1402-11-13 22:33
908
0
88640
«گلستان ما» گزارش می‌دهد؛

از تعطیلی مدارس گلستان تا لغو بلیت مسافران

برودت هوا و بارش برف باعث اختلال در ترد خودروها در محور کوهستانی و همچنین لغو بلیت مسافران شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوادث پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»- رضا روشنی؛ براساس پیش‌بینی‌ شاهد ریزش برف و باران در نقاط مختلف گلستان به‌ویژه در نواحی سردسیر، کوهستانی و کوهپایه‌ای هستیم و این مسئله باعث شد که برخی مدارس استان تعطیل و مدیرکل راهداری استان گلستان نیز عنوان کرده که بلیت مسافران به استان‌های هم‌جوار شرق گلستان تا اطلاعات ثانویه لغو شود.

محمود محمد‌قلی‌پور، معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان از تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی تا صبح فردا خبر داد و تاکید کرد که وقوع کولاک برف در جاده‌های کوهستانی استان از جمله خوش‌ییلاق، توسکستان و اولنگ دور از انتظار نیست و احتمال اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی نیز وجود دارد.

بنا به گفته سرهنگ محمود شهرکی بارش برف در جاده کوهستانی شدید است و در این شرایط هم تردد بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نیست.

رئیس پلیس راه استان گلستان گفت: امروز خوشبختانه تصادف منجر به فوت گزارش نشده ولی برخورد دو دستگاه خودروی پراید در جاده کردکوی به گرگان و توقف آنها در میانه جاده موجب شکل‌گیری تصادف زنجیره‌ای و برخورد هشت خودرو به یکدیگر شد که تلفات جانی خوشبختانه این حادثه نداشت.

عادل مصدقی نیز از مسدود شدن محورهای جنگل گلستان، خوش‌ییلاق و محور توسکستان خبر داده و گفت: صدور بلیط اتوبوس‌ به مقصد مشهد و سایر استان‌های همجوار به دلیل انسداد برخی محورهای مواصلاتی و برودت هوا تا اطلاع ثانویه لغو شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ابراز کرد: همچنین کسانی که با خودروی سواری قصد سفر به استان‌های خراسان شمالی و رضوی و سمنان را دارند سفرهای خود را لغو کنند. 

همچنین سازمان آموزش و پرورش گلستان در اطلاعیه‌ای از غیرحضوری شدن مدارس در برخی نقاط گلستان خبر داد.

براساس این اطلاعیه در شهرستان گرگان

فقط مدارس روستاهای زیارت و شاهکوه سفلی، در شهرستان علی‌آباد‌کتول مدارس دهنه زرین‌گل  از مدارس روستاهای میان رستاق ،خاک پیرزن, زرین گل، سیاه رودبار، شیرین‌آباد و همچنین مدارس روستای محمدآباد کتول و در شهرستان رامیان فقط شهر رامیان و روستاهای کوهستانی غیرحضوری است.

همچنین در شهرستان آزادشهر فقط شهر نوده خاندوز  و بخش چشمه ساران، همه مدارس شهرستان گالیکش در شهرستان کردکوی

فقط مدارس روستای حاجی‌آباد، شهرستان کلاله

تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه اول و همچنین تمامی مقاطع در روستاها و شهر فراغی و شهرستان گنبدکاووس فقط مدارس ابتدایی شهر گنبدکاووس در نوبت صبح مجازی فعالیت خواهد کرد.

در شهرستان مراوه‌تپه فقط کلیه مدارس بخش گلی‌داغ، شهرستان مینودشت فعالیت کلیه مدارس شیفت صبح مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در نقاط کوهستانی مسیرهای دوزین و قلعه قافه غیرحضوری است و فعالیت تمامی مدارس و مراکز آموزشی به غیر از موارد بالا ذکر شده به صورت عادی و حضوری خواهد بود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.