1400-08-16 19:00
694
0
76914

اخذ مجوز راه اندازی اداره هواشناسی در آزادشهر

نماینده مردم شهرستان‌های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز راه‌اندازی اداره و دفتر مطالعات هواشناسی کشاورزی در آزادشهر اخذ شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش گلستان ما؛ غلامعلی کوهساری در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: آزادشهر با افزون بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به سبب موقعیت و شرایط جغرافیایی و واقع شدن در مسیر اصلی ارتباط با دیگر شهرستان‌های واقع در شرق گلستان و قرار گرفتن محور کوهستانی خوش‌ییلاق در این منطقه نیاز به راه‌اندازی اداره هواشناسی دارد.

وی بابیان اینکه در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور این موضوع مطرح و مجوز نصب و راه‌اندازی اداره و دفتر مطالعات هواشناسی کشاورزی آزادشهر اخذ شد، افزود: با تعیین تکلیف وضعیت زمین موردنظر به‌زودی عملیات اجرایی احداث ساختمان این اداره آغاز خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اداره کل هواشناسی گلستان یک قطعه زمین ۲ هزار و ۵۰۰ متری در آزادشهر را در اختیار دارد اما به دلیل کم‌بودن مساحت آن، پیگیر جابجایی آن با زمین شهرداری و یا بخش خصوصی است.

کوهساری ادامه داد: تا کنون چندین قطعه زمین در مناطق مختلف آزادشهر مانند پارک زیتون و یا کمربندی شمالی شهرستان پیشنهاد شد اما به دلیل اختلاف سطح برای انجام فعالیت هواشناسی مناسب تشخیص داده نشد.

وی تاکید کرد: در صورت نتیجه بخش نبودن مذاکرات برای جابه‌جایی زمین تا یک ماه آینده، عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات اداره هواشناسی آزادشهر در محل زمین فعلی آغاز می‌شود.   

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی از خرید و تامین تجهیزات مورد نیاز برای نصب و راه اندازی اداره هواشناسی آزادشهر با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: عملیات ساخت اداره و دفتر مطالعات هواشناسی کشاورزی حدود ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از محل اعتبارات استانی و در صورت نیاز بودجه ملی تامین خواهد شد

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.