1402-03-29 09:12
663
0
85414
استاندار گلستان:

علاج‌بخشی «خلیج گرگان» مانع یکه‌تازی ریزگردها می‌شود

استاندار گلستان؛ علاج‌بخشی خلیج گرگان را ضرورتی انکارناپذیر خواند و گفت: این اقدام مانع ازایجاد کانون ریزگرد ۴۰ تا ۶۰ هزار هکتاری می‌شود.

به گزارش گلستان ما، علی‌محمد زنگانه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خشک شدن خلیج گرگان به معنای نابودی جنگل‌های هیرکانی و نابودی زندگی در گلستان است.

به گفته وی؛ تا کنون بیش از ۸۷ درصد کانال آشور لایروبی شده و لایروبی کانال چاپاقلی، پمپاژ آب و تغذیه مصنوعی خلیج و تامین حقابه‌های خلیج در سفر دوم ریاست محترم جمهور مورد ملاحظه قرار خواهد گرفت.

استاندار گلستان افزود: طرح گردشگری آشوراده مورد تاکید ریاست محترم جمهور بود و تلاش داریم در فاز ۱۳۸ هکتاری ساحل بندر ترکمن و ۲۲ هکتاری داخل جزیره این طرح طبیعت گردی را اجرایی کنیم.

زنگانه تصریح کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته از ظرفیت روستا در جزیره در راستای بوم گردی و اقامت شبانه استفاده خواهد شد.

وی از اخذ مجوز تله‌کابین علی‌آبادکتول خبر داد و ابراز کرد: اخذ مجوز تله کابین گرگان نیز در مراحل نهایی قرار دارد.

استاندار گلستان از برگزاری جشن فعال سازی ۱۰۳ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: بیش از ۴۷ کیلومتر از راه‌های استان با اعتبار بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان زیرسازی و آسفالت شده است.

زنگانه بیان کرد: پروژه پتروشیمی گلستان با ۱۸ ماه کار شبانه روزی، با همراهی همه دلسوزان استان رفع مشکل شد، هلدینگ خلیج فارس به عنوان سرمایه گذاری اصلی این پروژه بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کند.

وی با بیان اینکه پتروشیمی یکی از پروژه‌های ماندگار در استان خواهد شد، گفت: فاز اجرایی پتروشیمی گلستان همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان آغاز خواهد شد.

استاندار گلستان بیان کرد: اساسنامه منطقه آزاد اینچه برون گلستان با پیگیری‌های فراوان تایید شد و طرح جامع منطقه آزاد هوشمند نیز آماده شده است.

زنگانه گفت: اسامی بیش از ۲۰ نفر از نخبگان با اولویت نیروهای بومی استخراج و به وزیر امور اقتصادی و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد جهت تعیین هیئت مدیره و مدیر عامل اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد یکی دیگر از پروژه‌های ماندگار در گلستان خواهد بود، افزود: سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد کتول در سفر ریاست محترم جمهور آغاز خواهد شد.

استاندار گلستان ابراز کرد: با حمایت ویژه وزیر اقتصاد و سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی شرکت مپنا این پروژه آغاز خواهد شد.

زنگانه گفت: افزایش ۵۰۰ مگا وات به قدرت برقی استان فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی اترک و منطقه آزاد اینچه برون گلستان را به دنبال دارد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.