1402-12-22 14:12
170
0
89152
استاد یار آموزش و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

سن بیماران دیابتی رو به کاهش است

استاد یار آموزش و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه سن بیماران دیابتی رو به کاهش است، گفت: سن بیمار و هر چه طول مدت بیماری دیابت بیشتر باشد مشکلات و عوامل خطر مشکلات بینایی افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ سکینه گرایلو ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: بیماری دیابت یکی از بیماری مزمن قابل پیشگیری است که باید بیماران به درمان آن توجه کنند.

استاد یار آموزش و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان  بابیان اینکه سن شیوع بیماری دیابت کاهش یافته است، ادامه داد: نیاز است در این خصوص اطلاع رسانی شود و یکی از مهمترین گزینه‌هایی که می‌توانیم انجام دهیم این است که بدانیم چه نقشی می‌تواند در کنترل بیماری دیابت داشته باشیم.

گرایلو ابراز داشت: برای درمان بیمار دیابتی باید تغذیه مناسبی داشته باشند و مراجعات به پزشک و درمان بیماری را نباید رها کنند و نکته دیگر این است که درمان خود را با نظارت پزشک به صورت کامل انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقاتی که انجام شده تلاش کردیم ببینم دیابت چه تاثیری بر روی بدن می‌گذارد و یکی از عوامل و معضلات آن نابینایی است که براساس سبک زندگی سالم می‌توانیم این کار را انجام دایم.

استاد یار آموزش و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان   یادآور شد: مطالعه‌ای که انجام شده از طریق بررسی اسناد موجود بیماران در مدت ۶ سال بوده و فاکتورهایی که در پرونده بیماران بود ارائه کردیم در این تحقیقات بر روی ۴۰۰ بیماری که به مرکز دزیانی مراجعه کردند بررسی  انجام شد است و از این مجموعه نزدیک ۱۵۳ نفر در خطر نابینایی بر اثر دیابت بودند و در این مطالعات مشخص شد که میانگین سنی یکی از فاکتورهای مهم است.

گرایلو ابراز داشت: هر چه طول مدت بیماری دیابت نیز بیشتر شده مشکلات و عوامل خطر مشکلات بینایی بر اثر دیابت افزایش یافته است.

انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.