1402-05-01 01:55
510
0
85798
امام جمعه فاضل‌آباد:

خطبه‌های نماز جمعه مبتنی بر مکتب عاشورا باشد

امام جمعه فاضل‌آباد گفت: قرار باشد برای نماز جمعه محتوایی دقیق و عمیق دید، باید نماز جمعه را بر مبنای مبانی و مکتب عاشورا باشد.

حجت‌الاسلام علی قنبری در گفتگو با گلستان ما گفت: اگر عزت نفس نباشد فرد مجبور می‌شود اطاعت فرومایگان و افراد پست را بر مرگ شرافتمندانه ترجیح دهد.  

وی، اخلاص را یکی دیگر از اجزای واقعه نماز جمعه بیان کرد که می‌توان آن را در کربلا دید و تاکید کرد: درس ایثار، مقدم دانستن دیگری بر خود و تجلی مواسات و همدلی از جمله دروس عاشورایی است که باید در نماز جمعه تجلی یابد و تبیین شود.

وی متذکر شد: اگر قرار باشد برای نماز جمعه محتوایی دقیق و عمیق دید، باید نماز جمعه را بر مبنای مبانی و مکتب عاشورا که سراسر مدرسه عشق است برپا کرد.

حجت الاسلام قنبری ادامه داد: نماز جمعه باعث ارزش‌های متعالی و مفهوم حیات هدف دار و آشنا و آنگونه که باعث زیستن مومنانه می‌شود.  

وی اظهارداشت: درس اول کربلا درس توکل بود و قیام خونین عاشورا سرشار از این آموزه نیک الهی است که عاقبت آن پیروزی حق بر باطل است.

امام جمعه فاضل آباد گفت: شاید در کربلا به ظاهر شکست بر امام حسین(ع) صورت گرفته باشد اما اینگونه نبود و پیروزی حقیقی با داشتن رضا و تسلیم را به همراه داشته است.  

وی تاکید کرد: نماز جمعه باید بیانگر و تعلیم دهنده رضا و تسلیم با مبنای تربیتی مدرسه عشق یعنی عاشورا و تعلیم دهنده عمل به تکلیف و الهام گیرنده از آموزه‌های ارزشمند کربلا باشند.

حجت الاسلام قنبری خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) با تکلیف امر به معروف و نهی از منکر در کربلا حاضر شده و به شهادت رسیدند تا آثار معاویه و یزید را محو کنند که این تکلیف باید به مردم رسانده شود و جایگاه نماز جمعه بهترین جایگاه برای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر باشد.  

وی با بیان اینکه عاشورا نماد آزادگی است و سرور و سالار آزادگان جهانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، گفت: نماز جمعه عاشورایی باید تجلی و تبلور کلام عزتمندانه و تشکیل دهنده شخصیت مسلمان عزتمند و غیور باشد.

 

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.