1400-09-18 14:37
1287
0
77456
با پیگیری گلستان ما؛

آخرین جزئیات نشست تخصصی جابه جایی سایت پسماند آزادشهر/ خبرهای خوب برای مردم آزادشهر

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی می گوید: بنا است تا پایان بهمن ماه مکان یابی جدیدی برای سایت پسماند در نظر گرفته شود که قطعا این مکان در شهرستان آزادشهر نخواهد بود.

به گزارش گلستان ما؛ در هفته های گذشته امام جمعه شهرستان آزادشهر در گفتگوی  تلفنی با سایت خبری تحلیلی گلستان ما از سایت پسماند گلایه کرد، همچنین صحبت های امام جمعه این شهرستان در خصوص پسماند در رسانه های مختلف نیز مطرح شد.

حجت الاسلام شهابی با انتقاد به نحوه انتخاب مکان یابی برای سایت پسماند آزادشهر به این مسئله تاکید کرد که اجازه ندهید که آزادشهر در پسماند دفن شود.

پیرو این انتقادات و پیگیری های سایت خبری تحلیلی گلستان ما در روزهای گذشته مجمع نمایندگان نیز این مسئله را از استاندار گلستان خواستار شدند.

امروز استاندار گلستان علاوه بر بازدید از سایت پسماند گلستان در نشست تخصصی در فرمانداری گرگان ابعاد مختلف جابه جایی سایت پسماند آزادشهر را بررسی کرد.

بنا به گفته غلامعلی کوهساری، نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی پس از بازدید  استاندار نشست کارشناسی صورت گرفت و تصیممات خوبی نیز در این زمینه اتخاذ شده است که اگر به نتیجه برسد بسیاری از مشکلات این سایت برطرف می شود.

کوهساری بیان کرد: یکی از مشکلات وجود دارد بوی بد این سایت است و علت آن این است که زباله از قبل در این سایت دپو و دفن شده به صورت اصولی نبوده و بوی آن در زمان های خاص مردم را آزار می دهد

وی افزود: در کل این سایت نیز تصمیمات خوبی صورت گرفته و بنا شد تا پایان بهمن ما مکان یابی جدید برای سایت شود شود و پس از آن 6 ماه فرصت دارند که ارزیابی زیست محیطی در خصوص مکان جدید انجام دهند و اگر ارزیابی زیست محیطی مشکلی نداشته باشد و بحث های علمی و کارشناسی نیز انجام می شود و برای جابه جایی اقدام شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط که در شهرستان آزادشهر داریم قطعا مکان جدید در این شهرستان نخواهد بود، تاکید کرد: موضوع بعدی جمع آوری گاز متان و بوی نامطبوعی  است که وجود دارد و سازمان سپماند  تا پایان خرداد ماه باید مطالعه و راهکار مناسبت را ارائه کند.

وی ابراز داشت: زباله های دفن نمی شود  پردازش می شود شرکت مدیریت پسماند استان با پیمانکار جدید تا پایان بهمن ما اگر توانست قرارداد ببند  تا این مسئله برطرف شود و اگر نتواسنت در این مدت قرارداد ببند بحث کارخانه زباله سوز نیز منتفی می شود و پس از آن نیز دفن هر گونه زباله نیز در این شهرستان ممنوع است

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: 80 تن زباله که در مشکلات آب های سطحی در شرق استان به منطقه آزادشهر منتقل می شود نیز نباید دفن شود.

کوهساری خاطرنشان کرد: تا پایان سال 1401 بحث جمع آوری شیرابه و تصفیه هانه از سوی سازمان پسماند  نیز باید اجرا شود و مشکل آن برطرف شود و ضمن آن سازمان پسماند جز دو قطعه ای که  در سایت قرار دارد دیگر اجازه افزوده اراضی به سیایت ندارد و باید با مالکان  در این سایت همکاری شود.

وی افزود: در تلاش هستیم با کمک دستگاه متولی این مشکلات برطرف شود و دوم جابه جایی سایت پسماند زباله نیز به صورت منطقی و با برنامه انجام شود تا در آینده دیگر شاهد مشکلی نباشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.