1402-05-01 08:47
1173
0
85803
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد:

اهتزاز ۲۰ هزار پرچم عزای سیدالشهدا(ع) بر سر در منازل گلستانی‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ۲۰ هزار پرچم عزای سیدالشهدا(ع) بر سر در منازل استان گلستان نصب شد.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین در گفتگو با گلستان ما از اعزام ۸۰۰ مبلغ در ایام ماه محرم به سراسر استان خبر داد و اظهار کرد: مراسم سوگواره حسینی امسال با شکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود و در این ایام دو هزار و ۵۰۰ مداح در بیش از ۷۰۰ مسجد به عزاداری امام حسین(ع) پرداختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه در ایام ماه محرم هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی فعالیت برنامه‌های متنوعی را در سطح استان برگزار کردند، افزود: تمامی مساجد شهر و روستاهای استان آماده برپایی مراسم سید الشهدا هستند.

وی با اشاره به اینکه آئین کمر به کمر رامیان، جوش زنی جوانان کردکوی و اجتماع تاسوعای حسینی نمادی از برنامه‌های شاخص استان گلستان در ایام محرم محسوب می‌شود، یادآور شد: آئین سنتی کمر به کمر رامیان بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد.

گرزین خاطرنشان کرد: امسال آئین کمر به کمر رامیان و جوش زنی جوانان کردکوی در برنامه معلی شرکت کردند که در ایام محرم از سیمای ملی پخش خواهد شد.

وی ابراز داشت: برگزاری اجتماع ده هزار نفری تاسوعای حسینی در گرگان از دیگربرنامه‌های مهم ماه محرم در گلستان بود که با شکوه خاصی برگزار شد، تاکنون چند سال است که اجتماع تاسوعای حسینی در گرگان با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود.

گرزین خاطرنشان کرد: در این برنامه همچون سال گذشته ۷۲ دیگ غذا به همت هیئت مهدویون پخت شد و اطعام حسینی در بین ۱۰ هزار نفر تقسیم شد که این برنامه امسال هم اجرا خواهد شد.

وی گفت: در روز جمعه مراسم شیرخوارگان حسینی در تمامی مساجد و تکایای اصلی استان برگزار شد که با استقبال بانوان گلستانی رو به رو بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: با فرا رسیدن روز پنجم و ششم محرم ویژه برنامه احلی من عسل در تمامی شهرهای استان برگزار کردیم و بیش از ۲۰ هزار پرچم عزای سیدالشهدا(ع) بر سر در منازل توسط مردم و همچنین اعزام مداح و مبلغ به روضه‌های خانگی نصب شد.

وی از اجرای طرح خبرنگار هیئت خبر داد و گفت: هیئت‌هایی که می‌خواهند در این طرح شرکت کنند می‌توانند عدد پنج را به سامانه ۱۰۰۴۶۱۵ ارسال کنند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.