی ایرانیان در مصاف با تمدن و گفتمان غربی است . ولی این زایش برآمده از قدرت سلطنت و شوکت سلطان و خاندان حکومتگر همانند نظام‌های شاهی باستان ایران نبوده بلکه برخاسته از اراده و قدرت اجتماعی سیاسی ملت فهیم و روشن‌ضمیر و متدین و انقلابی ایران بوده است.

۷- تاریخ ۴۵ساله انقلاب اسلامی را بر اساس منابع معتبر مطالعه کنیم؛ چون در هر سال آن با حماسه‌آفرینی ملت ایران در عرصه‌های مختلف آشنا می‌شویم.

۸- یکی از حماسی‌ترین و تأثیرگذارترین روز در جمهوری اسلامی، روز قدس است که به پیشنهاد امام آخرین جمعه ماه رمضان نام‌گذاری شد و مردم ایران در این ۴۵ سال انقلاب، به امر امام لبیک گفته و در دفاع از حقوق ملت فلسطین حضور پرشور در راهپیمایی و نمازجمعه داشتند و همچنان این مسیر معنوی ادامه دارد. حرکت مردم ایران درجهان اسلام و بعضی از کشورهای دیگر موردتوجه قرار گرفت و در چنین روزی جنایت رژیم صهیونیستی در فلسطین محکوم می‌گردد و رسانه‌های مستقل و آزاداندیش و حق‌گرا آن را وسیعاً بازتاب می‌دهند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.