1402-09-25 00:01
436
0
87914
معراجی‌ها؛

نماز شب

مادر شهید سیدکریم حسینی نقل می‌کند: «پسرم شب‌ها وقتی برای نماز شب بیدار می‌شد به صورتی قدم بر می‌داشت تا ما صدای پایش را نشنویم».

به گزارش خبرنگار «گلستان ما»، شهید سیدکریم حسینی، یکم تیر ۱۳۴۲ در روستای دودانگه از توابع شهرستان گرگان به دنیا آمد. پدرش یحیی، کشاورز بود و مادرش هاجر نام داشت. طلبه سال سوم در رشته علوم دینی در حوزه علمیه بود. بیست و هشتم شهریور ۱۳۶۰ در گرگان هنگام درگیری با نیروهای سازمان مجاهدین خلق «منافقین» بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای امامزاده عبدالله شهرستان زادگاهش قرار دارد.
 خاطره‌ای به نقل از خواهر شهید حسینی

 من در کلاس دوم ابتدایی درس می‌خواندم. آن زمان مصادف با رأی‌گیری ریاست‌جمهوری بنی‌صدر بود. همه مردم به بنی‌صدر رأی می‌دادند، ولی شهید در گفتگو با پدرم می‌گفت: من بنی‌صدر را قبول ندارم؛ او می‌گفت: بنی‌صدر سگ در سگ. مادرم در جواب برادرم می‌گفت: گناه دارد او سید است. ولی برادرم در جواب مادر می‌گفت: همه سیدها سید نیستند.
 مادر لبخندی به برادرم زد و گفت: پسرم تو از کجا آن‌قدر مطمئن صحبت می‌کنی؟ مگر تو علم غیب داری؟ سید کریم در جواب مادر گفت: بله علم غیب دارم.

 
 خاطره‌ای به نقل از مادر شهید

 سید کریم از بچگی اهل نماز بود. حتی آن زمان که به سن تکلیف نرسیده بود روزه و نماز خود را سروقت انجام می‌داد. خوب خاطرم است آن زمان در روستا زندگی می‌کردیم. خانه ما چوبی بود. شب‌ها وقتی برای نماز شب بیدار می‌شد به صورتی قدم بر می‌داشت تا ما صدای پایش را نشنویم؛ مزاحم کسی نمی‌شد. روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه را روزه می‌گرفت.
 هر وقت می‌خواستم برایش سحری درست کنم مخالفت می‌کرد و می‌گفت: مادر جان شما زحمت نکشید من بدون سحری روزه می‌گیرم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.