1403-01-19 13:04
183
0
89470
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان:

غرس ۳۰ هزار اصله نهال در بقاع متبرکه گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به خزانه مادری درخت صنوبر هیبریدی در امامزاده روشن‌آباد گفت: در سال گذشته ۳۰ هزار اصله درخت در بقاع متبرکه و موقوفات استان غرس شده است.

حجت‌الاسلام حسین مهدیان در گفتگو با خبرنگار سرویس پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: اوقاف و امور خیریه یک مجموعه خدماتی در جمهوری اسلامی است و با توجه به بضاعتی که دارد توانسته خدمات ارزنده‌ای را ارائه کند و در گلستان نیز شاهد آن هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: تا به امروز بیش از یکهزار و ۹۰۰ موقوفه و بیش از ۴۶ هزار رقبه در گلستان داریم که عموم این موقوفات و شاید بیش از ۸۰ درصد آن مربوط به عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) دارد که نشانه محبت مردم این دیدار به خاندان عصمت و طهارت(ع) دارد.

مهدیان افزود: ۱۲۳ امامزاده در استان گلستان وجود دارد و بیش از ۳ هزار مکان مذهبی اعم از مسجد؛ حسینیه، تکیه و ... وجود دارد، در سطح کلان کشور تغییری مدیریتی در مجموعه اوقاف رقم خورده که علاوه بر تقویت جنبه فرهنگی بقاع متبرکه در حوزه موقوفات و رقبات نیز بضاعت بالایی برای مجموعه اوقاف ایجاد کرده است منجر به افزایش ارزش افزوده و افزایش دارایی‌های موقوفات برای تحقق منویات مقدس جمهوری اسلامی و نیات واقفان شده است.

وی گفت: در کشور در حوزه پرورش ماهی، بهداشتی و درمانی و کشاورزی و غیره این موقوفات اثر زیادی داشته و اوقاف گلستان نیز از این مسئله مستثنا نیست و اتفاقات شایسته‌ای با مدیریت همکاران ما در سطح استان رقم خورده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان یادآور شد: در مدت هشت ماه گذشته که در استان حضور داشتم تا انتهای سال در حوزه درآمدی شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی هستیم که این مسئله دست اوقاف را برای اجرای نیات واقفان باز می‌گذارد.

مهدیان ابراز داشت: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز تفاهم‌نامه‌ای با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با استانداری گلستان به امضاء رسیده است که مردم را از ظرفیت کلان کشوری اوقاف افزایش می‌دهد و در این راستا شاهد اتفاقات خوبی بودیم، افزایش ظرفیت دامپروری در سطح استان گلستان شاهد هستیم.

وی افزود: نخستین فاز دامپروری دام سبک استان با نژاد رومن را پیگیری کردیم که مقدمات کار در حال انجام است و با حضور استاندار گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان یادآور شد: بیش از ۱۰ پروژه خرد شهرستانی را آغاز کردیم و در طول سال شاهد بهره‌برداری این پروژه‌ها خواهیم بود، مجوز پرورش ماهی سردابی در یکی از موقوفات استان صادر شده و تا پایان سال آماده بهره‌برداری خواهیم رسید.

مهدیان خاطرنشان کرد: خزانه مادری درخت صنوبر هیبریدی در امامزاده روشن‌آباد داریم که در سال گذشته ۳۰ هزار اصله درخت در امامزاده‌ها و موقوفات ما غرس شده است، تمامی برنامه ملی و فرهنگی تولیت آن را در بقاع متبرکه داریم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.