1402-03-20 11:28
526
0
85299
با تحویل بیش از ۲۰ هزار تن کلزا؛

۳۸۰ میلیارد تومان از مطالبات کلزاکاران گلستان پرداخت شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از پرداخت ۳۸۰ میلیارد تومان به کشاورزان استان در راستای خرید تضمینی دانه روغنی کلزا خبر داد.

به گزارش گلستان ما، محمدباقر منوچهری امروز در گفتگو با خبرگار این پایگاه خبری اظهار کرد: ۹۵ درصد مطالبات کلزاکاران گلستان معادل ۳۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد واریز وجه به موقع صورت گرفته و شیرینی فروش محصول برای کشاورزان ملموس شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۰ هزار و ۵۰ تن خرید کلزا انجام شد، افزود: پنج درصد مطالبات کلزاکاران باقی مانده است و این قضیه هم به زمان برداشت محصول آنها برمی‌گردد که به تازگی در اختیار مراکز خرید قرار گرفته است، تمام تلاش ما این است که پرداخت وجه در اسرع وقت صورت بگیرد.

۴۲۶ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید گلستان شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان در خصوص وضعیت گندم استان گلستان گفت: تا امروز ۴۲۶ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده و ۳۹۶ میلیارد تومان وجه نیزبه گندم‌کاران  پرداخت شد.

منوچهری افزود: از ابتدای صبح امروز نیز پیگیر بودم پرداخت وجه گندم‌کاران به موقع انجام شود، تامین منابع از طریق بانک مرکزی و از طریق بانک کشاورزی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خرید گندم کماکان ادامه دارد، توضیح داد: با توجه به بارندگی‌های روزهای اخیر؛ کشاورزان دقت داشته باشند که محصول گندم را زود برداشت نکنند چراکه رطوبت بالاتر از حد استاندارد باعث می‌شود تا گندم برداشت شده قابلیت نگهداری در انبار را نداشته باشد و کپک می‌زند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان تاکید کرد: کشاورزان اجازه دهند تا محصول گندم آفتاب خوبی دریافت کند و بعد از آن اقدام به برداشت محصول کنند.

منوچهری در خصوص اینکه نحوه پرداخت وجوه گندم امسال چگونه است، گفت: شرکت بازرگانی دولتی در تهران پیگیر است این مسئله از طریق بانک مرکزی و سازمان برنامه نیز انجام می‌شود، نمایندگان هم می‌توانند در این قضیه کمک کنند تا شرایطی فراهم شود که تامین منابع به موقع صورت بگیرد و کشاورزان به دسترنج خودشان برسند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.