1402-05-05 10:06
579
0
85847
مدیر کانون فرهنگی هنری اباعبدالله الحسین (ع) گرگان:

احیای فرهنگ عاشورایی محور عزاداری برای سیدالشهداء باشد

مدیر کانون فرهنگی هنری اباعبدالله الحسین (ع) گرگان با تاکید بر ترویج جامعه حسینی گفت:احیای فرهنگ عاشورایی محور عزاداری برای سیدالشهداء باشد.

به گزارش گلستان ما، موسی‌الرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری ضمن عرض تسلیت فرارسیدن دهه نخست ماه محرم و سالروز سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: امسال سه موکب به منظور پذیرایی از سوگواران حسینی در محله ایرانمهر گرگان راه‌اندازی شد.

وی افزود: یک موکب روبروی ابوذر ۳۳ با عنوان «ما ملت امام حسین هستیم» راه‌اندازی شد که هر شب نونهالان دهه نودی با پخش شربت از سوگواران سیدالشهداء پذیرایی می‌کنند، موکب دیگری در خیابان ابوذر ۳۵ در محل خانه فرهنگ مهر از عزاداران حسینی راه‌اندازی شد همچنین در موکب مهر مهدوی با پخش شربت، چایی و ساندویچ از مردم پذیرایی کردیم.

وی راه‌اندازی چایخانه صلواتی پیرمردان را از دیگر موکب‌هایی عنوان کرد که در دهه اول محرم فعال است و بیان کرد: در این موکب پیرغلامان حسینی در کنار تعدادی از جوانان با پخش چایی و نبات به مردم خدمت می‌کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری اباعبدالله الحسین (ع) گرگان با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان نسبت به سیاهپوش کردن خیابان استفاده شد، گفت: یکی از فعالیت‌های خوبی که مورد استقبال عزارادان حسینی قرار گرفت اقامه «روضه عشق» بود که کوچه به کوچه نسبت به ترویج فرهنگ حسینی تاکید شد.

رضایی برگزاری برنامه شاهزادگان حسینی، سینه‌زنی و تعزیه عاشورا را از برنامه‌های ایام محرم خواند و افزود: یکی از رسالت‌های مهم در عزاداری ترویج فرهنگ حسینی است که همواره سعی شده نسبت به این مهم دغدغه داشته باشیم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.