1403-01-17 01:05
87
0
89435
به ابتکار فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان انجام می‌شود؛

محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به زبان هنر در روز قدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: ۵۰ خوش‌نویس گلستانی با آثار خود در روز قدس جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ الهام متین شامگاه روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت از ۱۵ فروردین ماه با محوریت می‌خوانمت دایر شده است‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: در این نمایشگاه غرفه‌های متعددی در نظر گرفته شده و یکی از این غرفه‌ها نشر قرآنی و کتاب و محصولات قرآنی است که در این غرفه که با حضور ناشران ستان قم است تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است.

متین بیان کرد: همچنین در این غرفه به قرائت اشعار و معرفی کتاب با قرائت قرآنی خواهیم پرداخت.

وی افزود: غرفه هنر با نام یاد شهید آوینی نیز در این نمایشگاه در نظر گرفته شده و موضوع خط با مفاهیم قرآنی را خواهیم داشت، در شب نخست در این غرقه کتابت سوره قدر انجام شد و در شب دوم نیز ۲۵ تابلو به صورت زنده انجام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز داشت: از دیگر برنامه‌های غرفه هنر نقالی خوانی به تجلیل از پیشکسوتان است و یکی دیگر از موضوعاتی که مد نظر ما است حمایت هنرمندان از جبهه مقاومت با محوریت فعالیت‌ها مردم مظلوم غزه است.

متین تاکید کرد: یکی از برنامه‌های که اجرا خواهیم کرد حضور ۵۰ خوش نویس گلستانی به منظور دفاع از مردم غزه در روز قدس است و این هنرمندان با آثار خود جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

وی یادآور شد: غرفه خانواده‌های قرآنی تحت عنوات زندگی با آیات در نظر گرفته شده است و در این غرفه در تلاشیم که آیات قرآن را به صورت کاربردی در زندگی جاری و ساری می‌کنیم، معرفی خانواده‌های موفق قرآنی در این غرفه از دیگر برنامه‌های ما است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: به حوزه کودک و نوجوان به عنوان کبوترانه در این نمایشگاه توجه کردیم که با همت آستان قدس رضوی و کتابخانه‌ها انجام فعالیت خلاقانه با محوریت قرآن از قصه گویی و کتابخوانی تا

حضور عمو روحانی‌ها یا ارائه مفاهیم بلند دینی در قالب قصه و داستان در نظر گرفته شده است.

متین بیان کرد: کرسی تلاوت قرآن کریم یکی دیگر از ویژه برنامه است که در این نمایشگاه خواهیم داشت و با حضور استاد بیژنی، قاری برجسته کشور تلاوت آیات قرآن کریم را خواهیم داشت.

وی گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی و صحافی قرآن و راهنمایی مردم و بازی‌های رایانه‌ای از ویژه برنامه‌های این نمایشگاه است.

متین ابراز داشت: در هر شب یک هزار نفر اطعام افطاری ساده در این نمایشگاه در ایستگاه صلواتی در نظر گرفته شده است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.