1402-05-01 13:35
610
0
85806
امام جمعه بندرترکمن:

حضور پرشور مردم در دهه اول محرم نقشه دشمن را نقش بر آب کرد

امام جمعه بندرترکمن گفت: حضور پرشور مردم در دهه اول محرم نقشه دشمن را نقش بر آب کرد.

حجت الاسلام محمد شیخی در گفتگو با گلستان ما گفت: مردم با حضور گسترده در مراسم دهه اول محرم نقشه‌های دشمن را که به دنبال کمرنگ کردن جریان اسلام بودند خنثی کردند.

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: استکبار جهانی به دنبال کمرنگ جلوه دادن این آئین معنوی بود اما حضور پرشور ملت ایران در آئین‌های محرم مشت محکمی به دهان تمام یاوه‌گویان بود که میخواستند نهضت عاشورا را کم رنگ کنند.

شیخی ابراز داشت: امسال همچون گذشته همه گروه‌ها و قشرها زیر بیرق سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) آمدند و انتظار می‌رود این وحدت حسینی با همین روحیه و رویه در جامعه تداوم یابد، مردم با محکوم کردن توهین و جسارت به قرآن کریم اعلام کرد: گروه‌هایی که در معرض سقوط و اضمحلال قرار دارند متوسل به ارتکاب چنین جنایت و توهین‌هایی به کتاب خدا می‌شوند.

وی تاکید کرد: عاشورا جهاد در راه خدا برای نجات اسلام از انحراف، بدعت و احیای ارزش‌ها و کرامات دینی و انسانی در جامعه بوده است.

امام جمعه شهرستان بندرترکمن افزود: نهضت امام حسین(ع) قیام لی الله برای مقابله با تلاش ضد دینی و ضد انسانی بنی امیه که در صدد زیرپا گذاشتن ارزش‌های انقلابی و دینی بود که توسط امام حسین(ع) انجام شد.

وی ادامه داد: نمازجمعه هم بستری برای تبیین ارزش‌های اعتقادی و اخلاقی و آگاهی بخشی سیاسی و اجتماعی جامعه است.

حجت الاسلام شیخی با بیان اینکه نماز جمعه تداوم سیاست امام حسین(ع) است، گفت: امام حسین(ع) نیز برای حفظ اسلام و احیای ارزش‌ها در جامعه و جلوگیری از انحراف دین در جامعه قیام کرد و نماز جمعه هم همین برکات را داشته و امام جمعه هم همین ماموریت را در این سنگر دارد.

وی اظهارداشت: باید خطبه‌های نماز جمعه مشتمل بر مسائل اخلاقی و توصیه به تقوا و آگاهی بخشی جامعه باشد.

امام جمعه بندرترکمن تاکید کرد: نماز جمعه واقعی نمازی است که این آثار و برکات و ماموریت را برای خودش ترسیم کرده و به تبعیت از بزرگان دین چنین جایگاهی را برای نمازجمعه و خطبه‌ها قائل است.

حجت الاسلام شیخی ادامه داد: نماز جمعه عاشورایی نمازی است که در مسیر نهضت اباعبدالله الحسین(ع) احیاگر جامعه است و برای دور کردن جامعه از غفلت و غرق شدن در دنیا و از بی‌تفاوت بودن در برابر تلاش‌های دشمنان تلاش می‌کند.

وی افزود: نماز جمعه پیش رو با روز عاشورا مقارن شد و این دو در واقع در یک مسیر حرکت می‌کند و جهاد در راه خدا تبیین اسلام واقعی در جامعه در راه خدا و تبیین اسلام واقعی در جامعه و مقابله با انحرافات جامعه حرکت می‌کند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.