1402-12-22 14:03
159
0
89151
در نشست خبری مطرح شد؛

اثرات سیگار بر روی بیماری‌های دهان و دندان از زبان محقق گلستانی

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: افراد سیگاری چهار برابر دیگر افراد جامعه در معرض پوسیدگی دندان قرار دارند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ امیررضا احمدی‌نیا ظهر امروز در  نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد:  تحقیقی در خصوص اثرات سیگار بر روی بافت لثه  نشان می‌دهد که مشکلات لثه ناشی از دو گروه اصلی التهابی و گروه دیگر غیر التهابی است.

هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: ‌شایعه‌‌ترین بیماری لثه التهاب  است که می‌تواند از یک بیماری خود محدود شونده خارج شود و پیشرفت می‌کند و به دلیل مزمن بودن آن برگشت به حالت اول لثه سخت می‌شود و در عدم مراجعه  و درمان به از دست رفتن دندان منتج می‌شود.

احمدی‌نیا بیان کرد: عامل اصلی این بیماری‌ها رسوبات و پلاک دندان است که اگر این رسوبات برداشته نشوند منجر به این بیماری می‌شود.

وی بیان کرد: برخی از فاکتورها نیز به مشکلات لثه و دندان تشدید می‌کند که نخستین مسئله بیماری دیابت است و فاکتور  دیگر فاکتورهای موضعی و سومین عامل فاکتورهای محیطی است که  سیگار و استرس را شامل می‌شود.

این محقق گلستانی یادآور شد: در تحقیقی که انجام شده ۳۵ درصد افراد جهان سیگاری هستند و در کشور آمار استعمال دخانیات به ۲۵ درصد می‌رسد و یکی از مشکلاتی که در جامعه با آن روبه‌رو هستیم کاهش سن مصرف دخانیات و سیگار است.

احمدی‌نیا افزود: سیگار می‌تواند هر عضوی از بدن را تحت تاثیر خود قرار دهد و عوارض خاصی را در دهان ایجاد می‌کند و فرد سیگاری مستعد پوسیدگی دندان هستند.

وی خاطرنشان کرد: رنگ‌دانه‌هایی که به دلیل کشیدن سیگار در افراد سیگاری به وجود می‌آید از دیگر نکاتی است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم و یکی دیگر از عوامل مربوط به بیماری لثه است.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: فرد سیگاری کمتر توجه به مسائل بهداشت و درمان دارند و از سویی دیگر کشیدن سیگار باعث  تنگ شدن عروق خونی می‌شود و لذا شدت خون‌رسانی به لثه و دندان کاهش می‌شود و این امر منتج به کاهش میزان ایمنی آن می‌شود.

احمدی‌نیا بیان کرد: در افراد سیگاری قدرت تحلیل رفتن استخوان آنها دو برابر است و افراد سیگاری چهار برابر بیشتر نسبت به دیگر افراد جامعه دچار پوسیدگی دندان می‌شوند و از سویی دیگر  تخریب چسبندگی در اطراف دندان نیز در این افراد ۶ برابر است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.