1403-01-16 11:24
43
0
89418
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس:

جایگاه هنر صرفا در سالن در بسته نیست

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: جایگاه هنر صرفا در سالن در بسته نیست و باید به آن در مسیر فرهنگ‌سازی بهره بریم.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»- رضا روشنی؛ غلامرضا منتظری صبح امروز در آیین عطرافشانی گلزار شهدا به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی که با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان برگزار شد، اظهار کرد: اگر پنچره خانه فرهنگ را باز کنیم در این خانه وسیع مصادیق فرهنگ را مناظره خواهیم کرد؛فرهنگ بدون هنر مانا نمی‌شود و هنر عطیه خداوند است و آن آفریننده هنر است و از آسمان الهی بر اندیشه انسان نازل شده است تا با بهره‌مندی از این عنصر اثر بخش زمینه دعوت انسان را به عزت و کرامت فراهم سازد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز شهادت شهید آوینی گفت: شهید آوینی در زمانه خویش اسوه بود و فلسفه هفته هنر انقلاب اسلامی برای این است که هنرها به فلسفه فکری شهید آوینی نزدیک شود.

منتظری بیان کرد: همانگونه که فرهنگ در کشور مظلوم است در قوانین و مقررات نیز مظلومیت آن را شاهد هستیم و  در مجلس شورای اسلامی نخستین و آخربن کسی بودم که از فرهنگ سخن گفتم.

وی بیان کرد: در حوزه‌های مختلف از ظرفیت حوزه هنری و ارشاد اسلامی استفاده شود و چه ایرادی دارد که در مناسبت‌هایی مثل روز قدس از ظرفیت شعاران و هنرمندان بیشتر بهره را ببریم پرا که شعر و دکلمه حماسی در ذهن مردم باقی می‌ماند.

منتظری یادآور شد: جایگاه هنر صرفا در سالن در بسته نیست و باید به آن در مسیر فرهنگ‌سازی بهره بریم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.