1402-05-29 12:27
397
0
86156
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

گلستان دبیر کارگروه سند تحول آموزش و پرورش کشور شد

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: از ۲۵ تا ۲۷ مرداد اجلاس مدیران آموزش و پرورش کل کشور برگزار شد و دبیری کارگروه سند تحول به گلستان سپرده شد.

سیدرضا نظری با حضور در تحریریه گلستان ما با خبرنگاران این مجموعه دیدار و گفتگو کرد، در این دیدار مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفـت: در حوزه آموزش و پرورش اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم رقم خورده است، در قالب طرح شهید سردار سلیمانی فضای ورزشی را افزایش دادیم و از میانگین کشوری بالاتر هستیم و به ۳۵. ۵ متر به ازای هر دانش‌آموز رسیدیم.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: در حوزه جذب فرهنگیان نیز تا سال گذشته بالاترین رقم جذب در استخدامی به استان تعلق می‌گیرد کمتر از ۷۵۰ نفر بود و در دولت سیزدهم امسال سهم گلستان نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ نفر در حوزه آموزگاری و دبیری رسیده است.
وی بیان کرد: حوزه آموزگاری آزمون برگزار شده و ارزیابی‌ها شکل گرفت و در حوزه دبیری منتظر هستیم اسامی را به ما اعلام کنند و این افراد نیز آماده شوند تا از ابتدای مهر کلاسی بدون معلم نداشته باشیم.
این مقام مسئول یادآور شد: بحث رتبه‌بندی همکاران فرهنگی یکی از اتفاقات خوبی بود که در کشور رقم خورد و شخص رئیس جمهور پشت این مسأله‌ایستاد چرا که اعتقاد به معلمان دارد و ارزیابی و صلاحیت فردی براساس رتبه و جایگاه معلم مشخص شد.
نظری بیان کرد: از طریق برون سپاری‌ها در مدارس توانستیم ۱۱ میلیارد تومان صرفه جوبی داشته باشیم و اگر می‌خواستیم مثل سال‌های قبل عمل کنیم بدهی ما بیش از سنوات گذشته می‌شد.
وی افزود: از تیرماه سال قبل برنامه کنکور امسال را بستیم و برای ما و خانواده مهم است سرنوشت خانواده چه می‌شود، در حال حاضر نتیجه آزمون اعلام شده ولی آمار و ارقام آن قطعی نشده و گزارشاتی که به دست ما می‌آید خوب است و در جمع‌بندی اولیه وضعیت استان گلستان مطلوب بوده و در یک تا دو هفته آینده آمار نهایی اعلام خواهد شد.
این مقام مسئول یادآور شد: از ۲۵ تا ۲۷ مرداد اجلاس مدیران آموزش و پرورش کل کشور را داشتیم، در این اجلاس ۱۰ کارگروه تشکیل شد و با توجه به درخشش گلستان یکی از مهمترین این کارگروه‌ها که در خصوص سند تحول بود به استان گلستان سپرده شد و دبیرخانه آن برعهده استان است و مباحث در کل کشور را تبیین خواهیم کرد و این کار بزرگی است که در دولت سیزدهم و در استان شکل می‌گیرد.
انتهای خبر/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.