1402-05-24 08:30
604
0
86083
مدیر عامل هلدینگ حمل و نقل غدیر:

برش گلستان از برنامه هفتم توسعه مشخص شود

مدیرعامل هلدینگ حمل‌ونقل غدیر گفت: باید تلاش کنیم در برنامه هفتم توسعه برش‌هایی را مشخص کنیم که سهم استان گلستان ارتقا پیدا کند.

 سید نواب حسینی‌منش با حضور در تحریریه گلستان ما با خبرنگاران این مجموعه دیدار و گفتگو کرد، در این دیدار مدیرعامل هلدینگ حمل‌ونقل غدیر گفت: گلستان جزو استان‌های محروم کشور در ارکان قدرت یاد می‌شود و خالی بودن مدیریت کلان کشوری برای گلستان مشهود است و به دنبال آن مظلومیت خاصی در استان شاهد هستیم که در برخی از شاخصه‌ها گلستان را جزو استان‌های انتهایی کشور قرار داده است.

مدیرعامل هلدینگ حمل‌ونقل غدیر ادامه داد: باید تلاش کنیم در برنامه هفتم توسعه برش‌هایی را مشخص کنیم که سهم استان گلستان ارتقا پیدا کند و در برخی از شاخصه‎ها به سطح میانگین کشور برسد، در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت گلستان سهم ناچیزی دارد و باوجوداینکه یک استان مرزی به شمار می‌رویم در حوزه ترانزیت باید تلاش کنیم سهم پررنگی داشته باشیم.

حسینی‌منش یادآور شد: روسیه به‌شدت نیازمند کالا است و روسیه بیش از 40 میلیارد دلار تراکنش مالی از واردات دارد؛ ولی سهم ایران از این میزان چقدر است، این در حالی است که اینچه‌برون مسیر کوتاه‌تر برای دسترسی به بازار روسیه و کشورهای حوزه سی.ای.اس است از این فضا برای کریدور اصلاً استفاده نمی‌شود و شاید اهمیتی برای خیلی از افراد نداشته باشد و باید به‌عنوان مطالبه جدی استان مطرح شود.

وی متذکر شد: در برنامه‌ها پیش‌بینی شده که سهم گلستان از صادرات کالا پنج میلیون تن باشد با این زیرساخت چیزی اتفاق نمی‌افتد و باید فضا را به این سمت ببریم که استان را وارد این گود کنیم و ظرفیت اشتغالی را در استان فراهم سازیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در مباحث گمرکی ترکمنستان به‌شدت تخفیفاتی را ارائه می‌کند که باعث می‌شود در حوزه ترانزیت از ظرفیت رانندگان این کشور در مرز ترکمنستان استفاده شود، چرا در ترکمنستان 60 درصد تخفیف گمرکی ارائه می‌شود؛ ولی در مرز این تخفیف را نداشته باشیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.