1402-10-01 00:10
605
0
88053
معراجی‌ها؛

افسری از گارد شاهنشاهی که به شهادت رسید

پدر شهید ابراهیم سنچولی نقل می‌کند: «پسرم گفت: دیگر به ارتش برنمی‌گردم. آقای خمینی آمده است و من دیگر در رژیم پهلوی خدمت نمی‌کنم.»

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، شهید پرویز سنچولی، یکم خرداد ۱۳۳۸ در روستای هاشم‌آباد از توابع شهرستان گرگان به دنیا آمد. پدرش ابراهیم، کشاورز بود و مادرش ترمه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به‌عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. هجدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ با سمت تک‌تیرانداز در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به سینه، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای امامزاده عبدالله شهرستان زادگاهش قرار دارد.
 لباس فرم

 پدر شهید نقل می‌کند؛ شهید بچه درسخوانی بود و از بین همه فرزندان من، تنها او درسش را ادامه داد و دیپلم گرفت. چشم امیدم بود و نمی‌گذاشتم کار کند. به او می‌گفتم: تو فقط درس بخوان. بعد از گرفتن دیپلم وارد ارتش شد. آن زمان حکومت پهلوی بود. حدود یک سال خدمت کرد. اوایل انقلاب بود که دیدم یک روز بدون اطلاع قبلی به خانه آمد. لباس فرمش را درآورد تعجب کردم گفتم: بابا چه شده است. در جواب به من گفت: من دیگر به ارتش بر نمی‌گردم. آقا خمینی آمده است و من دیگر در رژیم پهلوی خدمت نمی‌کنم.

 افسری از ارتش پیش او آمد و گفت: تو یک سال در نظام بودی. شهید گفت: نه من نبودم. اگر مرا اعدام کنند دیگر به ارتش پهلوی برنمی‌گردم. آن زمان ما را چهارده تومان جریمه کردند که با کارگری آن مبلغ را دادیم. از آن به بعد در تظاهرات شرکت می‌کرد تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. بعد از آن، برای خدمت مقدس سربازی آماده شد. دوره جنگ تحمیلی به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و در جبهه به درجه رفیع شهادت نایل گشت. بار آخر که به مرخصی آمد گفت: من این بار می‌روم و دیگر برنمی‌گردم؛ اما غصه نخورید که من جای خوبی می‌روم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.