1402-06-20 01:05
358
0
86412
معراجی‌های گلستان؛

برگی از خاطرات شهید محمدعلی خالق‌نیا

همسر شهید محمدعلی خالق‌نیا نقل می‌کند؛ «همسرم با وجود مجروحیت همچنان اصرار داشت که به جبهه برود. او به جبهه رفت و به شهادت رسید.»

به گزارش گلستان ما، شهید محمدعلی خالق نیا، یکم خرداد ۱۳۵۵ در روستای لمسک از توابع شهرستان گرگان به دنیا آمد. پدرش علی، کشاورزی می‌کرد و مادرش مادری نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته فرهنگ و ادب درس خواند و دیپلم گرفت. گروهبان یکم ارتش بود. سال ۱۳۷۵ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. سی و یکم فروردین ۱۳۸۴ در سومار بر اثر انفجار مین ضدتانک و اصابت ترکش آن به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای امامزاده عبدالله شهرستان زادگاهش قرار دارد.


 خاطره‌ای به نقل از همسر شهید خالق نیا

 من وقتی با همسرم ازدواج کردم زندگی ما خیلی خوب بود. سه فرزند داشتیم. همسرم مثل یک پروانه به‌دور ما می‌چرخید. زندگی آن روزها سخت بود، ولی ما در کنار همدیگر احساس خوشبختی می‌کردیم.
 مدتی بود همسرم به جبهه‌رفته بود که خبر مجروحیتش را برایمان آوردند. وقتی به دیدنش رفتم از او خواهش کردم دیگر به جبهه نرود هرچقدر بیشتر التماسش را می‌کردم او ساکت‌تر می‌شد و چیزی نمی‌گفت.
 بعد از چند هفته حال جسمانی او رو به بهبودی رفت. یک روز به من گفت: می‌خواهم از تو یه خواهشی کنم. قول بده که ناراحت نشوی. تمام وجودم پر از دل‌شوره شده بود. می‌دانستم چه می‌خواهد بگوید. او قصد رفتن به جبهه را داشت.
 محمدعلی رو به من کرد و گفت: من می‌خواهم به جبهه بروم. من نمی‌توانم بی‌خیال باشم. هنوز کارهای ناتمامی مانده است که باید من انجام دهم.
 وقتی اصرارهایش را دیدم سکوت کردم. می‌دانستم تصمیمش را گرفته به همین دلیل به او قول دادم در نبودش برای فرزندانمان هم پدری و هم مادری کنم. او رفت و دیگر بازنگشت.
انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.