1403-01-30 09:00
213
0
89631
گلستان در مسیر مردمی‌سازی اقتصاد «۲»؛

تسهیلگری دولت در تأمین اجتماعی و پرداخت مطالبات پیمانکاران گلستان

شرکت‌های پیمانکاری گلستان از دولت انتظار دارند که در سال جهش تولید دولت به تسهیلگری پرداخت مطالبات و حل مشکلات تأمین اجتماعی شرکت‌های پیمانکاری گلستان بپردازد.

 به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ به ایستگاه سال جهش تولید و مردمی‌سازی اقتصاد رسیدیم و ازاین‌رو می‌طلبد مسئولان استان گلستان بیش از گذشته سفره اقتصادی دولت را بر روی مردم بگشایند و مردم را در امورات اقتصادی استان دخیل کنند، تلاش‌های خوبی در سال‌های اخیر در حوزه رونق اقتصادی صورت‌گرفته و برای رسیدن گلستان به قله مردمی‌سازی اقتصاد در صدد هستیم که به برخی موانع و چالش‌های این حوزه با برگزاری میزگردها، نشست‌های تخصصی و پیگیری مطالبات بخش‌های اقتصادی اقدام کند.

 یکی از بازوان توانمند در حوزه اقتصادی شدن مردم را باید در استان پیمانکاران بدانیم و امروز در ایستگاه پیمانکاران قرار است به بخشی از مشکلات آنها اشاره کنیم، شرکت‌های پیمانکاری در کنار دستگاه‌های اجرایی برای رشد و توسعه استان تلاش می‌کنند، اما گلایه‌هایی نیز از فعالان اقتصادی در این بخش شنیده می‌شود که از سوی مسئولان استان نیاز به تدبیر و چاره‌جویی دارد.

 یکی از این گلایه‌ها در خصوص لیست بیمه تأمین اجتماعی است، شرکت‌های پیمانکاری معتقد هستند که در حالی مطالبات آنها از سوی دستگاه‌های اجرایی معوق می‌شود؛ ولی تأمین اجتماعی به‌صورت منظم هزینه‌های مربوط به بیمه کارگران را دریافت می‌کند و باید تدبیری برای این مسئله اندیشیده شود.

 دبیر انجمن پیمانکاران استان گلستان بیان کرده که در چنین شرایطی شرکت‌های پیمانکاری در وضعیت بحران اقتصادی قرار می‌گیرند و نیاز است که به پیمانکاران بومی و ظرفیت‌های آنها توجه شود و دولت در این مسیر با آنها همراهی داشته باشد.

 بهرام علی‌نژاد متذکر شد: قیمت مصالح روبه‌افزایش است و مشکلاتی مثل خروج مصالح از استان را شاهد هستیم و نیاز است در این راستا نیز مصوبه‌ای در نظر گرفته شود.

 وی به افزایش قدرت ریسک مدیران دستگاه‌های دولتی را برای اجرای پروژه‌ها و همراهی آنان با پیمانکاران تأکید کرد و گفت: شرکت‌های پیمانکاری گاها دریافتی از دستگاه اجرایی ندارند؛ ولی باید مالیات بپردازند و نیاز است که در مسیر پیشرفت پروژه‌ها مسائل همه‌جانبه دیده شود و مشکلات پیمانکاران در حوزه تأمین اجتماعی، مالیات و تسهیلات حل شود.

 یکی دیگر از پیمانکاران بیان می‌کند که پیمانکاران مشکلات زیادی دارند؛ ولی با وجود مراجعه مکرر به تأمین اجتماعی راه‌حل این مشکلات دیده نمی‌شود، قرارداد با دستگاه اجرایی بسته می‌شود؛ ولی برای اینکه لیست وضعیت را ارائه کنیم با مشکل روبه‌رو هستیم.

 ساور بیان کرد: در حوزه راه‌سازی با مشکلات سوخت روبه‌رو هستیم و میزان سوختی که برای ما در نظر می‌گیرند خیلی ناچیز است و همراهی لازم با ما در این زمینه نمی‌شود برای مثال یک بشکه ۲۰۰ لیتری را بالغ بر ۲ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم و دولت کمکی در مایحتاج اولیه پیمانکار ندارد.

 وی افزود: در حوزه راه‌سازی یک بیل میکانیکی بیش از ۱۰ هزار لیتر سوخت مصرف می‌کند و باید دراین‌خصوص تدبیری اندیشیده شود.

 عامری، یکی دیگر از پیمانکاران استان نیز گفت: حال شرکت‌های پیمانکاری خوب نیست ۱۲ ماه از سال می‌گذرد و این در حالی است که مطالبات پیمانکاران به روزهای پایانی سال مالی کشیده می‌شود و این در حالی است که با افزایش قیمت در حقوق پرسنل و افزایش تعرفه‌ها روبه‌رو هستیم که کفاف بودجه عمرانی را نمی‌دهد.

 وی یادآور شد: بسیاری از شاغلان حوزه فنی و مهندسی در حال مهاجرت به شغل‌های غیرمرتبط هستند برای مثال در کشور طراح تونل بسیار کم و به‌اندازه انگشتان دست است و بسیاری از آنها حتی به دیگر کشورها مهاجرت کردند.

 اما زنگانه، مدیرعامل تأمین اجتماعی استان گلستان می‌گوید: برای دریافت لیست جلسه‌ای با استاندار برگزار کردیم و با تفاهم رسیدیم که تا سه ما لیست را از پیمانکاران بدون صورت‌وضعیت دریافت کنیم.

 وی بیان کرد: در بحث تعهدات محدودیت‌هایی داریم و دستگاه نظارتی نیز به انجام امور نظارت خواهند داشت و باید مطابق قانون عمل کنیم.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.