1402-03-23 10:46
398
0
85340
تا پایان جاری؛

۸۵۰۰ واحد مسکن ملی در گلستان احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینکه فعال بودن سامانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن، از احداث ۸ هزار و ۵۰۰ واحد تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گلستان ما، مهدی ملک با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان اظهار کرد: ۴ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است و عملیات اجرایی ۳ هزار واحد مسکن دیگر در سفر ر‌ئیس‌جمهور به گلستان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه نهضت ملی مسکن برای ثبت‌نام متقاضیان فعال است، از تامین زمین برای ایجاد ۱۷ هزار واحد مسکونی در استان گلستان خبر داد.

سامانه نهضت ملی مسکن برای ثبت‌نام متقاضیان فعال است

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: ۹۷ هزار و ۹۹۱ در طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۷۳ هزار و ۴۴۱ نفر استعلام شدند و برای ۵۱ هزار و ۸۳۶ نفر پرونده تشکیل شد.

به گفته ملک؛ برای ۲۰ هزار و ۵۲۴ متقاضی فعال دعوتنامه ارسال شده تا مدارک خود را در سامانه بارگزاری کنند از این تعداد ۱۵ هزار نفر مدارک خود را بارگزاری کردند.

وی افزود: از دیگر پروژه‌هایی که در دست احداث است پروژه ۴ هزار و ۴۰۰ واحدی در شهرهای مختلف استان بوده که آغاز شد و در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان گلستان قرار است ۴ هزار واحد مسکن دیگر که سه هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و یکهزار واحد مسکن زیر ۲۵ هزار نفر ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در راستای تامین زمین تاکنون ۲۵۲ هکتار انتقال سند به صورت قطعی انجام گرفته است طرح‌های الحاق تغییر کاربری و تثبیت‌ها توسط مشاورین انجام شده است، تعدادی زمین در دست مشاورین «گنبدکاووس، کلاله» در دست مطالعه است که اقدامات خوبی در آینده برای آنها انجام می‌گیرد.

ملک بیان کرد: گرگان و گنبدکاووس جزو شهرهای بالای ۱۰۰ نفر جمعیت بوده که برای طرح‌های الحاق  زمین‌های تملک شده باید در شورای عالی معماری شهرسازی ایران به تصویب برسد؛ در شهرهای دیگر طبق تفویض اختیار وزیر راه و شهرساری شورای برنامه‌ریزی استان بالاترین مرجع تصویب طرح و اقدامات الحاق محسوب می‌شود.

شهرداران بانک اطلاعاتی بافت فرسوده شهری را تکمیل کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز با اشاره به شرایط قابل قبول تخصیص پروژه به متقاضیان نهضت ملی مسکن با توجه به کمبود زمین در استان، گفت: راه و شهرسازی با وجود محدودیت‌های فراوان اقدامات خوبی در حوزه تامین زمین انجام داده که شایسته تقدیر است.

سیدمهدی مهیایی از شهرداران خواست در تسریع، تکمیل و ثبت اطلاعات محلات هدف بازآفرینی و بافت فرسوده شهری اقدام کنند.

وی از رشد اقدامات بانک‌ها در حوزه تخصیص تسهیلات خودمالکی طی ماه‌های اخیر خبر داد و این امر را موجب عرضه بیشتر مسکن در بازار دانست.

انتهای پیام

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.