1400-01-11 15:37
853
0
73912
معاون بنیاد مسکن خبرداد؛

اجرای طرح منظومه روستایی در ۷ شهرستان کشور

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مطالعات منظومه های روستایی در ۱۵۰ بخش کشور آغاز شده و هم اکنون در هفت شهرستان این طرح به صورت پایلوت آغاز به کار کرده است.

به گزارش گلستان ما، محمدرضا شاملو پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بنیاد مسکن شهرستان رامیان اظهارکرد: بنیاد مسکن فعالیت های مختلفی را در زمینه کمک به اشتغال روستایی و اقتصاد روستاها شروع کرده است.

وی افزود: یکی از همین موارد سنددار کردن املاک روستایی است که در سابق سرمایه های موجود در روستاها در فعالیت‌های اقتصادی استفاده نمی شد و خوشبختانه با سنددار کردن املاک اسناد به عنوان وثیقه برای گرفتن تسهیلات و فعالیت‌های اقتصادی و مناسبت های اجتماعی استفاده می‌شود.

شاملو بیان کرد: فعالیت دیگری که بنیاد مسکن در زمینه توسعه پایدار آغاز کرده، بحث منظومه های روستایی است که مطالعات منظومه ها در ۱۵۰ بخش کشور آغاز شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در هفت شهرستان منظومه ها به صورت پایلوت آغاز به کار کرده و خوشبختانه با همکاری مردم و مسئولان محلی فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی خوبی شکل گرفته و امیدواریم با تجاربی که در این زمینه به دست می‌آید بتوانیم طرح توسعه منظومه های روستایی را در دیگر مناطق اجرایی کنیم.

شاملو اضافه کرد: در سال جاری هم تصمیم گرفتیم در راستای شعار سال در مناطق روستایی که زمین یا امکان تملک زمین داریم، برای فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی زمین آماده کرده و در اختیار متقاضیان قرار دهیم و این امر به همه استان ها اعلام شده است.

وی بیان کرد: در سایر بخش ها هم هر دستگاهی که آمادگی داشته باشد و بخواهد برای کارهای تولیدی اقدامی انجام دهد ما در طرح هادی روستایی آن فعالیت را لحاظ خواهیم کرد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : مهر

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.